Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Samo su dvije valjane ponude stigle u Hrvatski fond za privatizaciju.


Na natječaj za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u državnom vlasništvu pristigle su dvije valjane ponude i to one tvrtke More Trogir iz Splita za Brodotrogir te tvrtke Adria Mar iz Zagreba za Brodosplit - Brodogradilište Specijalnih objekata. Ponuda nije bilo za 3. maj, Brodograđevnu industriju Split, Kraljevicu i Uljanik, iako je i za ta brodogradilišta otkupljivana ponudbena dokumentacija. Na današnje otvaranje ponuda pristigla je i ponuda tvrtke Regulacija d.o.o. za riječki 3. maj, ali je odbačena jer nije bila u skladu s uvjetima natječaja.

Vezani članci Ljilja Geić, predstavnica radnika Brodotrogira Radnici trogirskog brodogradilišta kreću u prosvjed, dio ih sedam mjeseci nije dobilo pravu plaću: "Trogir bez brodogradnje će biti mrtav grad" Slika nije dostupna Europska komisija bez komentara o privatizaciji brodogradilišta

>> Zepter i Končar odustali od kupnje brodogradilišta

More Trogir ponudilo je za Brodotrogir jednu kunu, ulaganje od 3,82 milijarde kuna u razvoj svog projekta na lokaciji Brodotrogira te dokapitalizaciju u iznosu od 100 milijuna eura. Po završetku restrukturiranja, koje uključuje napuštanje brodogradnje, na projektu More Trogira bilo bi, stoji u ponudi, zaposleno 1.070 radnika pri čemu bi 250 postojećih radnih mjesta bilo zadržano, a zaposleno još 820. Slobodan Ljubičić iz More Trogira kaže da bi potpunom realizacijom projekta ta tvrtka zaposlila dvije tisuće ljudi, a brodograđevne radnike nastojala bi zaposliti u jednoj od novoosnovanih tvrtki unutar brodograđevne djelatnosti.

Adria Mar za kupnju BSO-a nudi 18,16 milijuna kuna i to 5 milijuna kuna za kupnju poslovnog udjela, a ostatak za dokapitalizaciju, tehnološku obnovu i zbrinjavanje eventualnog viška radnika. No ne prihvaća jedan od uvjeta iz natječaja, a to je osiguravanje najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja. Po završetku restrukturiranja planira 125 radnih mjesta. Oba investitora ne namjeravaju namiriti potraživanja na temelju državnih jamstava.

Član Upravnog odbora HFP-a i predsjednik Hrvatske udruge sindikata Ozren Matijašević izjavio je nakon otvaranja ponuda kako je bio u pravu kad je tvrdio da nije pravo vrijeme za privatizaciju s obzirom na nepovoljne uvjete na međunarodnom brodarskom tržištu. Pozvao je Vladu da ne žuri s drugim krugom privatizacije nego da restrukturira brodogradilišta za koja nisu stigle ponude u javno privatnom partnerstvu s kooperantima brodogradilišta, proizvođačima opreme, lokalnim zajednicama i zaposlenicima brodogradilišta. Matijašević je ocijenio da ponudu Adria Mara treba odbaciti zbog neprihvaćanja uvjeta za sudjelovanjem u restrukturiranju od 40 posto vlastitim sredstvima.

Polančec šuti

Potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec nije se htio izjasniti o ponudama prije nego to učine povjerenstva. Kazao je da bi volio da je privatizacija uspjela u prvom koraku te ocijenio da je sada jasno koliko je bilo važno s Europskom komisijom ispregovarati mogućnost privatizacije u dva kruga. Nastavak privatizacije po njemu nema alternative. Dugovi brodogradilišta su porasli, koliki su bit će utvrđeno ovih dana, a potom bi se mogli korigirati uvjeti natječaja, rekao je. Rekao je kako nema potrebe da drugi krug traje dulje od prvog te da, ako ne bude interesa u drugom krugu, slijedi pokretanje stečaja.

Ukupno je na natječaju za prodaju šest hrvatskih brodogradilišta otkupljeno 34 ponudbene dokumentacije - pet za 3. maj, pet za Brodograđevnu industriju Split, osam za Brodotrogir, šest za Kraljevicu, devet za Brodosplit - Brodogradilište specijalnih objekata i jedna za Uljanik. Natječaj za privatizaciju brodogradilišta HFP je raspisao 1. kolovoza, a rok je istekao danas u 14 sati. (Hina)