Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Brodosplit je u srijedu položio kobilicu za najveći jedrenjak na svijetu. Na polaganju je bio i vlasnik kompanije koja gradi luksuzne jedrenjake za kružna putovanja. U Brodosplitu tvrde da su manji putnički brodovi i slični projekti trenutačno jedini mogući izlaz za financijski opstanak europskih brodogradilišta.


Dizalica je zaljuljala željeznu kompoziciju kobilice. Laiku ne izgleda nimalo glamurozno, ali za dvije godine bi trebao izgledati kao moderna replika povijesnog jedrenjaka. Predivan brod dug 162 metra s pet golemih jarbola. Stigao je i vlasnik koji već ima slične jedrenjake Star clipper. 70 posto oduševljenih putnika iznova im dolazi na putovanja.

Vezani članci Split: 12 uhićenih još na ispitivanju - 1 MUP objavio za što terete 12 uhićenih u Splitu, mještani ogorčeni: "Samo ugrabi, uzmi sebi, a za druge koga briga" Vinko Ljubičić i Mario Jurič Odvjetnik uhićenog splitskog poduzetnika otkrio što mu se stavlja na teret i poručio: "Uvjeren sam da tu nema ništa protuzakonito"

'Ljudi postanu dirnuti kada pustimo glazbu i krenemo dizati jedra. Posebno dame iz Amerike, čak puste i suze. Kažu da se osjećaju kao na krstarenju prije 150 godina', kaže Mikael Krafft, vlasnik brodarske kompanije.

Kažu da su ovi manji putnički brodovi zapravo budućnost europske brodogradnje. Svakako, ovdje se gradi najveći jedrenjak na svijetu, sa štihom starih jedrenjaka i vrhunskim luksuzom.

HEROJI IZ SPLITA Projekt vrijedan 54 milijuna eura za spas Venecije

'Brodosplit je brodogradilište koje ima potencijal graditi male kruzere', dodaje Krafft.

Vlasnik Brodosplita odavno ističe da velike tankere više i neće graditi, zbog prevelike cijene čelika i nedostatka državnih potpora. Kaže, i u Kini i Koreji sve teže se nose s tim projektima. Iako oni dobivaju državne potpore. 'Ta brodogradilišta si mogu priuštiti gubitke jer su ostvarili velik profit od 2004. do 2008. Ali moram reći jedno po jedno brodogradilište se zatvara jer je potrošen profit', kaže Tomislav Debeljak.

Jedrenjak bi trebao biti dovršen za dvije godine, primat će 300 putnika i 150 članova posade. Cijena tjednog putovanja bit će oko 1500 eura.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook