Osječka građevinska tvrtka Osijek-Koteks dd opovrgava optužbe iznesene u bosanskohercegovačkim medijima, a prenesene u hrvatskim, o nezakonitostima u izgradnji sarajevske obilaznice (LOT 2) te u današnjem priopćenju navodi da će zbog takvog odnosa investitora (Ceste FBiH) i tijela Federacije BiH zatražiti zaštitu i pomoć hrvatskoga Ministarstva gospodarstva.
Pročitajte i ovo
Neki proizvodi pojeftinili
Ministarstvo gospodarstva objavilo koje su namirnice značajnije poskupjele
prodavanje ispod tržišne cijene
Ministarstvo gospodarstva oglasilo se o aferi u HEP-u: "Filipović nije upozoren da će plin prodati po netržišnim cijenama"
Osijek-Koteks, kako se navodi, bio je prisiljen podnijeti tužbu za odštetu, izvijestila je danas uprava te tvrtke ističući kako vjeruje da je "priča o debljini asfalta skretanje pozornosti sa stvarnih problema na LOT-u 2 te da je pokrenuta radi zaštite investitora Ceste FBiH koji nije u stanju šest godina ishoditi građevinsku dozvolu i otkupiti zemljište za izgradnju objekta".
Istraga zbog tanjeg asfalta na zaobilaznici
Nakon informacija medija da je Agencija za istrage i zaštitu BiH (SIPA) pokrenula istragu zbog sumnji da je glavni izvođač radova Osijek-Koteks d.d. bio umiješan u nezakonitu izgradnju sarajevske obilaznice, Osijek-Koteks u priopćenju ističe kako u tom slučaju "nije oštećen investitor, nego izvođač kojemu radovi nisu plaćeni u cijelosti".
Uprava osječke tvrtke u stranom vlasništvu odbacuje kao neutemeljene optužbe o tanjem asfaltu. Projektna debljina je 9 centimetara, prosječna debljina kontrolnih uzoraka 8,4 centimetra, što je odstupanje od šest milimetra, ili sedam posto, a ne dva do tri centimetra, što bi bilo 25 do 30 posto, navodi se u priopćenju. Po uputama o gradnji cesta u BiH od 2005. godine, po kojima se nadziru radovi na gradilištu, dopušteno odstupanje na nosivom sloju asfalta je prosječno 10 posto, a na pojedinom uzorku dopušteno je odstupanje od 25 posto.
"Prema tome, odstupanja su u dopuštenim granicama i investitor nema pravo na tom sloju zadržavati i uskraćivati isplatu izvedenih radova, pogotovo zato što su i drugi parametri kvalitete zadovoljeni", navodi uprava Osijek-Koteksa.
Šteta na asfaltu (ako je ima) lako je popravljiva i naplativa, ali stvarna šteta koju je investitor proizveo neispunjavanjem svojih obveza nepopravljiva je i nemjerljiva, stoji u priopćenju.
Dalje se objašnjava kako je ugovor za "objekt potpisan 2. lipnja 2008." s rokom dovršetka 24 mjeseca. "Rok teče 28 dana od uplate avansa, to jest od 21. listopada 2008., te je slijedom toga rok završetka 21. listopada 2010. Djelomično uvođenje u posao provedeno je tek 4. listopada 2010. te se aneksom broj 1 od 26. rujna 2012. definira novi rok završetka radova s 31. siječnja 2014.", navodi se u priopćenju. Kako se ističe, ni do danas izvođač nije potpuno uveden u posao, nema građevinske dozvole, a nije izvedena ni eksproprijacija. Bez obzira na to, Osijek-Koteks d.d. u dobroj je vjeri izvodio radove i pristajao na parcijalno uvođenje u posao iako je u svakom trenutku mogao prekinuti ugovor na štetu naručitelja i naplatiti štetu, navodi se u priopćenju.
Osijek-Koteks nije raskidao ugovor, ali je podnio zahtjev za povećanje troškova gradnje u visini od 7.211.972,83 eura. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook