U INI i dalje rade na svom planu transformacije rafinerije u logistički centar. Ponavljaju kako će dati sve od sebe da svakom radniku pronađu posao u Sisku ili u Rijeci. Ne uspiju li, osigurat će im otpremnine. Kažu kako je INA u posljednjih 10 godina u sisačku rafineriju uložila 8 milijardi kuna, no da se sustav nije pokazao profitabilnim te da ne planiraju dodatna ulaganja u Sisak. Provjerili smo kakvu sudbinu mogu očekivati radnici sisačke rafinerije. U nastavku pročitajte intervju s Bengtom Oldsbergom, operativnim direktorom INE, Rafinerije i marketing.

Galerija


Zašto je INA odlučila zatvoriti jedno od svojih postrojenja u Sisku?

U rafinerijskom poslovanju ono ne donosi novac. Gubimo novac svake godine, vidljivo je da je rafinerija u Sisku proizvela gubitak od 264 milijuna kuna. Zato moramo učiniti nešto kako bismo unaprijedili naše djelovanje.
FCC postrojenje u Sisku proizvodi benzin i LPG, a to su proizvodi kojih imamo previše. Iz istih sirovina u Rijeci bismo mogli proizvesti dizel kojeg nam nedostaje i zato ova promjena ima ekonomskog smisla. To je isključivo ekonomska odluka. Želim naglasiti da je ovo odluka INE, a ne MOL-a. Ovo činimo da bismo optimizirali poslovanje INE.

Znači li zatvaranje postrojenja ujedno i zatvaranje cijele rafinerije u Sisku?

Vezani članci Slika nije dostupna Sisački župan: "Nećemo dozvoliti gašenje proizvodnje u rafineriji" Slika nije dostupna Sisčani jedva dišu, a Bačić tvrdi da je zrak svjež

Ne, odluka se odnosi isključivo na FCC poslovanje u Sisku. Nastavljamo s istim tipom poslovanja sirove nafte u Sisku. Zahvaljujući učincima ove odluke prebacit ćemo posrednike iz Rijeke u Sisku i nastavit ćemo s poslovanjem sekundarnih jedinica u Sisku.

To će dovesti do smanjenja broja zaposlenika, kako ćete riješiti problem viška zaposlenih?

Dat ćemo sve od sebe da se trajno pobrinemo za zaposlenike. Ako u tome ne uspijemo, ponudit ćemo im pakete otpremnina veće od onih uobičajenih u Hrvatskoj.

Zaposlenici mogu biti sigurno da će dobiti novac?

Mogu biti sigurni.

Ako ostanu u sisačkoj rafineriji, znači li to da ćete im pronaći nova zaposlenja?

Naš plan bit će im pronaći posao u Sisku ili izvan njega, na drugim poslovima.

Zašto rafinerija već nije modernizirana? Kakvi su vaši planovi za budućnost rafinerije?

INA ulaže mnogo novca u svoj sustav rafinerija. U prošlih 10 godina uložili smo gotovo 8 milijardi kuna u unaprjeđenja. Ipak, sustav nije profitabilan i moramo pronaći način kako unaprijediti poslovanje. Odlučili smo kako je to investiranje u riječku rafineriju. Postoje detaljni planovi investiranja 3 milijarde kuna u Rijeku. To će povećati tamošnje kapacitete, ali istovremeno znači i da moramo racionalizirati rafinerijski sustav u cjelini.

Postoji li mogućnost novih investicija u Sisak?

Ne planiramo veća ulaganja u Sisak.