Zagrebačka inicijativa Zagreb te zove jutros je ispred Zagrebačkog holdinga održala performans "Vozi Miško dok se Grad raspada", zbog najave nabave novih luksuznih automobila. Prije nekoliko dana pozvali su građane da donesu autiće koje su postavili ispred zgrade Holdinga. Aktivistica Gordana Pasanec poručila je gradonačelniku Milanu Bandiću, koji je ujedno i jedini član Skupštine Holdinga, da je to sramotna odluka nakon potresa i posljedica nevremena.
Zbog toga su, kaže, odlučili organizirati performans u sklopu kojeg su građane pozvali da doniraju autiće kako bi time pomogli da se sredstva preusmjere na redovito održavanje Grada, što im je glavna dužnost.
To se, dodala je, zanemaruje već godinama, "zbog čega Zagreb nije nikada bio u gorem stanju, što su posljedice nepogoda koje su ga zadesile to i pokazale".
Miško, lik iz filma "Tko to tamo pjeva" lik je slabije inteligencije koji svoje sposobnosti dokazuje vožnjom zatvorenih očiju. "Odlična usporedba s vođenjem Grada gradonačelnika Milana Bandića", poručuju iz inicijative.
"Donose odluku da će 19 milijuna kuna uložiti u najam automobila, a šahtovi su nam zaštopani, infrastruktura nije obnovljena već 70 godina, otvaraju se ceste, ne radi se ništa", istaknula je Pasanec.
Navela je da u godišnjem izvješću Holdinga stoji kako su očišćena 323.292 metra odvodnih kanala i 42.260 slivnika. "Da je to istina, ne bi došlo do posljedica do kakvih je došlo", poručila je.
Naglašava i da je postojeća, stara infrastruktura dodatno opterećena u zadnjih godinu dana sa 1924 vodoopskrbna i 1056 kanalskih priključaka.
Smjena Uprave i Nadzornog odbora
Iz inicijative zahtijevaju odustajanje od automobila, smjenu Uprave i Nadzornog odbora Holdinga, preuzimanje odgovornosti gradonačelnika Bandića kao prvog člana Skupštine Holdinga i predsjednice Uprave Ane Stojić Deban.
Od pravnih institucija - DORH-a i USKOK-a traže da pokrenu postupke po prijavama "koje stoje u ladicama", a vežu se za poslovanje Holdinga i gradonačelnika Bandića te njegovih suradnika.
Traže provjeru porijekla imovine članova Uprave i Nadzornog odbora, kao i načelnika i pročelnika Gradske uprave.
Inicijativu ''Zagreb te zove'' podržao je gradski i saborski zastupnik Tomislav Tomašević (Zagreb je naš), koji je ustvrdio da se radi o nastavku besramnog i iracionalnog trošenja gradskog novca, posebno nakon tri katastrofe koje smo imali.
"Očito se ide do kraja, ide se izmusti sve što se može izmusti. Vidi se da Bandićeva ekipa osjeća da je ovo kraj i pokušava izvući sve novce koje mogu", komentirao je Tomašević.
Ocijenio je da je potpuno besramno u ovoj situaciji kada građani čekaju da Grad pomogne onima kojima su uništeni domovi nakon potresa i poplave "da se troši toliko novca na luksuzne automobile, i to upravo po modelu 'najam na jedan dan', iako je Državna revizija jasno rekla da se radi o neefikasnom trošenju novca".
Građanima je poručio da jedino na izborima mogu zaustaviti ovaj model trošenja novca ''poput pijanih milijardera''.
Problem vidi i u tome što nad gradskim firmama isključivi nadzor ima gradonačelnik, a Gradska skupština nema nikakve informacije o tome što se događa u firmama.
Zagrebački holding demantirao je prošli tjedan tvrdnje kako nabavlja 312 automobila u vrijednosti od 16,6 milijuna kuna plus PDV, među kojima i luksuzne automobile, jer je "u tijeku tek postupak savjetovanja za pripremu nabave i informiranje", a sklapanje okvirnoga sporazuma nije obvezujuće.
Iz Holdinga su u priopćenju naveli kako će cijenu vozila po danu odrediti postupak nadmetanja koji tek treba uslijediti, a u kojem će se odabrati ekonomski najpovoljnija ponuda.
Majić o nabavci automobila za Holding: Dio će biti revidiran, dnevni najam ostaje
Zamjenica gradonačelnika Olivera Majić na konferenciji za novinare komentirala je nabavku vozila za Zagrebački holding koja je izazvala zanimanje javnosti i potaknula performans ispred Gradske uprave u kojem su sudjelovali brojni građani.
Građanska inicijativa “Zagreb te zove” performansom je upozorila da Holding planira nabaviti automobile za 16,6 milijuna kuna plus PDV iako je Državna revizija ocijenila neefikasnom nabavu automobila u obliku dnevnog najma.
"Razumijemo interes javnosti (...). Specifikacija javne nabave je poslovna odluka Uprave Zagrebačkog holdinga, a od 226 automobila, njih 217 se koriste u operativnom poslovanju Holdinga i komunalnih službi. No, potrebe za 9 automobila bit će revidirane u smislu klase i vrijednosti", poručila je Majić.
Članica uprave Zagrebačkog Holdinga Marica Dusper ustvrdila je da će model dnevnog najma automobila ostati, odnosno da ga uprava ne misli mijenjati jer se on pokazao dobrim.
"Taj model pokriva sve troškove osim troškova goriva i omogućava da troškove pratimo transparentnije i mi bismo za sada ostali na tome", kazala je te dodala da je Državna revizija zaista dnevni model najma automobila 2011. godine ocijenila neučinkovitim, ali da je od tada napravljeno puno analiza na kojeg su u Holdingu došli do zaključka da je to ipak bolji model.
Majić je najavila i kako će se sredinom sljedećeg tjedna precizirati novi uvjeti za javni poziv kojim bi se, do sredine rujna, smjestili svi sugrađani koji se nakon potresa nalaze u Studentskom domu Cvjetno naselje.