Život u vječnom mraku

VIDEO Prva snimka dna jezera duboko ispod glečera na Antarktiku

NASA je uz pomoć sofisticirane opreme uspjela snimiti jezero koje se nalazi 800 metara ispod glečera na Antarktiku.

Međunarodni istraživački tim WISSARD, čiji su članovi znanstvenici s osam američkih sveučilišta te dvije međunarodne istraživačke institucije, u utrci s vremenom i vremenskim uvjetima, proveo je tri dana u siječnju, bušeći rupu u glečeru na dubinu od 800 metara i široku pola metra. Cilj je bio jezero Whillans na dnu glečera i istraživanje njegovog dna.

Pročitajte i ovo Ilustracija Na visini od 2900 metara Topljenje ledenjaka otkrilo tragičnu stranu Alpa: Pronađeno tijelo planinara koji je nestao prije više od 20 godina Ostaci nestalog alpinista Ledenjak Theodul Topljenje leda otkrilo stravičnu tajnu koju je alpski glečer skrivao desetljećima

>> Misterij jezera Vostok: Ispod vječnog leda ipak nema podataka o tajni svemira?

Po dovršetku bušenja rupe, prema jezeru je poslana posebna sonda, koju je sa sobom na ekspediciju ponio NASA-in istraživač Alberto Behar. Radi se o malenoj robotskoj podmornici veličine bejzbol palice, sa sofisticiranom kamerom visoke rezolucije na vrhu te hidrološko-kemijskim senzorima, prenosi NASA.

Pronađen život na dnu

Kad je sonda, čiji je naziv Micro-Submersible Lake Exploration Device, napokon stigla do jezera na dubini od 800 metara, istraživački tim otkrio je nekoliko stvari. Prvo, sonda se uspješno može poslati na zadanu dubinu i slati video zapis onoga što se nalazi dolje te i ono čemu su se nadali - mnoštvo živućih bakterija. Potonje otkriće daje nove implikacije u potrazi za životom drugdje u svemiru.

Jezero Whillan ima površinu 50 kvadratnih kilometara i temperaturu od pola stupnjeva Celzija. Sunčevo svijetlo to jezero nije vidjelo.

Podsjetimo kako je i ruska ekspedicija na Antarktici krajem prošle godine u jezeru Vostok, koje je staro 20 milijuna godina, isto tako otkrili mikrobe u vodi. odnosno malu količinu istih. No, kako su uzeli prve uzroke s površine jezera, nadaju se kako će na dnu jezera pronaći puno više bakterija, a možda i nešto konkretnije.