Tržište vapi za novim crossoverima što je nagnalo Hondu da iz arhive izvadi oznaku HR-V. Nadjenuli su je novokonstruiranom crossoveru kompaktnog formata koji, za razliku od starog HR-V-a, dragog nam "džepnog terenca" od prije desetak godina, nema veze s offroad vožnjom. Zato i nema pogon na sve kotače, no da je to neki minus – i nije!
Pročitajte i ovo
Od ponoći
Vlada donijela odluku: Ovo su nove cijene goriva
TEST
TEST: Uzima li Honda Civic titulu najboljeg automobila u klasi?
Pluseva ima na pretek. Honda tvrdi da je HR-V konglomerat triju tipova vozila: izgleda poput kupea, prenosi osjećaj sigurnosti kao SUV, a u unutrašnjosti je varijabilan poput monovolumena. Sve to pod istom kapom? Moguće je, ali uz kompromise.
Vezu sportaša i obiteljskog automobila ilustriraju brojna dizajnerska rješenja. Primjerice kupolasti krov i skrivena kvaka stražnjih vrata. I premda se u kabinu ulazi lako, sjedi povišeno i uživa u dobroj preglednosti – kako to priliči SUV vozilima – prevladava osjećaj integriranosti vozača u elegantan kupe. Najviše zbog središnje konzole koja se proteže između prednjih sjedala i završava rukonaslonom varijabilne pozicije. Takvim akcentuiranjem kokpita stvoren je ambijent pravog vozačkog stroja, što HR-V ipak nije. Ali nije ni običan crossover.
Pogledajte samo njegov upravljač – sportski zadebljan, malenog promjera, izravan i osjetljiv. Pa mjenjač – ručica veličine joysticka, kratki i točni hodovi među stupnjevima... pravo osvježenje u vrijeme kada su ručice mjenjača u nekim "sportskim" automobilima nezgrapne poput kamionske "poluge", uz pripadajuću klimavost. Ne, Honda je ipak nešto posebno.
Stražnja klupa je iznimno prostrana, svakako prostranija nego u bilo kojem kupeu, ali i većini kompakata. Uzevši u obzir duljinu vozila (4,30 m) teško je zamisliti veću, ali i prilagodljiviju putničku kabinu. Trik je u jedinstvenoj konstrukciji sjedala – stražnja podsjećaju na ona u kino-dvoranama i na sličan način se sklapaju u uspravan položaj. Tako se oslobađa prostor za predmete visine i do metra koji se lako smještaju na pod, iza naslona prednjih sjedala – fikus ili bicikl, na primjer. I u standardnoj konfiguraciji sjedala prtljažnik je natprosječan.
Mada progresivan i inovativan, HR-V ipak nema sve. Recimo, nema LED dnevna svjetla, osim u najskupljoj inačici. HR-V je zapravo Vezel – tako se, naime, zove verzija za japansko tržište gdje se prodaje od 2014. godine. Europska verzija se razlikuje tek u detaljima, jedan od njih je dizelski motor. Iz solidne litraže crpi 120 KS, no interesantnije je kako radi: uglađeno, tiho i štedljivo. Hondin dizelaš je među najekonomičnijima svoje vrste, a istodobno i jedan od najeksplozivnijih. Jača strana mu je linearna isporuka snage i želja za okretajima, a slabost škrta zvučna izolacija. Honda smatra kako je ušteda na masi važnija od ultimativne akustičke udobnosti.
Honda je obično u pravu. Na neke se stvari lako priviknuti, a druge se rješavaju dostatnim financijskim sredstvima. Govoreći o cijeni vozila, testirani model s dizelskim motorom i bogatim (mada ne i najbogatijim) paketom opreme Elegance stoji oko 225 tisuća kuna. Suparnici su jeftiniji, ovisno o tome što podrazumijevamo pod suparnicima. Na koncu kupac odlučuje je li mu samo najbolje dovoljno dobro.
Zaključak
HR-V cilja na teritorij Opel Mokke, Nissan Qashqaija ali i Mazde CX-3. Pokreće ga odličan dizelski motor, a poantira prostranom i uistinu praktičnom karoserijom. Ideja spajanja kupea i SUV vozila nije nova, ali jest način na koji je to realizirala Honda. Ukratko – apsolutno preporučljiva roba, a o cijeni sudite sami.
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance NAVI
Motor dizelski, četiri cilindra Obujam 1597 cm3 Snaga 88 kW (120 KS) pri 4000 o/min Najveći okretni moment 300 Nm pri 2000 o/min Pogon prednji Mjenjač šesterostupanjski, ručni Spremnik goriva 50 l Dimenzije D/Š/V 4294/1772/1605 mm Ubrzanje 0–100 km/h 10,1 s Najveća brzina 192 km/h Potrošnja 5,5 l/100 km CO2 104 g/km Prtljažnik 453/1026 l Cijena 225.355 kuna