Uz ekskluzivne prezentacije gostiju iz kompanija Mashable i Spotify, na trećem po redu Marketing Kingdom Zagreb, koji se održava 27. i 28. ožujka 2014. u Zagrebu, posjetitelji će imati priliku čuti izlaganje Katie Morse, menadžerice za društvene medije u Billboardu.
Pročitajte i ovo
traže novo rješenje
Tomašević: "Za prolaz Hitne nisu problem stupići već ilegalno parkirani automobili"
problemi u prometu
FOTO Tramvaj iskočio iz tračnica kod Glavnog kolodvora, oglasili se iz ZET-a
Katie trenutno vodi Billboardov tim koji se bavi društvenim medijima te pod njenim vodstvom kompanija doživljava izuzetan porast publike. Billboard uvodi novitete u svoje uredništvo muzičke industrije, zaslužni su za Google+ Hangout javljanje uživo s GRAMMYjevog crvenog tepiha te za integraciju GIF animacija u 2013 Billboard Music Awards koji se emitirao na kanalu ABC.
Katie, Vi vodite Billboardove društvene platforme. Možete li nam reći nešto o evoluciji društvenih medija u vašoj kompaniji?
Kada sam 2011. počela raditi za Billboard, društveni mediji (naročito Twitter i Facebook) već su bili sastavni dio naše uredničke strategije. Kasnije su se proširili i podupirali kampanje za naše klijente kao i projekte poput Billboard Music Awards. Danas su društveni mediji u svakom djelu našeg posla.
Billboard je jedna od kompanija koja se praktički morala ponovo osnovati obzirom da se muzička industrija uvelike promjenila. Što je najviše utjecalo na tu uspješnu transformaciju kompanije?
Potrebno je obratiti pažnju na makro trendove te demografiju naše publike. Prateći navike naše publike povećavamo rast popularnosti na svakom području. Ne bojimo se eksperimentirati i ponosni smo što smo zasjali s Tumblr GIF animacijom na prošlogodišnjem Billboard Music Awards.
Najveća imena marketinške industrije ponovno u Zagrebu!
Slavne osobe prve su počele koristiti društvene medije i na taj način se promovirale. Što mislite da kompanije mogu naučiti od ovakvog povezivanja s publikom?
Mack Collier je nedavno napisao knjigu na tu temu – kako tvrtke mogu upotrijebiti strategije kojima se koriste slavne osobe za dobrobit svojeg poslovanja. Sve se svodi na osobnost. Mnogi brandovi boje se da će odbiti publiku, boje se zauzeti nečiju stranu. Primjerice, neka tvrtka je nedavno bila na udaru zbog zakašnjele isporuke božićnih poklona, a najpozitivnije reakcije bile su one na osobne priče vozača i dostavljača koji su svoje priče objavili na službenoj stranici tvrtke.
Jedan od glavnih problema društvenih medija je osmišljavanje novog sadržaja za korisnike. Kako osmisliti pravi sadržaj?
Ne vjerujem da postoji čarobno rješenje ili jedan odgovor na to pitanje jer se “pravi sadržaj” mijenja s vremenom. Veći broj kompanija trebao bi obratiti pozornost na makro diskusije – ne samo na specifične teme koje su vezane uz konkretni proizvod - na taj način kompanija lakše postaje dio takve diskusije, a u konačnici i upravlja njome.
S druge strane, čak i da imate sadržaj koji će zainteresirati publiku, objavite li ga u pogrešno vrijeme, neće biti učinka. važno je obratiti pažnju na navike korisnika.
Kako uvjeriti glavnog i odgovornog da se više ulaže u projekte vezane uz društvene medije?
Dati rezultate! Možda ćete morati krenuti s vrlo malim ili nikakvim budžetom, no ako možete iskoristiti društvene medije i riješiti problem ili na bilo koji način beneficirati od njih puno ćete lakše steći povjerenje nadređenih, povećati budžet ili pridobiti ljude u tim.
Koji je pravi trenutak za zapošljavanje osobe koja će se baviti isključivo društvenim medijima?
Ne postoji pravi trenutak, a smatram i da bi svaki zaposlenik trebao poznavati osnove društvenih medija. Bitna je povezanost svakog odjela s odjelom koji pridonosi uspjehu u društvenim medijima.
Danas svi govore o mjerenju uspjeha oglašavanja na društvenim medijima. Koja su Vaša iskustva? Kako najbolje izmjeriti uspjeh kampanje na društvenim medjima?
Prije sam radila za Radian6 (danas Salesforce) i mnogim sam tvrtkama pomogla odgovoriti na Vaše posljednje pitanje. Najbolji program za mjerenje povezuje radnje ili nakane s rezultatima. Dobri programi za mjerenje pokazuju nakanu, radnju (što često uključuje povezivanje društvene i web analitičke programe) te dolaze do uspješne realizacije. Iako se kampanje i tvrtke razlikuju, one imaju neke zajedničke dodirne točke, a do prave dobiti dolazi kada te dodirne točke pretvorimo u djelotvorne zaključke i uvide iz kojih će vaša tvrtka moći učiti.
U ožujku ćete održati predavanje na konferenciji Marketing Kingdom Zagreb. Što kolege iz Hrvatske i susjednih zemalja mogu naučiti iz vašeg izlaganja?
Moji kolege dobit će jasnu sliku o našim strategijama pomoću kojih su društveni mediji u posljednjih nekoliko godina postali sastavni dio svakog odjela tvrtke.
Ako ste zainteresirani čuti više o društvenim medijima u Billboardu posjetite službenu internet stranicu događaja i prijavite se još danas za sudjelovanje na Marketing Kingdom Zagreb 3.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook