Svijet motocikala prošlog je vikenda ostao bez jednog od svojih najvećih umjetnika, talijanskog dizajnera Massima Tamburinija koji je preminuo u dobi od 70 godina nakon teške borbe s rakom.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Talijani ga nazivaju maestrom dizajna a to je i bio u motociklističkoj industriji. Imao je nevjerojatnu sposobnost pretakanja svojih zamisli u stvarne kreacije, veliku strast i posvećenost tomu što radi. Ali, više od svega, ostati će zamapćen po nadasve dubokom osjećaju za etiku i lojalnost, kao izravan čovjek koji je bio poznat po svojoj blagoj naravi, kako kažu oni koji su ga poznavali.
Tamburini je 70-ih godina sa svoja dva partnera (Morrijem i Blanchijem ) osnovao talijansku tvrtku Bimota za izradu visoko-performansnih motocikala. Njegova prva kreacija bio je poptuno izmijenjen MV Agusta 750 Sport koji je dizajnirao 1971. i u izradi koristio okvir koji je sam zavario.
Kao što je to slučaj sa svim lojalnim ljudima, Tamburniju je njegov partner zabio nož u leđa te je morao napustiti Bimotu. Kasnije ga je zaposlio Claudio Castiglioni koji je tada vodio Cagiva Grupu u čijem sastavu su bile i MV Agusta i Ducati. Tamo je stvorio F4 750, kao i Paso 750 za Ducati a kasnije i svoje najpoznatije kreacije, Ducati 916, legendu superbike dizajna, te MVAgustu F4 Brutale i F3 675.
Koliko je Tamburinijev rad bio cijenjen i izvan Italije, govori podatak da su njegovi motocikli bili uključeni u postav izložbe pod nazivom 'The Art of the Motorcycle' u Guggenheim muzeju u New Yorku. Čovjek je očigledno bio pravi umjetnik kad govorimo o oblikovanju motocikala, i sigurno je da će ostaviti veliku prazninu u svijetu motocikala.
Živio je i radio u San Marinu u CRC-u (Centro Ricerche Cagiva), inače podružnici MV Aguste gdje je i radio do svog umirovljenja 2008. godine. Tamburini je bio dobitnik najprestižnije nagrade grada Riminija, Sigismondo d'Oro, koju je primio 2012. godine.
Tamburini je bio legenda svog vremena a njegov rad zasigurno će inspirirati još mnoge generacije dizajnera motocikala i automobila. RIP majstore!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.