Fosili pronađeni u Indiji, stari 1.6 milijardi godina i nalik crvenim algama mogli bi biti najstarije biljke na svijetu, objavili su znanstvenici koji će zbog tog otkrića možda morati izmijeniti vrijeme pojave života na zemlji.

Istraživači su u utorak te majušne, višestanične fosile opisali kao dvije vrste crvene alge koje su živjele u plićacima zajedno s bakterijama.

Vezani članci Indiju zahvatio ciklon, ilustracija Snažni ciklon uništio tisuće domova, zatvorena zračna luka: "Nisam nikada prije vidio nešto slično. Posvuda je poplava i sela su odsječena" Indijom se širi nova bolest 01 Oporavili su se od koronavirusa, a onda umrli od "crne gljivice": Što dosad znamo o bolesti koja se munjevito širi Indijom

Dosad se najstarijim biljkama na Zemlji smatralo 1.2 milijarde godina stare fosile crvenih algi pronađene na kanadskom Arktiku.

Stručnjaci kažu da oblik fosila odgovara crvenoj algi, primitivnoj biljci koja se danas može naći na koralnim grebenima. Jedan njezin oblik, poznat kao nori, uobičajeni je sastojak sušija.

"Suši se mogao spraviti prije 1.6 milijardi godina", našalila se Therese Sallstedt, geobiologinja iz Švedskog prirodoslovnog muzeja koja je vodila studiju objavljenu u znanstvenom časopisu PLOS Biology.

Zemlja je nastala prije oko 4.5 milijardi godina. Dokazi upućuju na to da se život pojavio u obliku morske bakterije prije oko 3.7 do 4.2 milijarde godina. Tek puno kasnije u prapovijesnim morima pojavile su se biljke i naposlijetku životinje.

Fosili su pronađeni u sedimentnim stijenama bogatima fosfatima u Chitrakootu u središnjem dijelu Indije. Ti drevni ostaci sadrže unutarstanične strukture koje su možda bile dijelovi mehanizma fotosinteze, procesa kojim biljke pretvaraju sunčevu svjetlost u kemijsku energiju.

Nuspojava fotosinteze je kisik, pa je pojava biljaka pomogla u stvaranju kisika u atmosferi bez kojega život na Zemlji ne bi bio moguć. (Hina)