Vesele ovakvi testovi i činjenica kako na tržištu rabljenih automobila ima zanimljivih, otkačenih modela. Izdvojili smo najposebnije s prikladnom cijenom. Koji je vaš izbor?


No dobro, u ovom usporednom testu osvojeni bodovi nisu najvažniji. Naposljetku, Beetle, Mini One i Fiat 500 žele biti više od običnih automobila kojima doći od točke A do točke B. U protivnom bi poslužio i jedan Polo ili Clio. I kod ovih "lifestyle" vozila mora se dopustiti pitanje koji je najbolji u grupi.

Koliko prostora nude?
Prednost ima VW jer je on zapravo Golf. Kao već i njegov donekle nesretni prethodnik, New Beetle, odnosno retro Volkswagen temelji se na Golfovoj platformi i time ustvari glumi u različitoj ligi od mnogo manjih retro modela Fiata i Minija. Već pogled na međuosovinski razmak pokazuje da se ovdje susreću različite klase. S više od 2,5 metara Volkswagen u ovoj disciplini nadmašuje Mini za sedam, a Fiat za čak 24 centimetra.
Međutim, ta se prednost posebno ne očituje u Beetleovoj ponudi prostora. Iako je pola metra dulji od Minija, a 0,7 metara od Fiata, u zaobljenom Volkswagenu ne javlja se osjećaj raskošne prostranosti.

Na stražnju klupu mogu se smjestiti dvije odrasle osobe – čista suprotnost suparnicima koji su prije 2+2 nego četverosjedi. Zahvaljujući serijskoj "easy entry" funkciji za lakši ulazak putnici u Beetleu ne moraju izvoditi nedostojanstvene kretnje da sjednu straga. To je kod Minija i ponajprije Fiata drukčije. Za sve članove frakcije "nekad je sve bilo bolje" VW Buba je bila čak cijeli metar dulja od praMinija i Fiata 500. U svakom slučaju ta se razlika smanjila.
U nijednom od trojice kandidata oba se putnika u prvom redu ne osjećaju sputano. Naravno, i tu Beetle nudi mnogo više mjesta. U Miniju ili čak Fiatu putnici sjede vrlo blizu jedan drugom, što može biti jako lijepo. Putuje li se u dvoje, prtljažni volumen je dovoljan za dulje putovanje.
Prijatelji udobnog ovjesa bit će zadovoljni samo s Volkswagenom. On nije mekan, ali mnogo nježnije amortizira od oba konkurenta, usto nudi bolja sjedala prikladna i za ljude višeg rasta. Pohvale zaslužuje i ergonomija koja je prečesto trpjela zbog samovolje dizajnera. U Beetleu su gumbi i ručice upravo tamo gdje se pretpostavlja da bi trebali biti. Sve je lijepo uređeno i čisto podešeno.

Vezani članci Slika nije dostupna Renault Espace u sukobu generacija, napredovao je puno, ali nije u svemu bolji! Slika nije dostupna 12 dosad nepoznatih razloga zbog kojih svi još više volimo Fiat 500

Koliki je užitak vožnje?
Beetle se vozi jako neuzbudljivo. Doima se kao Golf, upravlja i koči kao on, pa nikad u životu ne biste pomislili da ne silazi s tvorničke vrpce u Wolfsburgu ili Emdenu nego u meksičkoj Puebli.
Neosporni prvak vozne dinamike u retro klasi u normalnom je slučaju Mini. Od njegova uspješna povratka 2001. mnogi hvale živahnost i ponašanje u vožnji u stilu kartinga. Vjerojatno se svi nisu vozili u inačici sa 98 KS. Ona umorno ubrzava, ima preduge raspone brzina, a vrijednosti elastičnosti mogle bi se prije mjeriti zidnim kalendarom nego štopericom. Tu puno ne pomažu ni odlična upravljivost i izravan, komunikativan upravljač jer tromi motor sputava Minija.
Sasvim drukčije prirode je Fiat. Živahno ubrzava, dobro reagira na gas i ni u kojem trenutku ne nudi osjećaj da motoru manjka snage. Za vožnje u Beetleu i Miniju stalno kruži pomisao da se možda investirala koja kuna premalo za prikladan motor.

Koliko košta to veselje?
Glavni prioritet ovdje vjerojatno nije što jeftiniji auto jer biste onda razmišljali o kupnji Dacije. Očekivano u Hrvatskoj cijena najsporije pada Volkswagenu, stoga je za Beetle iz 2012. godine, koji je sa 7,4 l najveći potrošač na testu, potrebno izbrojiti 105.000 kn. S druge strane Mini blista niskom potrošnjom (6,0 l), no vrijednost mu manja pa se verzije iz 2009./2010. godine nude već od 60.000 kn, čak i s dizelskim motorom. Najeftiniji Fiat ostao je takav i na tržištu rabljenih, gdje se prodaje za nešto manje novca od Minija. Dakako ističe se i najnižim fiksnim troškovima.

ZAKLJUČAK
Daleko najbolja ponuda prostora i najuravnoteženiji ovjes osiguravaju Beetleu jasnu pobjedu. Turbo od samo 1,2-litre uglađen je, ali ne naročito štedljiv.
Ovjes u Miniju je čvrst, upravljač izravan, ali umoran motor ne pričinja veselje. Jako ograničena ponuda prostora i skromna udobnost ovjesa koštaju Mini bodova.
Retro Fiat na Pandinoj osnovi nije potencijalni pobjednik testa, što vjerojatno znaju i njegovi tvorci. Živahan motor i privlačan dizajn najjače su strane 500-ice.