Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Iz 1910. godine

Replika prvog hrvatskog aviona Slavoljuba Penkale

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Nema sumnje, zanimanje javnosti izazvat će i replika prvog hrvatskog aviona Slavoljuba Penkale iz 1910. godine. Uoči probnog leta bili smo s malom grupom stručnjaka i entuzijasta koja dovršava drvenu letjelicu.

U hangaru jednog zagrebačkog aerodroma užurbano se dovršava replika prvog hrvatskog zrakoplova Slavoljuba Penkale. 'Jedino što je ostalo je par fotografija koje su pokazale tako da znamo o čemu se radi i informaciju i bazičnim dimenzijama, težinama i performansama koje je avion navodno trebao pokazati,' rekao je ing. Anton Cvjetković. Glavni konstruktor inženjer Cvjetković svoj prvi avion konstruirao je još davne 1951. godine. Radni vijek proveo je u Americi radeći na Boeingu, Cessni i u Nassai. Bez puno podataka prije gotovo dvije godine počeo je raditi nacrt ove, za sada jedine, replike.

Pročitajte i ovo Drevni kameni krugovi (Foto: Getty Images) Sramotno otkriće Monumentalna greška: Otkrivena tajna drevnog škotskog kamenog kruga starog 4500 godina 10-godišnjak s autizmom izgradio najveću repliku Titanica od lego-kockica (Foto: icelandmonitor.mbl.is/Árni Sæberg) 56.000 legića Svaka čast: 10-godišnjak s autizmom izgradio najveću repliku Titanica od lego-kockica

'Imamo jako dobroga graditelja koji je sve te dijelove ustvari napravio, ja ga zovem Stradivari,' dodao je Cvjetković. Više od godinu dana graditelj Ivanček je marljivo radio na avionu. Na gradnju svaki dan utroši osam do 10 sati. 'Ja sam počeo u svojoj radionici kod kuće, onda kasnije kad se to povećalo bilo je u garaži, a onda kad više nije stalo u garažu onda samo morali doć ovdje na aerodrom,' rekao je graditelj Marijan Ivaniček.

Prvi hrvatski zrakoplov doživio je male preinake, poboljšana mu je aerodinamika i dobio je jači motor. Raspon krila mu je 9 metara, a s pilotom će težiti nešto manje od 400 kilograma. Za razliku od Penkalinog aviona ovaj će dostići brzinu od čak 80 kilometara na sat. Prvi hrvatski avion vinuo se u zrak 23. lipnja 1910. godine, a ova replika na testnu će vožnju za nekoliko dana. 'Nisam tako uzbuđen kao što sam bio prije 50 godina za moj prvi avion, ali postoji. Uvijek imate neku sumnju da nešto možda nije u redu i da možda neće biti kako treba, ali to je normalno,' rekao je Cvjetković. Još uvijek dovršavaju radove, ali da će poletjeti nema sumnje. Penkalin je mogao letjeti nekoliko desetaka metara iznad zemlje, ovaj će ipak malo više.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene