Svi oni koji su barem nakratko provozali Clio Sport, s pravom se pitaju može li uopće bolje?! No, inženjeri u francuskom Diepeu su jasni – može. Evo i kako.
Pročitajte i ovo
220 KS i 260 Nm
Renault predstavio Clio R.S. 220 Trophy EDC
Jedva čekamo
Renault najavio novi Renault Sport model
Najvažnija promjena u odnosu na, uvjetno rečeno, obični Clio Sport je - Cup šasija. Nju su već ranije Francuzi stavili u Megane R26, također iz Formula 1 serije, te u manji Twingo RS. Dakle, Cup šasija kod Clija donosi 7 milimetara spuštenu karoseriju dok su prednje opruge 27 posto čvršće podešene, a stražnje - 30 posto. Riječ je o zahvatu koji Clija pretvara u nevjerojatno zabavnu igračku. Kao rijetko koji automobil, Clio zaista prenosi osjećaj vožnje kartinga. Uvijanje karoserije je smanjeno za dodatnih 10 posto i mali je Clio postao pravo trkaće vozilo.
Ali, pomisliti ćete, tako je ovaj automobil postao neupotrebljiv za sve osim za trkaću stazu, no to ne bi bilo točno. Nevjerojatno je koliko je ovaj nabrijani mali auto udoban. Ovjes nije nimalo bučan, dapače, tiši je i od pojedinih limuzina, dok prelazak preko ležećih policajca ne predstavlja nikakav problem. Kada treba napraviti sportski ali, još uvijek, udoban ovjes, Francuzi su tu jedni od najboljih.
U vožnji je tako R27 još precizniji. Veliku snagu od 200 konja uvijek je moguće prenijeti na podlogu. Tek kod bržeg ulaska u zavoj, R27 proklizava preko nosa, no to se događa kad zaista pretjerate. Sve u svemu, ovjes i prijenos vas u svakom trenutku točno obavještavaju što se događa s automobilom. Uz to, Brembo kočnice, specijalno za R27 obojane u crveno, ne posustaju niti nakon više snažnih uzastopnih kočenja i odlično se nadopunjuju sa snagom motora.
Motor je ovdje posebna priča. Iako je riječ o identičnom motoru iz Clija Sport, dvolitreni benzinac, bez turba, je pravo malo remek djelo. Kako nema prednabijanja, voli visoke okretaje, što u praksi znači kako se pošteno budi tek iznad 5000 okretaja. I to kako! Do te je granice gotovo pitom, no tada jednostavno – poludi. I urliče! A kako ne bi pretjerali, tu je i mala signalna lampica koja upozorava na promjenu brzine.
Spomenimo još i ostale R27 ekskluzivne detalje. Posebna žuta boja, F1 naljepnice i atraktivni antracit naplaci s gumama 215/45-17. Uz pločicu sa serijskim brojem automobila, u unutrašnjosti Recaro sjedala. Naime, sjedala su zaista fenomenalna, jedna od najboljih koja smo isprobali među sportskim automobilima, no možda se ipak moglo ovom Cliju dodati više unikatnih detalja – poput, recimo, atraktivnijeg upravljača ili ručice mjenjača. No izgleda kako su u Renault Sportu razmišljali samo o užitku u vožnji, a ne o vizualnom užitku. Na kraju, možda i bolje da je tako.
Ubrzanje od 0-100 km/h traje 6,9 sekundi dok najveća brzina iznosi 224 km/h. Morate računati kako je iznad 150 km/h buka u kabini prilično velika, no to većina vozača ovakvih mini raketa i voli. A francusku mini raketu sa specijalnim Formula 1 prizvukom treba platiti 172 i pol tisuće kuna. Dodate li tome i stavke poput 'pametan ključ', žutu boju te naljepnice, da i one se plaćaju, cijena raste na 191 tisuću kunu. Puno? Ne, jer ovo je zaista sjajan sportski automobil i ako baš to tražite nećete zažaliti ni lipe.
Emisiju Automotiv možete gledati na programu Nove TV nedjeljom u jutarnjim satima.