Voditelj odjela za nadzor i kontrolu pomorskog prometa Žarko Lukšić rekao je da će ovo istraživanje biti provedeno uz pomoć zvučno-zračnih topova, ali i specijalnih geo-mikrofona, koji su kablovima dugim i nekoliko kilometara spojeni za brodove.
Pročitajte i ovo
zaoštreni odnosi
Uoči važnog trenutka za ulazak Crne Gore u Europsku uniju iz Hrvatske im stigao značajan dokument?
Crobarometar
Ovako bi glasali građani na predsjedničkim izborima: Jedan kandidat vodi u svim dobnim skupinama
Najveći među brodovima je norveški ,,Polar Empres“, dug 117 metara.
Lukšić objašnjava da će istraživanja trajati oko mjesec dana te da je planirano da će se ispitati oko 1.200 kilometara četvornih površine morskog dna na mjestima za koje je koncesiju dobio talijansko-ruski konzorcij “Eni-Novatek”.
“Radovi se izvode južno, 10-15 nautičkih milja od Ulcinja i isto toliko od Bara prema otvorenom moru. Znači, područje pokriva dio teritorijalnih voda i epikontinentalni pojas”, kazao je Lukšić.
Uprava pomorske sigurnosti će idućih dana upozoravati brodove i ribare kako bi se spriječilo eventualno oštećenje skupe istraživačke opreme.
Crna Gora je raspisala javni poziv za istraživanje ugljovodika koncem srpnja 2013., a zatvorila ga 15. svibnja 2014. godine. Odluka da se koncesija dodijeli talijansko-ruskom konzorciju “Eni i Novatek” donesena je u prosincu 2015.
Predstavnici talijansko-ruskog konzorcija “Eni i Novatek” i crnogorske vlade potpisali su ugovor o koncesiji kojim je previđeno da koncesija traje 30 godina i da se odnosi na četiri bloka koji se nalaze na krajnjem jugu crnogorskog podmorja, u neposrednoj blizini Ulcinja, na samoj granici s Albanijom. (Hina)