Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatska je domaćin međunarodne konferencije o zaštiti potrošača, a glavna su tema rasprave sigurnost proizvoda i osviješteni potrošači.


Četvrtina hrvatskih potrošača reagira tek kad su im prava jako ugrožena, moglo se čuti od Udruge potrošača na međunarodnoj konferenciji. Žalbe na sigurnost i kvalitetu proizvoda svakodnevno stižu i u Državni inspektorat.

Vezani članci Uskršnja košarica 2021. - 5 Kako će izgledati uskršnja košarica? Hrana je jeftinija, ali sve se manje kupuje: "Već sam rezervirala šunku..." Informairan potrošač, najbolji potrošač (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Informirani potrošač je najbolji potrošač: Ministarstvo organizira niz radionica za kupce

Ni sve igračke nisu bezopasne. Redovite kontrole svaki put ustanove do trideset posto neispravnih uzoraka - od pogrešnih deklaracija, igračaka s oštrim rubovima preko opasnih plišanih igračaka do onih obojenih opasnim bojama.

Osamdeset posto igračaka u Europu dolazi iz Kine, ali ni europski proizvođači nisu bez grijeha. Od svih proizvoda koji su etiketirani kao nesigurni, trećina je za djecu.

Korak naprijed u zaštiti hrvatskih potrošača trebao bi napraviti novi zakon, upravo u pripremi. Svoja prava kupci bi ubuduće mogli ostvariti kolektivnom tužbom, a novost su i takozvane jedinične cijene. 'Kilogram banane košta toliko kuna, ali ako uzmete dvije banane, svaka od te banane mora imati svoju cijenu', objašnjavaju iz ministarstva gospodarstva.

Bez obzira na cijenu, svaki bi proizvod morao biti zdrav i siguran, tim više što cijene u Hrvatskoj i nisu male.