Ako ste kupovali kartu i šokirao vas je konačni iznos koji biste trebali platiti s dodanim porezima i naknadama, znači da nešto nije u redu. Zračni prijevoznici dužni su odmah jasno naznačiti ukupnu cijenu karte, uključujući poreze i naknade.
Zračni prijevoznici i njihovi agenti moraju vas prije polaska obavijestiti o cijeni putne karte i o vašim pravima u odgovarajućim fazama vašeg putovanja. Morate prije putovanja biti obaviješteni o tome koji će zračni prijevoznik voziti na vašoj liniji.
U slučaju da vam je uskraćeno ukrcavanje, otkazan let ili dugo čekate nastavak ili početak svog putovanja imate pravo na obroke i osvježavajuća pića, pristup sredstvima komunikacije, smještaj (ako je potrebno) i prijevoz do i od smještaja. Naravno, mogu postojati određena ograničenja tog prava.
Ako je let otkazan, putnici imaju pravo: birati između nadoknade za cjelokupni iznos vrijednosti karte, koja bi trebala biti plaćena u roku od sedam dana ili povratnog leta do polazišne destinacije kada je to najranije moguće; na obroke i pića u periodu čekanja leta; smještaj u hotelu ako je potrebno; prijevoz od zračne luke do smještaja; pravo na odštetu od zračnog prijevoznika ako su obaviješteni o otkazivanju leta manje od 14 dana prije polaska.
Međutim, zračni prijevoznik možda će vam ipak morati dati naknadu ako odlučite zatražiti povrat iznosa plaćenog za kartu – naknada će ovisiti o vrsti leta; ako se odlučite za preusmjeravanje – naknada će ovisiti o vrsti leta i o kašnjenju u dolasku na konačno odredište u odnosu na prvotno vrijeme dolaska prema rasporedu.
Zračni prijevoznik nema daljnju obvezu pružati pomoć nakon što ste prihvatili povrat novca na kartu, ponovnu rezervaciju na kasniji datum ili ako u slučaju dobrovoljnog odustajanja od ukrcavanja prihvatite neku drugu naknadu.
Imate pravo tražiti povrat novca za svoju kartu ako ste odlučili odustati od putovanja i, ako je potrebno, besplatnu povratnu kartu do prvog mjesta polaska prvom prilikom. Mogućnost povrata novca dostupna je u slučaju kašnjenja polaska od najmanje pet sati.
Putnici imaju pravo na naknadu u rasponu od 125 do 600 eura, ovisno o udaljenosti leta i kašnjenju u dolasku na konačno odredište. Međutim, postoje ograničenja tog prava.
Iznos od 250 eura dobit će se za 1500 km ili manje, zatim 400 eura za više od 1500 km unutar EU-a i sve ostale letovi duljine 1500 do 3500 km. Iznos od 600 eura je za više od 3500 km.
Postupak dobivanja nadoknade nije kompliciran. Potrebno se ispunjenim obrascem obratiti prijevozniku i, po pravilu, čekati njihov odgovor. Ako ne odgovore unutar šest tjedana ili ako odgovor nije zadovoljavajući, putnici se mogu obratiti nadležnom tijelu u državi.
Važno je zadržati kopiju obrasca koja je poslana prijevozniku.
Naknada nije predviđena kada je let otkazan više od dva tjedna prije polaska te vam je ponuđeno preusmjeravanje u okviru određenog vremenskog roka, kada je kašnjenje u dolasku na konačno odredište kraće od tri sata te kada je otkazivanje
ili kašnjenje rezultat izvanrednih okolnosti koje se nisu mogle izbjeći čak i u slučaju da su sve primjerene mjere poduzete.
Ne znate koja su vaša prava? Kako ih ostvariti? Država se nije previše potrudila objasniti na što sve imamo pravo, ali mi smo tu da vam pomognemo. Jer ako imaš pravo – ostvari ga.
Svoju priču pošaljite na reporter@novatv.hr.