7. mjesto: RENAULT MÉGANE GT TCe 205
KRALJ SLALOMA S UPRAVLJANJEM NA SVE KOTAČE
Hmm, još jedan Renault Mégane? Da, novi GT s upravljanjem na sve kotače 4Control. Ona ne utječe pri kočenju i ubrzavanju jer pri vožnji ravno naprijed sustav nije uključen. Upravljanje na sve kotače ne utječe ni na ocjenu udobnosti koja je za GT visoka. Sportski ovjes dovoljno udoban, bez da udara kad je natovaren. Vratimo se upravljanju na sve kotače: na testu izmicanja malo se osjeti njegov utjecaj, baš kao i u izmjerenim vrijednostima – u odnosu na običan Mégane brži je najviše 1,2 sekunde. Njegovih pet minuta dolazi u slalomu gdje GT ostvaruje najbolja vremena, vijugajući između čunjića s malo kretnji upravljača.
6. mjesto: MERCEDES GLC 250d
LETEĆI TEPIH SA SPORTSKIM PROGRAMOM
Od jednog Mercedesa kupci očekuju zavidnu udobnost putovanja. GLC ispunjava ta očekivanja ponajprije u testiranoj izvedbi koja uključuje zračni ovjes nazvan Air Body Control. Za nadoplatu isporučuje se osjećaj letećeg tepiha i samo se pri grubim udarcima zamjećuju se teški 19-inčni AMG kotači. Prilično nepregledan SUV ne pokazuje slabosti kad je iskorištena impresivna nosivost od 575 kilograma. Međutim, tko pretjera bit će vraćen u sigurno područje oštrim uključivanjem ESP-a. GLC gubi bodove i zbog kočnica koje nedovoljno oštro usporavaju vozilo.
POGLEDAJTE PRVI DIO USPOREDNOG TESTA NOSIVOSTI: Tko se najmanje proslavio u našem istraživanju među 14 kandidata
5. mjesto: BMW 218d GRAN TOURER
BMW RADO ZANOSI REPOM
Izvana se bolje vidi nego što se u kabini osjeti: BMW 2 Grand Tourer zanosi stražnji kraj. Ipak, to blago preupravljanje nema negativni učinak na stabilnost vožnje. Precizan, osjećajan upravljač drži mini monovolumen sigurno na putanji a u ekstremnom slučaju ESP bojažljivo se javlja. To vrijedi i kad je prazan i kad je natovaren, pri čemu nosivost od 523 kilograma pomaže da u slalomu brže potisne stražnji kraj u pravom smjeru. Nažalost, pri kočenju u natovarenom stanju zaustavni se put s brzine od 130 km/h produljuje za osam i pol metara.
Nimalo pohvalno za sportsku marku, posebice zato što ocjena predstavlja srednju vrijednost – pri posljednjem kočenju s brzinom 130 km/h BMW se zaustavio tek nakon 76 metara. Poboljšati treba i udobnost, dvojka podjednako neugodno poskakuje kao i testirani rođak X1.
4. mjesto: AUDI Q7 3.0 TDI
S LAKOĆOM SE NOSI I S TERETOM NA KROVU
To ne može dobro završiti! Način na koji ovo veliko vozilo ulijeće u ISO-test! Međutim, sve je prošlo glatko, sa 132 km/h prazan je Audi Q7 izveo manevar izmicanja. Nasuprot tome, postupa ležernije kad je natovaren, sporiji je jedanaest kilometara ali još uvijek iznad 120 km/h što trba pripisati strogom ESP-u i opcijskom zračnom ovjesu. Kočnice bez prigovora ili dima podnose nosivost od 592 kilograma. Otmjeni se Audi preporučuje za postavljanje krovne kutije. Senzor registrira kutiju i njenu trenutnu težinu i tada ESP nadzire još strože.
3. mjesto: FORD S-MAX 2.0 TDCi
OBITELJSKI TRANSPORTER SA SPORTSKIM GENIMA
On je sportaš među obiteljskim vozilima, oduševljava izravnim upravljačem i žustrim voznim obilježjima. Njegovi mu obožavatelji opraštaju osrednju udobnost. Donekle skromna je i nosivost od samo 471 kilograma – u ovoj usporedbi nijedan ne nudi manje. Natovaren prema propisima, teret dodatno podupire vozne kvalitete sportskog monovolumena. Ni snažne se kočnice ne obaziru na utjecaj tereta. Zanimljivo postaje tek kad, iz znanstvenih razloga svu težinu, do najvećeg dopuštenog opterećenja stražnje osovine, utovarimo samo u prtljažnik. Tada Ford dozvoljava stražnjem kraju da snažno zanosi a ESP se jako muči da ponovno obuzda monovolumen koji želi otklizati.
Sudjelujte u zanimljivoj raspravi provedenog istraživanja nosivosti na facebook stranici: Auto Bild Hrvatska
2. mjesto: VW TIGUAN 2.0 TDI 2WD
NOVI UZORAN MOMAK MEĐU KOMPAKTNIM SUV-OVIMA
Novi Tiguan skuplja bodove na tipičan VW-ov način: ne dobiva obvezno najbolje ocjene ali
nikad nije ni stvarno loš. I s gotovo istim vremenima u praznom i natovarenom stanju ukazuje da mu 528 kilograma tereta ne predstavlja problem. Kilogrami malo utječu i na ubrzavanje, sa 1,5 sekundi dodatka na težinu pri međuubrzavanju, natovareni se Tiguan kreće u području uobičajenom za snažne dvolitrene dizelaše. U slalomu Tiguan ne uspijeva pratiti BMW X1 zbog laganog ali upornog klizanja preko prednjih kotača, protiv čega ESP neprekidno nadzire. Neostvarena želja ostaje malo više udobnosti: Tiguan se već na malim neravninama zamjetno njiše, samo na dugim valovitostima podloge dostiže suverenost jednog Tourana.
1. mjesto: OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1.6 CDTI
OBAVLJA SVE ZADAĆE – BEZ TRIKOVA
U Opelu se razumiju u ovjese. Prazna juri s više od 135 km/h ISO-testom izmicanja – najbolja vrijednost! Pritom se lako ovlada njome i s gotovo sportskom žustrinom reagira na precizan upravljač. A sve to bez trikova poput prilagodljivih amortizera ili zračnog ovjesa. Ako je u automobilu raspoređeno dopuštenih 549 kilograma tereta, brzina se malo smanjuje ali je još uvijek iznad one otmjenih marki sa zračnim ovjesom. Ograničava ju samo lošija trakcija prednjeg kotača s unutarnje strane zavoja, što ponajprije onemogućava još bolja vremena u slalomu. I kočnica si ne dozvoljava nedostatke, sa 62,1 metara s brzine od 130 km/h ne samo da ostvaruje najkraći zaustavni put svih natovarenih vozila nego i nakon višestrukih kočenja ostaje jednako učinkovita. Prazna Astra preko malih neravnina lebdi poput kolega sa skupim zračnim ovjesom, međutim kad je natovarena opruge nevoljko prigušuju grube udarce. U zbroju svih svojstava Astra je najsigurniji automobil za putovanja.
ZAKLJUČAK
Još jedna dobra vijest: na nijednom vozilu tijekom testa nije slomljeno vanjsko ogledalo jer se automobil prevrnuo na njega. To nekad nije prolazilo tako glatko i dokazuje da današnji automobili sigurno vladaju manevrom izmicanja. Međutim, mnoge bi kočnice mogle bi bolje kočiti, tu je još mnogo prostora za poboljšanje.