Uz dubrovačko-neretvanskog župana Nikolu Dobroslavića, događaju je prisustvovao i premijer Andrej Plenković, koji je taj projekt nazvao najznačajnijim za povezivanje Kine i Europske unije, na inicijativi Kina+17 održanom prije desetak dana.
''Ovaj korak danas, spajanja mosta s kopnom jako je važan u daljnoj izgradnji mosta, za koji očekujemo da bude spojen do kraja godine. Sve skupa trebalo bi i bit će godtovo do kraja lipnja 2022. godine. Taj je projekt izrazito važan jer ćemo njime osigurati integritet teritorija Republike Hrvatske. Jako nas veseli što će sve biti gotovo za malo više od godinu dana'', rekao je Andrej Plenović.
Danas će biti montiran 45. segment cijelog projekta izgradnje Pelješkog mosta, što znači da je do sada otprilike četvrtina montiranih dijelova. Računa se kako bi sve trebalo biti montirano do kraja ove godine, nakon čega slijedi testiranje i pregledavanje. Očekuje se da će cijeli most biti osposobljen za promet krajem lipnja 2022. godine, taman prije početka turističke sezone.
Samo postavljanje tog jednog 45. dijela koji će konačno most spojiti s kopnom trajat će danas cijeli dan.
Najznačajniji projekt
Pelješki most najveći je i najznačajniji projekt koji trenutačno financira Europska unija, vrijedan čak 526 milijuna eura. Dug 2,4 kilometra, visok 55 metara s četiri prometna traka premostit će Malostonski zaljev između Komarne i Brijeste na Pelješcu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.
U izgradnju mosta utrošit će se 33.700 tona čelika, a radovi na njemu odvijaju se 24 sata na dan jer projekt mora biti dovršen 2022. godine. Za Hrvatsku je to strateški projekt jer će konačno spojiti jug s ostatkom zemlje.
Izgradnja pristupnih cesta također dobro napreduje. Prije nekoliko dana počelo je probijanje tunela Kamenice dugačkog 499 metara, a u tijeku su radovi i na mostu Dumanja jaruga I, koji će biti dug 488 metara. Krajem prošle godine probijen je najduži tunel vezan za projekt Pelješkog mosta, Debeli brijeg, dug 2,4 kilometra.
Opsežni radovi
Tvrtka Strabag radi na probijanju tunela Kamenice. Najkraći je to tunel na izgradnji druge dionice pristupnih cesta mostu Pelješac. Ukupna dužina te dionice iznosi 12,1 kilometar, od čega tvrtka Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 kilometara, dok će radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu.
Pročitajte i ovo
Pelješki most poprima konture
Ovo sve više nalikuje na most: Korona usporila gradnju, no Kinezi sada rade punom parom
Pročitajte i ovo
74 dana prije roka
Sve bliže Pelješkom mostu: Probijen tunel Debeli brijeg na Pelješcu dug gotovo dva i pol kilometra
Tunel Debeli brijeg usred pandemije probijen je za 74 dana. Na njegovu probijanju u prosjeku je na dan radilo sto ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala. Taj je tunel rađen prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.
Osim tunela Kamenice i Debeli brijeg, na trasi pristupne ceste izvode se i objekti - vijadukt Doli (dužine 156 metara) te mostovi Dumanja jaruga I (488 metara) i Dumanja jaruga II (80 metara).
Dionicu Duboka-Sparagovići/Zaradeže, pristup do postojeće cestovne mreže sa strane kopna i s pelješke strane, gradi zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o., a izvršit će to za 478,3 milijuna kuna, rok dovršetka je 33 mjeseca.
Pročitajte i ovo
KORONA USPORILA GRADNJU
Provjerili smo stanje na gradilištu Pelješkog mosta: Čelik iz Kine stigao, gradilište opet radi punom parom
Pročitajte i ovo
Provjerili smo stanje
Radi se i u trećoj smjeni: Završeno je više od polovice radova, kašnjenja će biti minimalna. Pelješki most sve je bliži svom konačnom izgledu
Grčka tvrtka Avax S.A. gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže-Prapratno i Prapratno-Doli, ukupne duljine 18 kilometara i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 28 mjeseci. Isti izvođač završio je radove na izradi temelja vijadukta Prapratno te nastavlja s armiranobetonskim radovima na izvedbi stupova.
Ime po Oliveru
Na mostu Ston izvode se armiranobetonski radovi na stupovima, a započela je i proizvodnja čelične rasponske konstrukcije mosta Ston u proizvodnim pogonima Brodosplita.
Ukupna duljina trase projekta je 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor.
Već neko vrijeme u javnosti se pojavljuju prijedlozi za naziv tog strateški važnog mosta, a jedan od onih koji imaju najviše zagovornika jest prijedlog da se most nazove po glazbenoj legendi Oliveru Dragojeviću.