Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Volkswagen je napravio sjajan posao s novim Polom. Prije samog otvaranja salona u Ženevi, o njemu se nije moglo ništa čuti, a k tome, niti 'insajderski' internetski izvori nisu mogli ponuditi ništa opipljivo. Špijunske fotografije jednostavno nisu postojale, nigdje nije bilo nikakve čitljive informacije.


No onda, u 8 sati ujutro, na prvom ženevskom press danu, novi se Polo pojavio u punoj formi. Dapače, toliko spreman da su ga Nijemci odmah idući dan poslali u salone i ponudili kupcima po cijeni od 12.150 eura. Doduše, od tog prvog dana prodaje u ponudi je samo četverovratni model za koji treba doplatiti dodatnih 735 eura, dok trovratni model stiže nešto kasnije.

Vezani članci Slika nije dostupna Volkswagen planira Polo crossover Slika nije dostupna Posljednja saznanja o sljedećem Volkswagenu Polo

Volkswagenovi inženjeri ističu kako je peta generacija Pola u svakom pogledu odrasliji automobil. Iako je dimenzijama ostao gotovo nepromijenjen, u Wolfsburgu tvrde kako je mali Volkswagen u potpunosti preuzeo Golfovu filozofiju. To se odmah vidi, jer je Polo zaista sličan većem bratu. Golf u malom pakiranju, rekli bi.

Je li takvo preuzimanje dizajna dobro ili loše, ostaje na vama da prosudite, no nama se Polo sviđa. Sprijeda je gotovo prekopirani Golf dok je straga priča potpuno drugačija. Rekli bi kako se dizajnerski tim vratio dvije generacije unazad, malo redizajnirao svjetla i u novom ih ruhu predstavio ovdje. U svakom slučaju – uspješno. I iznutra ista Golf priča. Sve je na svom mjestu, jasno i pregledno, no prije svega treba naglasiti kako su materijali i završna obrada postali još bolji, dodat ćemo, i najbolji u klasi.

>> Ženeva 2009: Mali auto salon s puno iznenađenja

Osim, dakle, ugodnije i kvalitetnije unutrašnjosti, u Volkswagenu su posebnu pažnju posvetili sigurnosti. Zadatak je osvojiti maksimalnih pet zvjezdica po novim, strožim pravilima Euro NCAP-a, a u tome bi im trebali pomoći, uz standardni ESP, i novi zračni jastuci te aktivni nasloni za glavu.

Ponuda motora ponovo predstavlja trn u oku za konkurenciju. I to već na početku ciklusa kada dolazi s čak četiri benzinca i tri dizelaša, raspona snage od 60 do 105 konja u novom 1.2 litrenom turbo TSI-ju. Kasnije stižu i jače verzije, a već u startu su tu i neke koje se brinu za novčanik kupaca i za dobro raspoloženje Greenpeacea. U verziji Bluemotion, 1.6 litreni TDI razvija 90 konja, u prosjeku troši svega 3,8 litara te emitira manje od 100 grama po kilometru ugljičnog dioksida.
No, niti to nije sve. Volkswagen je u Ženevi pokazao i konceptni Bluemotion koji s trocilindarskim dizelašem i start-stop sustavom troši još manje. Taj model stiže iduće godine. Dakle, bogata ponuda motora uz koje sada ide i vrhunski DSG mjenjač.

Sve u svemu, novi, peti po redu Polo, bez problema će nastaviti voziti uspješnim putem njegova četiri prethodnika. Kako je za njemačko tržište i ostatak Europske unije predviđen ekskluzivan, prvi kontigent modela, novi Polo u Hrvatsku stiže najesen. Dotad probajte igrati polo… Ili možda golf.

Emisiju Automotiv možete gledati na programu Nove TV nedjeljom u jutarnjim satima.