Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Za diskriminaciju 15 romskih učenika mora platiti 4.500 eura po učeniku.


Europski sud za ljudska prava (ECHR) u Strasbourgu osudio je Hrvatsku za diskriminaciju i kršenje prava na školovanje 15 romskih učenika iz Međimurja te joj naredio isplatu odštete od 4.500 eura po učeniku i 10.000 eura za sudske troškove, objavio je u utorak ECHR.

Vezani članci Srnec se rasplakala slušajući presudu Smiljana Srnec podnijela ustavnu tužbu: "Vrhovni sud nije dao razloge zašto ne prihvaća argumente iz žalbe" Jovica Stanišić i Franko Simatović Ministarstvo pravosuđa i uprave nezadovoljno presudom Stanišiću i Simatoviću

Priznajući hrvatskim vlastima određene napore u osiguravanju školovanja romskih učenika, Veliko vijeće ECHR-a zaključilo je da njihovo smještanje u posebne razrede tijekom osnovnog školovanja nije bilo opravdano, čime su prekršeni članci 14. i 2. protokola 1. Europske konvencije o ljudskim pravima koji govore o zaštiti od diskriminacije i pravu na školovanje.

Sud je također zaključio da je prekršeno njihovo pravo na pošteno suđenje, jer je hrvatski Ustavni sud o njihovoj tužbi odlučivao šest godina, što je prema sucima ECHR-a bilo predugo. Prema odluci suda u Strasbourgu, Hrvatska mora svakome učeniku isplatiti odštetu od 4.500 eura te svima zajedno 10.000 eura za troškove suđenja.

Učenici tvrdili da su segregirani jer su Romi

Petnaestero učenika, pripadnika romske nacionalne manjine, iz Orehovice, Podturena i Trnovca u Međimurju tužili su 2002. svoje osnovne škole za rasnu diskriminaciju i kršenje prava na školovanje. Učenici, koji su bili smješteni u posebne 'romske', kao i u mješovite razrede, tvrdili su da su segregirani zato što su Romi, a da je program namijenjen samo njima sadržavao 30 posto manje sadržaja od nacionalnog programa.

Njihovu tužbu općinski sud u Čakovcu odbacio je 2002., a Ustavni sud 2007. tvrdeći da je razlog zašto je većina romske djece bila smještena u posebne razrede nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika.

Tužbu su potom 2003. podnijeli ECHR-u koji je u pravorijeku zaključio da njihovo smještanje u 'romske' razrede tijekom osnovnoškolskog školovanja nije bilo opravdano i da hrvatske vlasti nisu osigurale dovoljnu brigu za njihove posebne potrebe. (Hina)