BMW M GmbH donosi limitirano visoko-performansno izdanje svoje sportske limuzine BMW M3. Inovativnom upotrebom karbonom ojačane plastike (CFRP) smanjena je masa automobila te je postignut omjer mase i snage od 3.5 kg po KS.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) utjelovljuje vrlo potentnu kombinaciju visoke razine stručnosti i iskustva iz automobilističkog sporta u polju pogonskih sustava i tehnologije izrade šasija i korištenje ultra-lakih materijala za izradu raznih komponenti automobila.
Ekskluzivnost ovoj limuzini daju komponente koje su posebno izrađene za ovaj model inovativnim proizvodnim procesom. Poklopac motora novog BMW M3 CRT modela kao i školjkasta sjedala za vozača i suvozača izrađena su od karbonskih vlakana saćaste strukture koja su proizvod jedinstvenog procesa, prvog takvog u proizvodnji dijelova za automobile na svijetu. Ušteda u odnosu na aluminijski poklopac kakav nalazimo na standardnom BMW M3 modelu s četvero vrata iznosi oko 50 posto.
CFRP je također korišten prilikom izrade stražnjeg spojlera na BMW M3 CRT modelu i elementa za usmjeravanje zraka koji je ugrađen u prednju masku automobila.
Ovaj inovativni proizvodni proces otvara cijeli niz novih mogućnosti primjene CFRP-a u izradi dijelova za serijske automobile čija je primarna svrha smanjenje mase automobila. BMW Grupa vodeći je proizvođač automobila u ovom području, a uz pomoć BMW M GmbH i njihovog bogatog iskustva u automobilističkom sportu i izradi ultra-lakih konstrukcija, uspjeh je zajamčen.
BMW M3 CRT najnoviji je dodatak liniji vrlo ekskluzivnih visoko-performansnih sportskih automobila čiji ultra-laki dizajn optimizira gotovo svaki aspekt automobila. Njegovi korijeni sežu skroz do BMW 3.0 CSL modela iz 1970-ih godina, a BMW nas je podsjetio na to 2002. godine uvođenjem BMW M3 CSL modela.
BMW M GmbH također je pokrenuo novi trend korištenjem CFRP-a u izradi serijskih vozila; poput BMW M6 modela koji se proizvodio do 2010. godine, sadašnji BMW M3 Coupe standardno dolazi opremljen s krovom od karbonom ojačane plastike.
Smanjenju mase novog BMW M3 CRT, osim specifične karoserije, potpomogla je i posebno izrađena zvučna izolacija kao i lagani sportski ispušni sustav od titanija. Ono što je također jedinstveno za novi CRT su dva odvojena stražnja sjedala koja izgledom i bočnom potporom prate linije prednjih sjedala.
U standardnu opremu BMW M3 CRT modela ulazi M-ov sustav prijenosa s dvije spojke uz Drivelogic, navigaciju, visoko-kvalitetni audio sustav, paket za osvjetljenje, posebni vanjski retrovizori i dodaci za prtljažni prostor, alarm sustav i Park Distance Control sa senzorima na prednjem i stražnjem kraju automobila.
Unatoč ovako bogatom popisu osnovne opreme, s ukupnom masom od 1.580 kg novi CRT lakši je od 'običnog' BMW M3 s četvero vrata za oko 45 kg. Kada se uzme u obzir sva oprema, ostvarena je ukupna ušteda od preko 70 kg. Pametnom konstrukcijom i smanjenjem opterećenja na prednjem kraju automobila, povećava se masa na stražnjoj osovini što pozitivno utječe na agilnost vozila.
U unutrašnjosti je nova limuzina jednako specifična i ekskluzivna s crno-narančastom kombinacijom boja i detaljima od aluminija. Specifičan dojam upotpunjuje M-ov upravljač presvučen u Alcantara kožu koji naravno ima prepoznatljiv M Drive gumb.
Pod 'plastičnom' haubom BMW M3 CRT-a leži inačica BMW-ovog V8 motora razvijenog isključivo za BMW M3 modele pri čemu je povećan obujam, izlazna snaga i maksimalan okretni moment inače potentne jedinice.
Spomenuti motor koji se vrti na visokim okretajima ujednačeno dostavlja snagu kao što se i očekuje od automobila s M oznakom, te nudi visoke performanse i izvrstan odaziv kakav bi očekivali od trkaćeg automobila.
8-cilindrična jedinica zapremnine 4,4. litre, koja je dorađena za BMW M3 GTS model, proizvodi 450 KS a maksimalna snaga dostupna je pri 8.300 o/min dok je maksimalan okretni moment od 440 Nm dostupan pri 3.750 o/min.
BMW M3 CRT od nule do stotke ubrzava za samo 4,4 sekunde a maksimalna brzina elektronički je ograničena na 290 km/h.
Za prijenos sve te silne snage na stražnje kotače brine se M-ov mjenjač s dvije spojke i Drivelogic tehnologijom razvijenom za BMW M3. 7-stupanjski M DCT Drivelogic mjenjač radi po principu koji je razvijan za automobilistički sport što znači da dostavlja ujednačen neprekinut dotok snage i iznimno dinamično ubrzanje.
Promjene brzina podešene su posebno za BMW M3 CRT a ergonomski dizajnirane polugice na volanu omogućavaju vozaču da brzine mijenja ručno. Launch Control funkcija u svakom je trenutku pri ruci za maksimalno ubrzanje iz mrtve točke.
Visoko-performansne kočnice s 6-klipnim kočionim kliještima na BMW M3 CRT modelu također karakterizira ultra-laka konstrukcija. Ventilirani kočioni diskovi mjere 378 x 32 mm na prednjoj osovini i 380 x 28 mm na stražnjoj osovini.
Posebno podešen DSC (Dynamic Stability Control) sustav, uključujući i ABS i M Dynamic Mode (MDM), odgovara većem dinamičnom potencijalu BMW M3 CRT modela i njegovoj optimiziranoj raspodjeli težine po prednjoj i stražnjoj osovini.
Istovremeno, gume dimenzija 245/35 R19 sprijeda i 265/35 R19 straga koje obavijaju 19-inčne M aluminijske naplatke, garantiraju da se ubrzanje i kočione sposobnosti moćnog V8 agregata prenose na podlogu s maksimalnom učinkovitošću.
Ekskluzivna metalik srebrna boja karoserije nazvana 'Frozen Polar Silver' s detaljima u 'Melbourne Red' nijansi ono je po čemu će svatko trenutno prepoznati da se radi o CRT izdanju popularne sportske limuzine.
Kada sve to zbrojimo, čini nam se da će ova zvjerka od mašine terorizirati sve oko sebe. BMW M3 CRT proizvodit će se u limitiranoj seriji od samo 67 primjeraka, a tragom BMW M3 GTS modela (koji je također bio limitiran, ali na 135 komada) ovo je druga limitirana visoko-performansna izvedba M3 modela uzgojena za trkaće staze, ali registrirana za javne ceste.