Obavijesti Video Pretražite Navigacija
stresno zanimanje

Samo 3 posto ljudi može raditi ovaj posao, Ante je jedan od njih: "Motivacija mi je bila novac, vidio sam kolike su plaće"

Aktualno Galerija Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 1 Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 1 Foto: DNEVNIK.hr Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 2 Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 2 Foto: DNEVNIK.hr Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 3 Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Ante Olujić, toranjski kontrolor leta - 4 Galerija 1/4 >>
Kontrolor zračnog prometa jedno je od najbolje plaćenih, ali i iznimno stresno zanimanje, pa zahtjevnu edukaciju uspije proći manje od jedan posto prijavljenih kandidata. Donedavno se za obuku trebalo ići u inozemstvo, no evo priče prvog toranjskog kontrolora Hrvatske kontrole zračne plovidbe, u potpunosti školovanog kod kuće.

Uzletno-sletnu stazu Ante na svojem radnom mjestu ima kao na dlanu. Kontrolor zračnog prometa nema vremena za opuštanje.

Pročitajte i ovo Hrvatska na sajmu - 1 svečano otvorenje Hrvatska zemlja partner na turističkom sajmu u Zurichu: "Pokušati ćemo ih uvjeriti da je Hrvatska još bliža nego što je bila" Ilustracija Veliko istraživanje Neobrazovanje šteti kao 10 cigareta dnevno: ''Moramo prekinuti ciklus siromaštva i smrti koje se mogu spriječiti''

"Jer puno toga se dešava u jako kratkom vremenu, i trebate imati jako dobar multitasking da se to sve odradi", kaže Ante Olujić, toranjski kontrolor leta.

Na njihovu sreću, neizbježan stres prate i odgovarajuća primanja. Mjesečni iznos penje se na tri do četiri prosječne hrvatske plaće.

"Inicijalna motivacija mi je bila novac. Jednostavno, vidio sam kolike su plaće, to jest nagađanja kolike su plaće. Pozvao bih što više mladih ljudi da se prijave, da pokušaju doći do dozvole kontrolora jer je jako interesantan posao", dodaje Olujić.

Ovaj mladi Imoćanin prvi je toranjski kontrolor zračnog prometa koji je u potpunosti za rad osposobljen u Hrvatskoj. Selekcijski postupak nije jednostavno proći.

"Bilo je 1300 kandidata, primali smo 33, od toga 13 za toranjsko mjesto, kao što Ante radi. Znači on je jedan od tih tri posto ljudi koji mogu raditi ovaj posao", kaže Damir Grgurević, glavni instruktor kontrole letenja.

Jer kvalitete koje se od kontrolora leta traže su: "Otpornost na stres, da donosi bitne odluke, jako važne odluke u kratkom vremenu. I da je koncentriran, da je usmjeren, pozitivan, dobar član tima", opisuje Grgurević.

Edukaciju odnedavno prolaze na 3D simulatoru, koji je u potpunosti proizvod domaće pameti.

"Mi smo izradili software, a onda su kolege instruktori izradili sve vježbe koje će naše kolege kasnije morati kroz svoje školovanje odrađivati", rekao je Žarko Lipanović, kontrolor leta.

No najbolja vježba je dobra turistička sezona, kakva je, iznenađujuće, bila i ova. Pa su očekivanja prije konačnog godišnjeg broja optimistična.

"Kad govorimo o splitskoj zračnoj luci, ostvariti rezultat od 1.300.000 putnika, i time biti prvi put u povijesti prva zračna luka u Republici Hrvatskoj", rekao je Damir Bekavac, voditelj odjela kontrole leta Split.

Pa će posla biti i za devet novih kontrolora leta koji uskoro kreću sa školovanjem, izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV Ivan Kaštelan.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr


 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene