Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Grupa Heavy Trash je potpisnika ovih redaka već bila pošteno otpuhala prije tri godine u Puli kad su Jon Spencer i Matt Verta-Ray nastupili na 10. Art & Music Festivalu. Već tada su raplinuli sve sumnje da u to da rockabilly bend može na bini biti jednako divlji, žestok i neobuzdan poput Spencerovih prijašnjih bendova Pussy Galore i naravno Jon Spencer Blues Explosiona.


Za otvaranje ovogodišnje jesenje koncertne sezone zagrebačkog Boogalooa Heavy Trash je bio odličan izbor (ako ne i najbolji), ako se uzme u obzir to da je Zagreb, ponajprije zahvaljujući klubu Jabuka tijekom desetljeća stvarao i održavao čvrstu (iako ne preveliku) jezgru rockabilly i psychobilly publike. Pripadnici iste su tako došli na svoje u četvrtak navečer s Heavy Trashom – istovremeno 'bolesno' preciznom, i divlje razularenom rock četvorkom koja je pošteno zakuhala atmosferu.

Vezani članci Plavi orkestar Plavi orkestar vraća se u Zagreb: Legendarni bend priprema ekskluzivni nastup za pamćenje Mate Bulić sa suprugom Zdenkom i kćerkom Katjom (Foto: Petar Glebov/PIXSELL) Mate Bulić priprema tri koncertna spektakla, a na jedan mu dolazi najstarija obožavateljica sa zanimljivom pričom

Grupa je trenutno na europskoj turneji i promovira svoj novi, treći po redu studijski album 'Midnight Soul Serinade'. Jon Spencer u duši je još uvijek žestoki punker. Nije se nimalo štedio na bini, frenetično je divljao i skakao. Stoga se i ne može kao zamjerka uzeti to da nastup nije trajao primjerice dva sata. Takvi adrenalinski koncerti nikad i ne traju dugo, ali je zato kvaliteta cijelog showa, što se tiče glazbenika na bini bila besprijekorna.

Heavy Trash su tako priredili prvoklasnu rasturačinu, o kakvoj primjerice ispuhani punk rockeri The Offspring, koji su nastupili prije dva tjedna u Tvornici, mogu samo sanjati. Najveća zamjerka svega ide tehničkoj podršci, koje na bini nažalost nije ni bilo. Spencerov mikrofon je od početka koncerta neugodno 'fercao', a frontmen je već nakon druge pjesme zamolio da mu se mikrofon zamijeni, ali ga vjerojatno nitko tko je bio zadužen za te stvari nije uopće čuo. Nitko od tehničara se nije popeo na binu, a Spencerova molba je otišla u vjetar.

Cijeli koncert Jon je pjevao na hiroviti mikrofon, koji je imao svoj ritam puštanja ispravnih i neispravnih zvukova. Tko zna, možda je frustracija tim detaljem kod njega bila dodatno gorivo za eskalaciji silne količinu bunta koja je kroz moderno redefiniran rockabilly zvuk Heavy Trasha iz njega izlazila na pozornici. No jedno je sigurno, a to je da ovaj 44-godišnjak stari poput vina. Njegov povratak korijenima s (očigledno nerazdvojnim partnerom) Mattom Verta-Rayem kao da je nikad ispričana priča o onome što je rockabilly glazba trebala biti, prije trenutka nego što su stvari u prošlosti krenule u sasvim drugačijem smjeru.

Predanost toj ideji je ono što Heavy Trash čini iznimno uzbudljivim bendom koji na pozornici pruža nezaboravno iskustvo. Još samo da je u Zagrebu imao ispravan mikrofon...