Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prometni kaos glavna je boljka većine hrvatskih gradova. Svatko danas ima auto, neki čak i dva. A sad zamislite kada svi, na primjer, u skučenom Dubrovniku krenu u vožnju. Na rubu živaca su i vozači i pješaci, ali i gradske vlasti.


Gužve i zastoji vozače na dubrovačkim prometnicama dovode na rub živaca. Gužve nisu samo ljetni problem i bez obzira na turističku sezonu vožnja gradom može se pretvoriti u pravu agoniju. Dubrovnik ima 43.770 stanovnika 17.260 automobila 5.000 parkirnih mjesta. Prema statistikama, svaki drugi Dubrovčanin vozi automobil. U brojku od gotovo 18 tisuća automobila nisu ubrojani automobili rent-a-cara, sa kojima ta brojka prelazi 20 tisuća. Kada se svemu dodaju i stranci koji stižu svojim automobilima, jasno je kako je Dubrovnik mali grad sa previše automobila.

Vezani članci Policija na autocesti, ilustracija Vozio pijan i unatoč zabrani vožnje pa još i ignorirao policiju: Nakon triježnjenja završio iza rešetaka Petra Buljan Dnevnik Nove TV uživo s Lučkog: Udarni turistički vikend obilježile gužve na cestama. Hoćemo li dostići brojke iz 2019. godine?

'Čim 18 tisuća automobila tijekom kišnih razdoblja krene se voziti, ne koristiti neke druge prijevoze, znači javni prijevoz ili moped ili se pješači, tada su u biti u Dubrovniku sve ulice pune', rekao nam je Andro Vlahušić, dubrovački gradonačelnik. Rješenje problema jest u prenamjeni traka, poboljšanju kružnih tokova i rješenjima raskrižja, objasnila je Kristina Banić iz IGH-a. Sve ove mjere, bez izgradnje novih prometnica, ne mogu bitnije popraviti situaciju. I evo nas opet u priči s parkingom. 'Treba uvesti naplatu parkinga na svim gradskim prometnicama, tako da bi se prometnici dijelom oslobodile od automobila', istaknuo je Vlahušić. Nekada je imati automobil bilo luksuz. U Dubrovniku je to danas gotovo pokora. Sati i sati provedeni u gužvama; i tako iz dana u dan. Nije ni čudo da dubrovčani sve češće traže nova prijevozna riješenja.