izvanredna

USKORO UŽIVO SDP sazvao izvanrednu presicu, komentirat će odluku Ustavnoga suda

Veliki uspjeh

Znanstvenici mapirali mutacije odgovorne za većinu tumora

Međunarodni tim znanstvenika objavio je veliki uspjeh na području istraživanja karcinioma nakon što je mapirana 21 mutacija, razorne promjene na genetskom kodu odgovorne za nastanak 97posto od 30 najčešćih karcinoma, prenosi BBC.

Spoznaja, tj. odgovor na pitanje što uzrokuje spomenute mutacije mogao bi uroditi novim načinima liječenja oko 200 tipova karcinoma, nadaju se znanstvenici čija su zapažanja objavljenja u časopisu 'Nature'. Neki uzročnici mutacija, poput pušenja ili UV zraka koji oštećuju ili mijenjaju naš DNA su poznati, no većina uzročnika mutacija ostaje i dalje misterij.

Tumor nastaje kada nešto pođe 'po zlu' u stanici. Tijekom životnog vijeka, stanice su izložene nizu mutacija koje ih u konačnici mogu preobraziti u tumorske koji nekontrolirano rastu. Svaka mutacija iza sebe ostavlja jedinstvenu oznaku, djelić 'genetskog grafita' koji pokazuje da li je pušenje ili UV zračenje pridonijelo mutaciji DNA, a znanstvenici su sada otkrili da 21 zaseban 'grafitni genetski potpis' uzrokuje 97 posto mutacija koje rezultiraju karcinomom.

Pročitajte i ovo Hrvoje Krešić istraživanje - 4 U Dnevniku Nove TV Treći dio velikog predizbornog istraživanja: Pogledajte rezultate za tri velike izborne jedinice Hrvoje Krešić U Dnevniku Nove TV Ne propustite posljednje i najrelevantnije predizborno istraživanje

>> Zahvaljujući novcu iz EU fondova naši znanstvenici traže lijek za tumor

'Vrlo sam uzbuđen. Ti obrasci, ti potpisi su sakriveni unutar genoma tumora i oni nam govore što u stvari uzrokuje karcinom', izjavio je profesor Mike Stratton, ravnatelj Instituta Sanger, uvjeren da se radi o velikom napretku na području istraživanja karcinoma.

Ostali 'potpisi' povezani su sa starenjem i imunološkim sustavom, no 12 'potpisa' za sada prkosi bilo kakvom objašnjenju. To će, međutim, potaknuti nova istraživanja, tvrde znanstvenici. (Hina)