Od 30 europskih zemalja koje su pokrivene analizom, zabilježeno je da je u 21 zemlji došlo do porasta prodaje novih automobila za mjesec travanj. U više od pola tih zemalja (sveukupno 11) rast je iznosio više od 10 posto. Među Velikih 5 tržišta (Big 5), rezultati su izuzetno dobri u Španjolskoj koja bilježi rast od 29,4 posto te Velikoj Britaniji s rastom od 8,2 posto.
Na prvi pogled iznenađuje podatak da Njemačka bilježi pad od 3,6 posto. Njemačka je jedino tržište od Velikih 5 koje nije zabilježilo rekordnu prodaju za travanj dok prodaja raste u Francuskoj (5,8 posto rast u travnju) kao i Italiji (2,1 posto rast u travnju).
Volkswagen je zadržao svoj položaj kao najjači europski brend unatoč padu od 0,6 posto na godišnjoj razini. Istovremeno, drugi brendovi unutar prvih 10 top brendova zabilježili su porast prodaje. Drugoplasirani Ford i trećeplasirani Renault bilježe impresivne prodajne rezultate i rast od 7,6 posto odnosno 9,0 posto, dok je Opel/Vauxhall pao na četvrto mjesto iako također bilježi rast od 6,8 posto.
Izuzev top 10 brendova, Dacia i Škoda nastavljaju ostvarivati dobre rezultate pri čemu je rumunjski brend ostvario impresivan rast od 32,2 posto dok Škoda bilježi također izuzetan rast od 22 posto. Nissan i Mazda također su u debeloj pozitivi sa 21,1 postotnim i 20,4 postotnim rastom.
Volkswagen Golf i dalje samouvjereno drži titulu najprodavanijeg automobila u Europi zahvaljujući rastu od 15,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ford Fiesta je zabilježila još veći rast prodaje i to 21,1 posto čime je zadržala drugu poziciju, dok Renault Clio, VW Polo i Opel/Vauxhall Corsa čine ostatak velike petorke. Škoda Octavia zabilježila je ogromno povećanje prodaje od 45,1 posto na godišnjoj razini te zauzima deseto mjesto u prvih 10 najprodavanijih automobila čime je ujedno i izgurala s liste FIAT 500.
Veliki test - koje ljetne gume odabrati ove godine (DOPUNA)?
4,47 milijuna automobila prodano je u prva četiri mjeseca 2014. u Europi. Najveće europsko tržište je i dalje Njemačka gdje je u prva četiri mjeseca prodano 985.850 automobila, a za petama joj je Velika Britanija sa 864.942 auta.
Što se tiče Hrvatske, i mi bilježimo rast sa čak 48,2% boljom prodajom u travnju te 24% boljom prodajom na godišnjoj razini. Ali, ti podaci nisu mjerodavni jer je na povećanje prodaje utjecala obnova državnog voznog parka i nabava novih vozila rent-a-car tvrtki dok se još uvijek čeka značajniji porast kupovine novih automobila od samih građana. U Hrvatskoj je u prva četiri mjeseca prodano 10.942 automobila.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.