Izgubio nekadašnju funkciju

Znanstvenici objasnili čemu danas ženama služi orgazam

'Ženski orgazam je evolucijski trag, poput crvuljka', pojasnio je evolucijski biolog Gunter Wagner.

Što je ženski orgazam? Prema američkim znanstvenicima, imao je važnu ulogu u poticanju ovulacije u naših drevnih predaka prije nego što je izgubio tu funkciju i ostao samo izvor užitka.

Pročitajte i ovo Ilustracija Anketa Koje su seksualne navike i stavovi u Srbiji, BiH, Hrvatskoj: Zanimljivo istraživanje psihologa prvo je takvo u regiji Nožni palac, ilustracija (Foto: Getty) Studija pokazala Zadnji na ljudskom tijelu evoluirao je - nožni palac

Još od antike, počevši od Aristotela, ženski orgazam intrigirao je znanstvenike da pokušaju objasniti njegovu ulogu. Zbunjivalo ih je to što žene mogu začeti ne osjećajući ništa dok je muškarcima orgazam nužan za ejakulaciju i prijenos sjemena.

Kako bi shvatili porijeklo ženskog orgazma, evolucijski biolog Gunter Wagner s Yalea i Mihaela Pavličev iz dječje bolnice u Cincinattiju tri su mjeseca proučavali lučenje prolaktina i oksitocina u krvotok, što je prateća pojava ženskog orgazma.

Zaključili su da je u evolucijsko doba lučenje tih hormona imalo važnu ulogu u refleksnoj ovulaciji u ženskih sisavaca, objasnio je Wagner. Kasnije su, međutim, sisavci razvili cikličku ovulaciju čime je orgazam u tome smislu postao suvišan. Zbog toga je i klitoris evolucijski nestao iz vagine, što otežava stimulaciju tijekom seksa.

"To objašnjava zašto neke žene mogu postići orgazam samo masturbacijom ili stimulacijom klitorisa", objavili su u časopisu Journal of Experimental Zoology.

"Ženski orgazam je evolucijski trag, poput crvuljka", rekao je Wagner. "Danas izgleda da nema svrhu osim psihološkog, emotivnog povezivanja partnera", objasnio je. Ali to ne umanjuje njegovu vrijednost, dodao je.

Ženski orgazam je možda izgubio svoju biološku funkciju, ali neće nestati. To je zato što penis i klitoris nastaju iz istog dijela zametka.

"Kada bi evolucijom nestao klitoris, nestao bi i penis", rekao je Wagner, a to bi, naravno, zaprijetilo opstanku ljudske vrste.

Muškarci iz istog razloga imaju bradavice, zaostatak su iz ranijega stupnja razvoja zametka i nemaju nikakvu funkciju osim za povećanje seksualnog užitka. Ali budući su ženama neophodne, zato ostaju dijelom i muške anatomije.

Zaključak - ženski orgazam možda više nije nužan za reprodukciju, ali je i dalje ključan dio seksa, jer se žene osjećaju bolje i jača vezu među partnerima.

"Život je u svojoj cjelovitosti mnogo složeniji nego što mi to priznajemo", objasnio je Wagner. (Hina)