Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Dobra strana te priče kaže da će cijene velike većine proizvoda pasti.


Ukoliko možemo izvlačiti zaključke iz nedavnog predstavljanja u Rotterdamu, samovozeći kamioni doista su iza ugla. A to će, izračunali su novinari TechCruncha, milijune ostaviti bez posla, ali i dovesti do pada cijena velike većine proizvoda, u prvome redu prehrambenih namirnica.

Vezani članci Sveta Nedelja/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr/Dino Stanin/PIXSELL) Porezni paket kao u bajci: Sveta Nedelja ukinula prirez, naknade za taksije, paušal za iznajmljivače minimalan... Nisi sama – ideš s nama!, arhiva (Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL) Ženama oboljelima od raka barem briga manje: U kampanji "Nisi sama - ideš s nama" prikupljena sredstva za prijevoz taksijem na kemoterapije

U čemu je, naime, štos? Uputite li pun kamion iz Los Angelesa prema New Yorku, troškovi puta danas stoje oko 4.500 dolara, s tim da čak 75% otpada na radnu snagu.

Naime, i dok vozači danas u SAD-u ne smiju sjediti iza volana više od 11 sati dnevno bez da su uzeli pauzu od osam sati, za samovozeći kamion restrikcije neće vrijediti jer neće imati tko zbog umora predstavljati opasnost po sebe i druge u prometu

Također, doći će i do uštede na gorivu jer će 'pameti kamioni' paziti da idu optimalnom brzinom, odnosno prilagođenom što manjoj potrošnji.

Pa, budući da će troškovi transporta smanjiti, jasno je da će i cijene onoga što kupujemo biti niže, ali čak niti to nije sve što veseli pobornike novoga doba.

Tu je, ističu, i pitanje sigurnosti na prometnicama jer će - pazite sada ovaj podatak - samo ove godine na prometnicama diljem SAD-a u nesrećama u kojima će sudjelovati kamioni poginuti više ljudi negoli u svim zrakoplovnim nesrećama u posljednjih 45 godina (misli se pritom nesreće na teritoriju SAD-a)!

Kada smo već u brojkama, recimo da je samo u SAD-u trenutačno više od milijun i pol vozača kamiona, ali i da niti jedno zanimanje nije opasno kao to ako pogledate koliko ljudi godišnje strada na radnom mjestu.

Možda između ostaloga i zato mladi od toga posla sve više bježe, pa vrijedi istaknuti i da je prosječnom američkom vozaču kamiona 55 godina.

Naravno da je u priči i mnoštvo negativnih strana jer nema te ekonomije koja može tek tako podnijeti gubitak tolikih radnih mjesta, a treba voditi računa i o tome da će strašan udarac pretrpjeti i brojne benzinske crpke, moteli, restorani...

Kada ćemo točno na cestama vidjeti prve potpuno funkcionalne samovozeće kamione teštko je reći jer je ispred proizvođača još puno izazova, ali da ćemo se uspjeti sakriti od nadolazeće tehnologije, nećemo.

Uostalom, pogledajte i uvjerite se sami da su prvi testovi bili uspješni.