Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Rezultati novog testa dječjih auto sjedalica

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Hrvatski autoklub (HAK) objavio je rezultate drugog ovogodišnjeg testa dječjih sjedalica, kojeg prenosimo u cijelosti.

Autoklubovi godinama upozoravaju na važnost korištenja dječjih auto sjedalica, a jedna od tradicionalnih akcija je i redovito testiranje koje je ove jeseni uključilo 15 različitih proizvoda svih grupa težine. Pritom je fokus, kao i u prethodnim testiranjima, bio usmjeren na sigurnost, jednostavnost uporabe i ergonomiju, sadržaj štetnih sastojaka te čišćenje i završnu obradu.

Pročitajte i ovo Vraćen dio usluga HAK-a - 1 Izvješće HAK-a Sanacija prometne nesreće obustavila promet: U dijelu zemlje zbog utrke biciklista zabrana vozila Prometna policija, ilustracija Gužve Nesreće na autocestama: Na A3 i A4 vozi se uz ograničenja

Ovo testiranje pokazalo je da je sve više proizvoda koji koriste Isofix sustava, jer je ovaj put čak šest auto sjedalica imalo takvu opciju. Ta će se brojka sasvim sigurno još više povećati kada Isofix i drugi slični sustavi postanu obavezni u novim modelima automobila u studenom 2012. te u svim novim vozilima koja dolaze na tržište od studenog 2014.

Pogledaju li se rezultati po grupama, lako je vidjeti koje se sjedalice mogu preporučiti, a koje ne.

U grupi 0+, odnosno kod sjedalica za novorođenčad i vrlo malu djecu do 13 kilograma, najbolje rezultate ostvarile su sjedalice Graco Junior Baby s i bez baze.

U grupama do 18 (0/I), odnosno 25 kilograma (0/I/II), koje se koriste za djecu do otprilike 4, odnosno 6 godina, nije bilo prevelike konkurencije, a jedina dva kandidata nisu se pretjerano proslavila. U manjoj grupi (0/I) Peg Perego VIAGGIO switchable je među ocjenama s opisom zadovoljavajuće, dok je u grupi 0/I/II sjedalica Nania Trio Plus apsolutno podbacila s najnižom mogućom ocjenom i ozbiljnim sigurnosnim nedostacima.

Grupa I namijenjena djeci od 9 do 18 kilograma pobjedu je donijela sjedalicama Römer Duo Plus i Kiwy SPF 1 Isofix, dok je u sljedećoj grupi, I/II/III, za djecu težine od 9 do 36 kilograma, najbolja bila auto sjedalica Kiddy Guardianfix Pro 2.

Najveća djeca u grupi II/III, namijenjenoj klincima između 15 i 36 kilograma, prema HAK-ovom testiranju, trebala bi sjediti u sjedalici Takata Maxi Isofix.

Samo tri sjedalice ovaj put nisu položile naše stroge kriterije. Uz spomenutu sjedalicu Nania Trio Plus, najnižu ocjenu dobila su i dva proizvoda iz grupe 0+, Bébécar Easymaxi EL i Casualplay Baby Zero Plus + Isofix Basis. Kod prve je problem bio u prevelikoj količini štetnih sastojaka, a kod druge kriterij sigurnosti.

►►►   Ovog vikenda zimski uvjeti na cesti i obvezna dnevna svjetla!

►►►   Počinju 'Dani tehničke ispravnosti vozila'

 

Analizom pojedinačnih kriterija može se vidjeti u čemu sjedalice pokazuju najviše, a u čemu podbacuju. Kod zaštite u frontalnom sudaru, tri sjedalice dobile su najbolju moguću ocjenu. Riječ je o sjedalicama Graco Junior Baby te Casualplay Baby Zero Plus bez Isofixa. Zanimljivo, sve tri sjedalice postavljaju se u smjeru suprotnom od smjera vožnje i omogućavaju odličnu zaštitu jer sprečavaju bilo kakvo pomicanje glave i gornjeg dijela tijela, doslovno podupiru čitavo tijelo djeteta i tako minimaliziraju mogućnost ozljeda.

Frontalni sudar dobrih je ocjena stajao dvije sjedalice, Casualplay Baby Zero Plus s Isofix bazom i Nania Trio Plus, koje se nisu mogle nositi sa silama nastalim pri frontalnom sudaru i zaslužile su najmanju ocjenu. Kako loš rezultat u testu frontalnog sudara ne može biti kompenziran dobrim ocjenama u drugim kriterijima, ocjena "loše" izravno je utjecala i na konačni rezultat ova dva modela.

Kod zaštite pri bočnom sudaru samo je Kiddy Guardianfix Pro2 dobio maksimalnu ocjenu, dok se najgorom sjedalicom opet pokazala Nania Trio Plus. Vrlo kvalitetno punjenje materijalom kod Kiddyja je tako učinkovito zaštitilo testnu lutku da nije došlo do apsolutno nikakvog kontakta između lutke i dijelova kabine ili opreme. Zbog toga je rizik od ozljeda bio vrlo nizak i Kiddy je premoćno slavio u ovom kriteriju. S druge strane, Nania Trio Plus ponovno je razočarala ne pruživši optimalnu zaštitu pa je glava lutke prilikom sudara snažno udarila u vrata automobila.

Sjedalice Takata Maxi Isofix i Römer Duo Plus pokazale su se najboljima u pogledu mogućnosti prilagođavanja pojasa koji se mogao pravilno postaviti preko ramena bez obzira na veličinu djeteta. Nania Trio Plus i ovdje je polučila najlošiji rezultat.

Osim sigurnosti, jednaku vrijednost u našim testiranjima imaju i kriteriji jednostavnosti uporabe te ergonomije. Samo ispravno postavljena auto sjedalica može zaštititi dijete koje se u njoj nalazi. Stoga je presudno da se sjedalica postavlja logično i intuitivno, sa minimalnim brojem potrebnih koraka u postupku. Ergonomija je također ključna u prijevozu djeteta u motornom vozilu jer tek kada je djetetu udobno i kada sjedi na način na koji je to propisao proizvođač, sjedalica ima potpuni zaštitni potencijal.

Po jednostavnosti uporabe, u ovom testiranju niti jedna sjedalica nije dobila maksimalnu ocjenu, no ipak ih se najveći broj našao u sredini ljestvice, odnosno dobio ocjene dobar i zadovoljavajući. Kriterij ergonomije u automobilu donio je tek jednog odlikaša, Römer Duo Plus.

Kod čišćenja i završne obrade bilo je važno da se presvlaka na sjedalici može skidati i da izrada dijelova zadovoljava standarde. U ovom kriteriju najboljima su se pokazale sjedalice Römer Duo Plus, Maxi Cosi Priori XP i Graco Logico LX Comfort koje su dobile vrlo dobru ocjenu. Ni ostale sjedalice ovdje nisu imale većih nedostataka nego sitnih slabosti.

U HAK-u naglašavaju: Istraživanja pokazuju da većina ljudi u automobilima ne prevozi djecu na siguran način jer uopće ne koriste dječju auto sjedalicu ili je koriste na nepravilan način koji djeci ne osigurava maksimalnu zaštitu. Bez obzira na rezultate, svaka od testiranih autom sjedalica bolja je od nikakve. One su jedini prihvatljivi način postizanja dječje sigurnosti, u najvećem broju nesretnih slučajeva, spasit će život djeteta i smanjiti ozbiljne posljedice, a na njihovo korištenje vozače obvezuje i Zakon o sigurnosti prometa na cestama.

Zaključak je stoga jasan i nesumnjivo poznat vozačima i roditeljima: „Auto sjedalica – uvijek i bez iznimke!“.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene