Bandićevi zastupnici traže da se Vlada obveže financirati udžbenike za osnovne škole
Piše L.R.,
11. prosinca 2018. @ 14:06
Na Konačni prijedlog zakona o udžbenicima, o kojem se u Hrvatskom saboru glasa ovoga tjedna, zastupnici okupljeni u Klub Bandić Milan 365 uputit će amandmane kojima traže obvezno financiranje udžbenika za osnovne škole iz državnog proračuna te financiranje udžbenika za srednje škole sukladno raspoloživim sredstvima proračuna, a ako amandmani ne budu uvaženi, neće podržati zakon, najavljeno je u utorak iz Bandićeve Stranke rada i solidarnosti.
Podijelite
Pročelnik zagrebačkog Ureda za obrazovanje Ivica Lovrić rekao je na konferenciji za novinare da se amandmani odnose na tri područja predloženog Zakona o udžbenicima.
Lovrić je rekao da žele uvesti obvezno korištenje udžbenika za sve predmete osim tjelesne i zdravstvene kulture jer bi bilo neprihvatljivo da nastavni predmeti s pretežito odgojnom komponentom, poput likovne ili glazbene kulture, nemaju udžbenike.
Tvrdeći da se zakonom pogoduje digitalnom lobiju, Lovrić je naglasio da traže ukidanje mogućnosti izmjene sadržaja elektroničkih udžbenika ili njegovih dijelova mimo zakonske procedure za svaku nastavnu godinu, što se omogućuje u sadašnjem prijedlogu Zakona.
Traže da se uvede obveza financiranja udžbenika za osnovne škole sredstvima iz državnog proračuna, a ne samo kao mogućnost, što predviđa postojeći zakonski prijedlog. Udžbenici za srednje škole financirali bi se sukladno raspoloživim sredstvima, a omogućilo bi se i financiranje nabave drugih obrazovanih materijala – radnih bilježnica, zbirki zadataka, atlasa, karti i sl.
Ako ne prođu amandmani, svih 11 zastupnika neće podržati zakon
Lovrić je najavio da će Klub zastupnika Bandić Milan 365 danas uputiti amandmane, a svih 11 zastupnika neće podržati prijedlog zakona ako oni ne budu prihvaćeni.
Zastupnica u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Gordana Rusak zatražila je prikazivanje rezultata provedbe eksperimentalnog programa Škole za život – da se objavi koja su testiranja provedena na učenicima, kakvi su rezultati, koja je metodologija obrade rezultata i koji znanstvenici potpisuju eksperimentalni program Škole za život.
"Tražim da se pokažu rezultati koji će potvrditi da smo pojačali kritičko razmišljanje kod učenika, da smo razvili druge kompetencije kod učenika koji podržavaju frontalno uvođenje Škole za život u sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj", kazala je Rusak i upozorila da moramo znati kamo idemo.
Upozorila je da u drugim zemljama postoje i negativna iskustva s digitalizacijom obrazovanja. Radi se o skupom eksperimentu koji bi, nakon što se iskoriste sredstva iz Europskih fondova, mogao pasti na teret roditelja, s obzirom na to da se Vlada nije obvezala financirati troškove elektroničkih knjiga i opreme. (Hina)