Kako izgleda obuka budućih stjuardesa otkrio je naš suradnik Romeo Ibrišević, koji je posjetio jedan od najsuvremenijih centara za obuku posade aviona u Istanbulu.


Odmah nakon što je avion poletio osjetio se miris paljevine. Putnike je uhvatila panika, nastala je vriska. Dim je nemilice sukljao i za manje od minute ispunio cijeli zrakoplov. Čulo se samo brujanje jakih avionskih motora, a vidljivost u avionu bila je manja od metra.

Vezani članci Ekrem Imamoglu (Foto: AFP) Imamoglu opet pobijedio, Erdoganov kandidat priznao poraz u Istanbulu Slika nije dostupna Od iduće sezone izravna zrakoplovna veza Dubrovnik-Istanbul

Bilo je potrebno više od dvije minute da mlado kabinsko osoblje otkrije gdje i zašto suklja dim. Predugo je to vrijeme za sigurnost putnika i članova posade. Tek kad vrijeme detekcije padne ispod minute mlade djevojke i mladići moći će dobiti dozvolu za nastavak školovanja i posao u Turkish Airlinesu.

Naš reporter imao je priliku sudjelovati u jednoj takvoj vježbi u trening centru za posadu Turkish Airlines, tik uz aerodrom Kemal Ataturk u Istambulu. Vježbe novog osoblja traju svakog tjedna po 42 sata i samo najbolji prolaze.

U tom centru, jednom od najbolje opremljenih u svijetu, vježbaju i posade drugih avionskih kompanija. Posebna specijalnost treninga odnosi se na simulatore koji služe budućim pilotima u obuci za letove na različitim tipovima aviona, od kojih je najnoviji simulator za avion Boeing 737-800.

Simulator je razvijen na bazi najsavršenije tehnologije koja vjerno prikazuje sve uvjete letenja i na taj način priprema letačko osoblje na sve situacije kako leta tako i svih najjednostavnijih i najtežih uvjeta pri polijetanju i slijetanju zrakoplova.

Tek nakon što se savladaju svi i najsitniji detalji obuke pilot i koplot mogu se otisnuti i krenuti upravljati avionom koji njihovim putnicima mora osigurati što udobniji i sigurniji let. Nakon što je slovenski kapetan Robert Brumen sigurno "prizemljio" simulator završio je još jedan naporan dan u životu budućih stjuardesa.