Pročitajte i ovo
14. Hrvatski radijski festival, 29. i 30. svibnja
Izravni prijenos finalnih večeri iz Opatije na Novoj TV
Franka Batelić osvojila nagradu na HRF-u
Nakon odslušane obje večeri Hrvatskog radijskog festivala, ostaje nedokučeno kojim se principima koristio nepoznat netko kad je dijelio izvođače na zabavne te pop i rock. Zabavnjaci su svoje odradili u petak, pobijedio je Miroslav Škoro s nimalo zabavnom pjesmom, a subota navečer bila je rezervirana za one 'žestoke', koji su na Ljetnu pozornicu u Opatiji privukli ipak puno više gledatelja nego njihove kolege dan ranije.
'Rokačinu' je otvorila Colonia. Glazbeni fenomen, čija popularnost ne opada iako i dalje 'furaju' zastarjele dance ritmove i 'narodnjačke' tekstove, i u Opatiji je izazvao buran pozdrav publike. Njihova 'Lažu oči moje' ista je kao i sve dosada što su stvorili, jedino se Indira neprestalno mijenja. Ovoga puta pojavila se u liku vitke plavuše u svjetlucavom kostimu, da bi se u sličnom izdanju ukazala i manje od deset minuta kasnije u duetu sa Shortyjem. Vinkovački reper odrepao je svoju dionicu u nesretno-ljubavnoj pjesmi 'Još jedan zagrljaj', mada je malo tko mogao zamisliti njih dvoje kao par. Isti problem imali smo i s Vannom i Jacquesom Houdekom, koji su doduše otpjevali sasvim dobru 'Tihu snagu', ali su jednostavno romantično nespojivi.
Jacques se također dvaput vraćao na pozornicu. Sam je otpjevao bezličnu 'Srce od zlata', no prije same izvedbe izazvao je oduševljenje u publici jer je radio gimnastičke vježbe zagrijavanja dok je čekao da krene matrica.
>> Grand Prix osvojio Škoro, voditeljice zasjenile izvođače
Vjerni pratitelji domaćih lakih nota zasigurno su najviše očekivali od grupe ET, jer su Adonis Ćulibrk Boytronic i njegova nova pjevačica lani upravo zahvaljujući HRF-u imali hit 'Prazan stan'. No, imati hit svake godine nije nimalo lako, tako da će zamaskirani narodnjak 'Soba 202' vrlo brzo nestati iz naših sjećanja.
Jacques Houdek izazvao je oduševljenje u publici jer je radio gimnastičke vježbe zagrijavanja dok je čekao da krene matrica.
Prva osoba koja je doživjela ovacije izlazeći na scenu bio je Luka Nižetić. Mladi splitski teen-idol nije se za promjenu pojavio s pjesmom dokazanog hitmakera Dina Šarana, lidera grupe Letu štuke, već je otpjevao 'Di si ti Mare' Saše Lošića i natjerao vrisak na usne poneke srednjoškolke u publici. Istome se nadao i Giuliano, no njegova 'Golube', samo je jedna u nizu pjesama koje dokazaju prosječnost splitskog pjevača, iz koje se već godinama ne može izvući.
Svojom je pojavom, novim imidžem i neočekivano energičnim nastupom iznenadila Ivana Marić, bivša feminnemka, koja je power-pop pjesmu 'Ne prilazi' izvela kombinacijom svega što je naučila iz videospotova Pink i Rihanne. U svakom slučaju Ivana je uvelike nadmašila svoje nekadašnje kolegice iz grupe. Feminnem su izvele svoju pompozno najavljivanu suradnju sa 'velikom španjolskom zvijezdom' Alexom Mangom, koji je samo još jedna kopija Rickyja Martina i Enriquea Iglesiasa. Pjesma 'Oye, Oye, Oye' jest vizualno raskošna, ali bez gledanja prema pozornici, istroši se do drugog refrena.
Nisu se pretjerano iskazale ni Franka Batelić niti Lana Jurčević, čije su pjesme, pogotovo Lanina 'Začaran', prepune zatupljujućeg ritma i lako zaboravljive. U tu se sliku uklopila i Žanamari Lalić s 'Crnim leptirom', a nove nade Armin, Jelena Domazet i Bojan Marović uspjeli su biti jedino dosadni. U ništa boljem svjetlu nije se pokazala Teška industrija, koji su Vajtu zamijenili mladom pjevačicom. Na opatijskoj pozornici pojavila se i Zorica Andrijašević Donna, pjevačica koja svakih nekoliko godine počinje od nule. Pjesmom 'Za prijatelja nisi', podjetila nas je na mračno doba kada su eterom pokušali zavladati drugorazredni dance klonovi poput Veline, Valentine i sličnih.
'Rokačinu' je otvorila Colonia. Glazbeni fenomen, čija popularnost ne opada iako i dalje 'furaju' zastarjele dance ritmove i 'narodnjačke' tekstove
U svoj toj estradnoj močvari, nastup makedonske dive Kaliopi djelovao je terapeutski. Iako pjesma 'Ljubičice' nije jedno od njezinih nezaboravnih izvedbi, čuti Kaliopin vokal uvijek je ugodno iskustvo.
Posao su dobro odradili i Nina Badrić i Hari Varešanović, čiji je sevdah 'Ne mogu ti reći što je tuga', na prvu kupio publiku, kao i glasačko tijelo. No, pjesma 'Jazz.ba' ipak je glavni zgoditak večeri. Ne zato što je djelo genijalnog autora, već zbog toga što je Crvena jabuka dokazala da su najbolje stvari uvijek one najjednostavnije – ponavljanje nekoliko stihova, u čemu su Žeri pomogli Antimon i Enis Bešlagić, proizvelo je najsimpatičniji i najpamtljiviji hit ovogodišnjeg Hrvatskog radijskog festivala.
Pamtit ćemo također i nekoliko uspješnih šala Bijelih udovica, koje su se u vođenju druge večeri HRF-a pridružile uigranom paru Miji Kovačić i Nikolini Pišek.
Ako su Porin i HRF, svaki u svojoj domeni, pokazatelji kakva nam je bila protekla glazbena sezona, onda bi se protekli mjeseci ne bi baš mogli opisati izdašnima. Na nedavnom spektaklu u Biogradu najviše je kipića osvojio glazbenik koji je u 2008. godini snimio samo jednu jedinu pjesmu, i to duet, dok je HRF još jednom pokazao da inflacija autora i izvođača na estradi ne mora biti nužno povezana s porastom kvalitete pjesama. Uz časne iznimke, dakako...