Spot je osvojio simpatije jer prikazuje realnu svakodnevnu situaciju. Simpatičan razgovor vode klijent koji dolazi na frizuru i majstor brijač/frizer, odnosno svima dobro znani Meštar. Naslovi u novinama prepuni su savjeta o tome zašto je važno odnijeti kune u banku i prije službenog prelaska na euro. Međutim, stari se Meštar ne da i ne odustaje od najstaromodnijeg načina štednje – u čarapi, odnosno u „bičvi ispod kreveta“.
Ideja je bila da temu uvođenja eura, konverzije valute i sve što građane Hrvatske očekuje u narednom razdoblju predstave na što jednostavniji način. Upravo je Meštar u Velom Mistu bio poznat po tome da je sve velike društvene promjene iz tog vremena tumačio na svoj jednostavan način, koji je bio razumljiv svakome i uz to još i zabavan.
Prateći epizodu, u daljnjem razgovoru saznajemo da je i Meštar s 40-godišnjom karijerom baratanja gotovinom shvatio zašto bi se kune ipak trebale nalaziti na računu u banci. Odgovor na pitanje što Meštar čuva u bičvi ispod kreveta, ako ne kune, ujedno je i najzabavniji dio spota.
Autori ovog spota su producenti, glumci i satiričari iz NewsBara, medijske kuće koja svakodnevici pristupa na drugačiji način i svoju publiku zabavlja vijestima kroz prizmu satire. Spot je izrađen za Addiko banku, koja se tijekom godina pozicionirala kao drugačija, netipična banka, pristupačnija svojim postojećim i potencijalnim korisnicima.
Kako nastaje humorističan sadržaj u produkciji NewsBara?
NewsBar u Hrvatskoj producira humorističan sadržaj u raznim oblicima već deset godina. Biti smiješan, zabavljati publiku s temama koje građane Hrvatske diraju u srž njihova je profesionalnost. Ideja za humorističan sadržaj im nikada ne nedostaje. A ozbiljan izazov za njih bi bio smisliti nešto ozbiljno i bez humora.
"Sam proces bi mogli usporedit s pripremom neke kulinarske delicije. Tako na primjer; ako klijent dolazi s ozbiljnom porukom, s jako puno informacija, znamo da ju prvo moramo isjeckati na veći broj manjih segmenata, zatim ju treba malo omekšati s nekoliko neočekivanih zapleta, te naravno dobro začiniti s određenom dozom humora. Zatim sve treba ostaviti da neko vrijeme odleži i upije sve začine, te prije samog snimanja dodati nekoliko onih tajnih sastojaka iz NewsBarove kuhinje. I na kraju sve servirati publici", objasnio je Vlado Lucić, osnivač NewsBara.
Radnja ovog miniserijala smještena je u brijačnici. Iako je brijačnica smještena u Zagrebu, producenti su se dobro potrudili naći lokaciju koja će odisati duhom i vremenom serije Velo Misto. Retro ambijent, zagušene boje zidova u kombinaciji s drvenim uzorcima i retro brijaćim stolcima odličan su set koji je vratio u život kultnog Meštra. Njegovu ulogu utjelovio je glumac i imitator Zvonko Hrabar, jedno od najpoznatijih lica NewsBara.
"Zvonko inače za svaku imitaciju ili ulogu prolazi dosta detaljne pripreme, no za ulogu Meštra, kako sam kaže, uopće se nije morao pripremati. S obzirom na to da je odrastao uz tu seriju, toliko je dobro poznavao Meštrov način govora, pokrete tijela, geste i njegov način razmišljanja da je u trenutku kada smo počeli snimati u jednoj sekundi ušao u njegov karakter te u njemu ostao do završetka snimanja. A koliko je bio autentičan, možda najbolje govori to što su nam za vrijeme snimanja prolaznici koji nisu znali što snimamo zastajali ispred brijačnice s upitima mogu li vidjeti ''Meštra’", rekao je Vlado Lucić.
U produkciji spota bilo je važno prenijeti i autentičan govor. Na probama prije samog snimanja dramaturški su usavršavali scenarij, ali i prilagođavali ga izvornom dijalektu. Dva glumca rođeni su Dalmatinci, pa govor nije bio pretjerani izazov, ali bilo je jako važno da svi izrazi u scenariju budu autentični. Nakon pretprodukcije, izbora lokacije, šminke, rekvizita i kostima pratila ih je dobra atmosfera i puno smijeha. Na kraju je to rezultiralo stvaranjem priče i oživljavanjem Meštra u najboljem svjetlu.
Što povezuje Addiko banku i humorističnu produkciju reklama?
Izabrati NewsBar kao produkcijsku kuću za komuniciranje važnih poruka oko uvođenja eura nije uobičajena pojava na hrvatskom tržištu. Upravo zato što se oboje mogu okarakterizirati kao drugačiji, finalni produkt odrađen je na zavidnoj razini.
"Radi se o vrhunskim profesionalcima koji u opuštenoj atmosferi stvaraju odlične reklame i pritom se jako dobro zabavljaju. Za nas su uzeli situacije s kojima se običan čovjek redovno susreće i napravili od njih urnebesan skeč koji ljudi vole pogledati, prepoznati se u tim situacijama i nasmijati se na tuđi, ali i na svoj račun. Mi smo tražili drugačiji i netipičan pristup. Videoformat najbolje prolazi na online kanalima, a kad u video dodate i dimenziju humora i prikaz neke svakodnevne situacije koja je ljudima poznata i bliska, dobijete savršen spoj", poručila je Mia Lasić iz Marketinga Addiko banke.
I brojke govore kako je projekt uspješno zaživio, ali najveća pohvala NewsBaru i njihovoj izvedbi jest to da su čak i oni koji ne znaju pozadinsku priču koja stoji iza Meštra, oduševljeni izvedbom glavnog glumca koji je pohvale dobivao od nepoznatih ljudi na ulici.
Objavljene su tri epizode. Autori kažu kako je treća epizoda možda i najbolja, a u fokusu je plaćanje računa i sve što čeka građane nakon 1. siječnja kada će plaćanje još kratko biti moguće i u kunama i u eurima.
Na hrvatskom tržištu nije lako pronaći zaista kvalitetan marketinški sadržaj koji može na zanimljiv način komunicirati i financijske teme. Ovakvo autorsko djelo, koje osvaja publiku na prvu, proizlazi iz potpunog razumijevanja naručitelja i autora. Addiko banka njeguje opušteni marketinški pristup jer na taj način i posluju.
"Slika nas kao netipičnih bankara došla je iznutra, od naših zaposlenika, i zato je autentična. Tako se vidimo i tako živimo. Ljudi kreiraju radno okruženje, a naše okruženje potiče ljude da budu inovativni i autentični. Često kažemo da spajamo dvije krajnosti: pouzdanost banke i inovativnost start up tvrtke. Netipično bankarstvo znači da možemo biti profesionalci i znalci svog posla, a ujedno kreativni i zaigrani. Naposljetku, naši su bankari jednostavni ljudi, nimalo drukčiji od naših klijenata. I poslovnice smo uredili u ležernijem stilu, a bankari dočekuju klijente u bijelim majicama i crvenim tenisicama umjesto u dosadašnjim kostimima. Želimo se diferencirati od konkurencije i po marketinškoj komunikaciji i zato smo, uz ostale kanale komunikacije, izabrali jednu netipičnu platformu za to, NewsBar“, rekla je Mia.
Addiko banka ulaže značajne napore da o financijskim temama priča na jednostavan i publici blizak način, a u suradnji s NewsBarom smatraju da su uspjeli pojednostaviti priču oko slanja kune u povijest.
Uvođenje eura u Hrvatskoj na papiru zasad izgleda posloženo. Kako će sve skupa izgledati i hoće li proći glatko, tek će se vidjeti u praksi. Mijenjanje valute velika je stvar za svakog građanina, pa u šumi informacija spot kakav je NewsBar napravio za Addiko zaista pojednostavljuje cijelu priču, ali i oduševljava gledatelje.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Addiko Bank Hrvatska po najvišim profesionalnim standardima.