U karijeri dugoj šest desetljeća, koja nije podložna generalizacijama, Blake Edwards je primio Oscara tek 2004. godine za pisanje, režiranje i produciranje, odnosno za izniman doprinos filmskoj industriji.
Pročitajte i ovo
Pljačkaši dragulja
Pink Pantheri 'padaju' s hrvatskim putovnicama
Akcija talijanska policije
Uhićen Hrvat, član bande Pink Panther?
Među njegovim mnogobrojnim filmovima su 'Doručak kod Tiffanyja’ (1961.) s Audrey Hepburn, crna priča o paru ogrezlom u alkohol ‘Dani vina i ruža' (1962) s Jack Lemmonom i Lee Remick, i ‘Experiment in Terror’ (1962) s Remickom i Glenn Ford. Tu je i film '10' (1979), koji je lansirao Dudleya Moorea kao skladatelja koji prilazi kroz mušku menopauzu i Bo Derek kao objekt njegovih fantazija, te ‘Victor/Victoria' (1982), farsa o promjeni spola u kojem je glumila supruga Blake Edwardsa Julie Andrews.
Kao redatelj Edwards je miješao sve žanrove s iznimnim rezultatima. Sjetimo se špijunskog mjuzikla ‘Darling Lili’ (1970), ratne komedije ‘What Did You Do in the War, Daddy?’ (1966) i filma utrke ‘The Great Race’ (1965), koji su svojevrstan omaž vesternima. Potomkom nijemog filma, Edwards je razvio smion i rizičan stil kao producent, redatelj i pisac. Uvijek su ga privlačile teme o tjeskobnim ljubavima, brakovima, poslovnim i seksualnim stereotipima.
Serija od sedam filmova o Pink Pantheru, za koje je sam pisao scenarij, te ih je režirao, priskrbila je Edwardsu privržene poklonike, ali i Peteru Sellersu, koji je u prvih pet glumio nepodnošljivog, snobovskog, pompoznog i nekompetentnog francuskog policijskog inspektora Jacquesa Clouseaua.
>> Haljina Audrey Hepburn iz 'Doručka kod Tiffanya' prodana za 607.000 eura