Veliko otkriće znanstvenika

Meteorit koji je prošle godine pao na Zemlju, DONIO sastojke ŽIVOTA

Znanstvenici tvrde kako su otkrili neočekivane sastojke za nastanak života, odnosno organske molekule dosad nikad viđene u meteoritima, unutar komada kamenja koje je palo na Zemlju iznad Kalifornije u travnju prošle godine.

Dijelovi meteorita Sutter's Mill, koji su u travnju prošle godine pali na Zemlju iznad Kalifornije, mogli bi baciti novo svjetlo na praisklonsku juhu iz koje je nastao život na Zemlji.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Nova klasa meteorita Pronađen misteriozni 'metak' života na Zemlji Slika nije dostupna Sve u jednom filmu VIDEO koji će vas ostaviti bez teksta: Novi pogled na život na Zemlji

>> VIDEO Meteorit EKSPLODIRAO iznad Sjevernog Jadrana

Meteoriti koji padaju na zemlju većinom su fragmenti asteroida koji se nalaze između planeta Marsa i Jupitera. Meteoriti mogu biti bogati organskim spojevima, uključujući i one koji se nalaze na Zemlji.

'Stoga je njihova kompozicija uvijek bila promatrana kao preteća evolucije te da se život na Zemlji možda razvio iz izvanzemaljskih meterijala u meteoritima', istaknula je za space.com Sandra Pizzarello, autorica studije u kojoj se prezentiraju podaci analize kamenja meteorita, koji je pao u Kaliforniji. Pizzarello je biokemičarka sa Sveučilišta Tempe u Arizoni.

'Obzirom da je porijeklo života u potpunosti nepoznanica, navedena ideja ima svoju težinu', dodala je Pizzarello.

Organske kemikalije u meteoritima mogu se izvaditi pomoću otapala. Kosriteći tu standardnu metodu, znanstvenici u fragmentima meteorita Sutter's Mill nisu pronašli puno organskih spojeva, čak štoviše i manje od uobičajene količine.

Ipak, pokušali su do boljih rezultata doći drugom metodom, a ona je dala kudikamo bolje rezultate. Naime, biokemičari su ponovno pokušali, ali na način da su reproducirali uvjete kao kod hidrotermalnih izvora na Zemlji, što je odgovaralo ranim uvjetima na Zemlji u kojima je možda i nastao život.

Dijelovi meteorita tom su metodom oslobodili pregršt molekula koje znanstvenici nikad prije nisu otkrili u meteoritima. Taj pronalazak sugerira kako je je putem meteorita dostupno znatno više organskog materijala za planete, nego što su to znanstvenici i pretpostavljali.

Organske molekule koje su biokemičari pronašli u Sutter's Millu 'mogli su formirati osnovne nakupine molekula, koje su mogle sadržavati spojeve korisne u predbiološkoj evoluciji, zaključuje Pizzarello.