Ujedno traži da kao najodgovornija osoba za sigurnost željezničkog prometa osigura neometan i neovisan rad istražnih tijela - MUP-a i željezničkoga istražnog povjerenstva. Također traži i da se donesu kvalitetne mjere kojima bi se radna i tehnološka disciplina u svim društvima HŽ Holdinga ponovno dovela na optimalnu razinu kako bi se smanjila opasnost od nesreća i štete te zaštitili ljudski životi i imovina.
Pročitajte i ovo
drama u lici
Putnici zametenog vlaka o agoniji, do Splita im je trebalo 17 sati: "Bilo je i panike"
PREDBLAGDANSKI PROSVJED
Sindikati najavili adventski prosvjed: "Trebamo dobiti koeficijente koji neće biti ponižavajući"
Rad željezničkih radnika izvršne službe vrlo je odgovoran, a - kao i u drugim vrstama prijevoza - svaki sudionik u prometu može pogriješiti, što može proći bez posljedica, no, nažalost, može se dogoditi i gubitak ljudskih života ili velika šteta, ističe u pismu taj sindikat. 'Protivimo se da se radnika izvršne službe kad pogriješi u najboljoj namjeri odmah kažnjava velikom naknadom štete, otkazivanjem ugovora o radu i sličnim', dodaje se u pismu.
Sve češće nesreće s materijalnim i ljudskim žrtvama
Nažalost, na hrvatskim željeznicama sve su češće nesreće s velikom materijalnom štetom, pa i gubitkom ljudskih života. Razlog tome, po našemu mišljenju, jest raspad sustava radne i tehnološke discipline koji je počeo još od nesreća u Deanovcu, Zlobinu te famoznog 'vlaka smrti', sve u kolovozu 2005. Tada su oni koji su inzistirali na radnoj i tehnološkoj disciplini kažnjeni, a oni koji su je grubo kršili oportunističkim dogovorom dobili su priliku upravljati sustavom, i to bez vlastite odgovornosti, sufliranjem kod kadroviranja i kod donošenja najvažnijih odluka, ističe Sindikat hrvatskih željezničara.
'Od tog dana počela je noćna mora stručnih radnika Kontrole prometne sigurnosti i članova istražnih tijela na koje se neprestano vrše pritisci, a koji, kako ističe taj sindikat u pismu ministru Kalmeti, ni od njega ni od uprave nemaju nikakve zaštite. Kao eklatantan primjer taj sindikat navodi to što imenovanome istražnom povjerenstvu do danas nije omogućeno da obavi tehnički pregled i vještačenje nagibnog vlada iskliznulog u Rudinama krajem srpnja ove godine, kada je bilo poginulih putnika. Sindikat upozorava i da masovno dovođenje upravljačkih kadrova izvan željeznice, koji ne razumiju funkcioniranje željezničkog sustava, dodatno pridonosi neredu i nedisciplini.
>> Na strojovođu nije bilo prisile
Posljedice urušavanja sustava radne i tehnološke discipline vidljive su i u sve brojnijim nesrećama sa sve većim štetama. Najnovijom nesrećom kod Rijeke izgubili smo desetak milijuna kuna, što se moglo upotrijebiti za modernizaciju zapuštenih pruga. U Rudinama je materijalna šteta bila još veća, da ne govorimo o manjim izvanrednim događajima koji ne privlače toliko pozornosti. Bojimo se da ćemo na taj način u neposrednoj budućnosti izgubiti stotine, pa i tisuće radnih mjesta, ističe Sindikat hrvatskih željezničara u pismu ministru Kalmeti. (Hina)