Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prometni kaos glavna je boljka većine hrvatskih gradova. Svatko danas ima auto, neki čak i dva. A sad zamislite kada svi, na primjer, u skučenom Dubrovniku krenu u vožnju. Na rubu živaca su i vozači i pješaci, ali i gradske vlasti.


Gužve i zastoji vozače na dubrovačkim prometnicama dovode na rub živaca. Gužve nisu samo ljetni problem i bez obzira na turističku sezonu vožnja gradom može se pretvoriti u pravu agoniju. Dubrovnik ima 43.770 stanovnika 17.260 automobila 5.000 parkirnih mjesta. Prema statistikama, svaki drugi Dubrovčanin vozi automobil. U brojku od gotovo 18 tisuća automobila nisu ubrojani automobili rent-a-cara, sa kojima ta brojka prelazi 20 tisuća. Kada se svemu dodaju i stranci koji stižu svojim automobilima, jasno je kako je Dubrovnik mali grad sa previše automobila.

Vezani članci Velike gužve kod naplatnih kućica Lučko - 5 Kaos na cestama: Strankinja se pokušala švercati na Lučkom, rampa pala na automobil, a ona pobjegla. Kod Rijeke već drugo vozilo u krivom smjeru, ovaj put - autobus Hrvatska vojska, ilustracija Vozači oprez, očekuju se gužve u Zagrebu: Uskoro počinje posebna regulacija prometa zbog obilježavanja Dana HV-a

'Čim 18 tisuća automobila tijekom kišnih razdoblja krene se voziti, ne koristiti neke druge prijevoze, znači javni prijevoz ili moped ili se pješači, tada su u biti u Dubrovniku sve ulice pune', rekao nam je Andro Vlahušić, dubrovački gradonačelnik. Rješenje problema jest u prenamjeni traka, poboljšanju kružnih tokova i rješenjima raskrižja, objasnila je Kristina Banić iz IGH-a. Sve ove mjere, bez izgradnje novih prometnica, ne mogu bitnije popraviti situaciju. I evo nas opet u priči s parkingom. 'Treba uvesti naplatu parkinga na svim gradskim prometnicama, tako da bi se prometnici dijelom oslobodile od automobila', istaknuo je Vlahušić. Nekada je imati automobil bilo luksuz. U Dubrovniku je to danas gotovo pokora. Sati i sati provedeni u gužvama; i tako iz dana u dan. Nije ni čudo da dubrovčani sve češće traže nova prijevozna riješenja.