Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Imaš pravo, ostvari ga

Od nadoplata do lošijih uređaja! Prijevare trgovaca sa zamjenskim uređajima: Pokušat će vas uvjeriti u štošta, saznajte koja su vaša prava

Ilustracija
Ilustracija Foto: Unsplash
Problemi s neispravnim ili pokvarenim kućanskim uređajima sve su češći. Tako nam se javila čitateljica koja je u veljači prošle godine kupila dvokrilni (side by side) hladnjak koji se raspuknuo iznutra.

"Jednostavno su mu se leđa hladnjaka raspukla kao kad se crta pojavi na suhoj zemlji. Proizvođač je priznao garanciju i poručio da ne može promijeniti cijeli unutrašnju bijelu masku hladnjaka te su poslali  obavijest prodavatelju da mi omoguće obeštećenje. Tada dolazim do situacije u kojoj mi prodavatelj nudi novi hladnjak po toj cijeni ili vraćanje iznosa koji smo potrošili na kupnju tog hladnjaka. Međutim, novi takav hladnjak je danas 400 do 600 eura skuplji nego onaj kupljen prije 20 mjeseci. Ispada da za taj iznos mogu dobiti samo jednokrilni hladnjak", otkrila nam je čitateljica u razgovoru za DNEVNIK.hr. 

Ilustracija Ilustracija (Foto: Getty Images)

Naglasila je kako nije pristala na takav dogovor, jer je kuhinja rađena po mjeri te prostor koji je predviđen za dvokrilni hladnjak ima priključak na vodovodnu cijev zbog direktnog spajanja hladnjaka koji uzima i hladi vodu i pravi kockice leda.

Pročitajte i ovo Poslodavci ga ne smatraju valjanim razlogom za bolovanje: Evo zašto biste trebali dobiti slobodan ako vam je narušeno mentalno zdravlje PODACI EUROSTATA Jesu li Hrvati rekorderi po bolovanju? Pogledajte tko u Europskoj uniji najviše boluje

Pročitajte i ovo Ilustracija Ispričali se Šibenski trgovački centar odlučio organizirati dječju zabavu za Noć vještica, sve je hitno otkazano! Objasnili što se dogodilo

"Pisala sam i prodavatelju i proizvođaču objašnjavajući im da nisam 2022. godine došla u dućan sa 6000 kn i gledala kakav hladnjak mogu kupiti za te novce nego sam došla kupiti side by side hladnjak s priključkom na vodovod i koji ima funkciju ledomata i platila ga koliko je tada koštao te da želim takav, a ne bilo kakav hladnjak. Mene ne zanima koliko njih sada košta proizvodnja, nabava i koliku prodajnu cijenu su stavili na takav hladnjak sada. Mene zanima da mi omoguće zamjenu oštećenog hladnjaka sa novim hladnjakom takvih karakteristika", ispričala je čitateljica.

Naglasila je da, što je razumljivo ne želi nadoplaćivati više od 400 eura, jer nije njezina krivica što se hladnjak raspukao.

Pročitajte i ovo Nesreća na gradilištu u Hamburgu - 2 Traže preživjele Tragedija na baušteli: Urušila se građevinska skela, poginula najmanje tri radnika

Pročitajte i ovo Ilustracija Užas u Africi Premlatili gladnog dječaka u školi jer je pojeo malo više za doručak: Ravnateljica ga je prva počela tući

"Od proizvođača sam dobila odgovor da sve ovisi o prodavatelju. Od prodavatelja sam dobila odgovor da im je nabavna cijena hladnjaka porasla i da mi ne mogu dati novi takvih karakteristika, nego da trebam nadoplatiti ako želim takav hladnjak. Eventualno su spremni dati mi popust. Koji god popust da daju mene opet stavlja u trošak, minimalno 300 eura, ni krivu ni dužnu. S takvim objašnjenjem, naravno da nisam zadovoljna", ispričala je čitateljica. 

Ilustracija Ilustracija (Foto: Getty Images)

Odgovor što napraviti u ovakvom slučaju potražili smo u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača koji su bili vrlo jasni.

"Gospođa ima garanciju dvije godine od kupnje uređaja i ako se u tom roku uređaj pokvari ili bude oštećen, trgovac je taj koji treba, u slučaju da se uređaj ne može popraviti osigurati zamjenski uređaj. Taj zamjenski uređaj treba biti istih karakteristika, može biti čak i boljih, kao i onaj koji je kupila. Nikako ne može biti lošijih karakteristika. Taj problem treba riješiti prodavatelj uređaja, kojem kupac treba uputiti pisani prigovor te zahtijevati rješenje u najkraćem roku, a ako se prodavač na to ogluši treba se obratiti Državnom inspektoratu", poručili su iz Udruge za zaštitu potrošača. 

Ne znate koja su vaša prava? Kako ih ostvariti? Država se nije previše potrudila objasniti na što sve imamo pravo, ali mi smo tu da vam pomognemo. Jer ako imaš pravo – ostvari ga. Svoju priču pošaljite na reporter@novatv.hr.

 

 

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene