Buduće velike ekonomske krize i burzovne slomove moguće je predvidjeti puno ranije, tvrde britanski znanstvenici, a sve informacije koje su im potrebne za analizu i predviđanje krize ima, naravno, Google. Znanstvenici s Warwick Business Schoola proučavali su termine pretraživanja na Googleu između 2004. i 2012. godine te su razvili kompleksni algoritam koji može analizirati velike količine internetskog prometa i pretraga i identificirati, odnosno predvidjeti trendove u brojnim sektorima, od prehrane preko arhitekture i sporta do ekonomije.
Pročitajte i ovo
Dan kasnije
Dramatična rasprodaja dionica: Pad koji pretkazuje veliku krizu? "Predstoje burna vremena"
Kriza uzela maha
Azijska gospodarstva na koljenima
'Tražilice poput Googlea pamte sve što tražimo', rekao je za Daily Mail jedan od članova znanstvenog tima koji je radio na ovom istraživanju Chester Curme te je dodao da nam te informacije pomažu u shvaćanju načina na koji ljudi skupljaju informacije na internetu 'prije donošenja odluka u stvarnom svijetu'.
Google predvidio recesiju?!
S obzirom da postoji jako veliki broj stvari koje ljudi pretražuju na internetu, iznimno je važno prepoznati riječi koje bi se mogle iskoristiti za predviđanje važnih događaja.
Algoritam koji su razvili automatski je identificirao ključne riječi i obrasce (npr. ključne riječi za poslovne teme su posao, upravljanje, banke i slično), a znanstvenici su analizirali koliko često su ljudi pretraživali te riječi u SAD-u u razdoblju između 2004. i 2012. godine i pokazalo se da se učestalost pretraživanja takvih riječi vezanih uz biznis i politiku može povezati s aktivnostima na burzi.
'Analizom tih podataka uspjeli smo identificirati povezanost između porasta korištenja pretraga takvih pojmova i pada cijena dionica na burzi', komentirala je profesorica Suzy Moat. Dodala je kako su te informacije u rangu s nekim prijašnjim teorijama prema kojima su povećanje pretraživanja političkih i financijskih pojmova na internetu znak zabrinutosti ljudi stanjem ekonomije u zemlji, zbog čega dolazi do smanjenog povjerenja u kompanije i vrijednost dionica, odnosno velikog pada njihovih cijena.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook