Obavijesti Video Pretražite Navigacija

U 2012. godini prodaja automobila pala 24,55%

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Prema informacijama agencije Promocija Plus o registracijama novih osobnih automobila hrvatsko tržište automobila u 2012. bilježi neslavan rekordni pad prodaje koji je nastavljen iz mjeseca u mjesec.

Totalni kolaps za kraj 2012. Prosinac je postao uvjerljivo najlošiji mjesec po prodaji u 2012. Već je bio alarmantan podatak kako je prodaja u studenom dosegla samo 1631 automobil što je 1403 komada osobnih automobila manje prodanih nego u studenom 2011., kada je prodano ukupno 3034 vozila.

Pročitajte i ovo Ilustracija Podaci ACEA-e Veliki porast prodaje automobila u EU-u: Pogledajte kako stoji Hrvatska, brojka bi vas mogla iznenaditi Slika nije dostupna limeni ljubimci Kako izgleda hrvatski vozni park? Provjerite i zbog čega se najčešće pada na tehničkom

Međutim to nije bio dno dna, koje smo dotakli u prosincu 2012. kao najlošijem mjesecu za prodaju, a u kojem je prodan samo 1331 automobil. U 2012. godini tako je zabilježen pad prodaje u odnosu na 2011. od čak 24,55 posto, odnosno u istom razdoblju prodano je manje čak 10.201 automobila. Dakle, ionako niska prodaja dodatno se smanjila za ogromnu četvrtinu, te se postavlja pitanje rentabilnosti poslovanja svih generalnih zastupnika novih automobila u Hrvatskoj.

Najprodavanija marka u 2012., kada se gledaju osobni automobili, uvjerljivo je Volkswagen koji je prodao ukupno 4285 osobnih automobila, što je udio na tržištu od visokih 13,66 posto. Zanimljiv je podatak kako je VW u prosincu 2012. prodao uvjerljivo najviše, 184 automobila, što je 33 više od Opela sa 151 automobilom. Pri tom je VW u prosincu držao 13,82 posto ukupnog tržišta, a drugi najsupješniji Opel držao je 11,34 posto.

Volkswagen je jedina marka koja ima udio na tržištu iznad 10 posto. Drugoplasirani Peugeot prodao je 2765 osobnih automobila s udjelom tržišta od 8,82 posto, a treći je Opel s prodanih 2678 osobnih automobila i udjelom na tržištu od 8,54 posto. Četveroplasirani je i dalje Citroen s prodanih 2359 automobila (7,52 %). Iza njih su se poredali Renault, Hyundai, KIA , Chevrolet , Škoda i Ford.

Premium brandove predvodi Audi s 1.025 prodanih primjeraka, slijedi BMW s 834 primjerka, dok je Mercedes daleko iza s "tek" 234 prodana primjerka. Od ostalih skupljih automobila, tijekom prošle godine u Hrvatskoj su registrirana i 36 Porschea, 16 Lexusa, 12 Infinitija te po jedan Ferrari i Jaguar. Prodana su i pet elektromobila (2 Peugeota, 1 Citroen, 1 Mitsubishi).

Udio dizelskih motora u prodanoj količini osobnih automobila iznosi 48,6 posto, a s benzinskim motorom 51,4 posto.

►►►Prodaja automobila u Europi najslabija u proteklih 19 godina

 

Odmah da dodamo da je prodaja automobila u europskim zemljama pala je na razinu koja nije zabilježena od 1993. godine. Posebno su pogođene zemlje Europske Unije gdje su krizom pogođeni kupci u velikom luku zaobilazili prodajne salone a PSA Peugeot/Citroen, Renault SA i talijanski FIAT SpA najveći su gubitaši.

Udruga europskih proizvođača automobila također je predvidjela da će se prodaja vozila ove godine kretati oko 12 milijuna automobila što je najniža brojka od 1995. godine te najveći pad prodaje od 1993. godine.

Za više informacija pogledajte na: www.promocija-plus.com

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene