Francuska vojna policija trenutačno istražuje jesu li informacije u navigacijskim podacima leta MH370 mogli biti hakirani kako bi se prikrila stvarna ruta kojom je zrakoplov letio prije nego se srušio u ocean.
Pročitajte i ovo
ZNAM TE, PUŠKO, KAD SI PIŠTOLJ BILA
Oporba nimalo iznenađena Turudićevom odlukom: "Ovo je pokušaj zametanja tragova"
primanje i davanje mita
Istraga protiv Beroša i još sedam osoba: EPPO objavio za što ih se sumnjiči
Istražitelji koji rade na slučaju planiraju proći kroz sve neobrađene podatke koje su ustupili Boeing i FBI nakon što su utvrđene nedosljednosti u izvješću koje im je ranije dostavila malezijska vlada, piše Daily Mail.
Također, identificirali su i 'treći subjekt' koji bi također mogao imati korisne podatke, a mogao je proizvesti i softver za hakiranje satelitsku komunikaciju u zrakoplovu. Riječ je o neimenovanoj američkoj kompaniji, s čijim ljudima istražitelji žele razgovarati.
Sumnjivo petero putnika na letu
Analizom profila 239 putnika i članova posade, izdvojeno je nekoliko njih te su dodatno istraženi. Među njima je i malezijski stručnjak za zrakoplovstvo koji je sjedio neposredno ispod jedinice za satelitsku komunikaciju, a vjeruje se da je raspolagao znanjima dovoljnima da hakira satelitsku komunikaciju.
Detaljnije su proučeni i profili Iranca koji je putem Facebooka dan prije nestanka zrakoplova prijatelje tražio da mole za njega te dvoje državljana Ukrajine i jednog državljana SAD-a s "atipičnim profilom".
Inače, spomenuta antena za satelitsku komunikaciju na zrakoplovu komunicira s nizom satelita Inmarsat, a ti su podaci ranije korišteni za praćenje rute leta MH370 prije nego se srušio. U slučaju da je tzv. satcom (satelitska komunikacija) bio hakiran, moguće je da je zrakoplov pao mnogo dalje od područja na kojemu su olupinu zrakoplova tražile vlasti nekoliko zemalja.
Nova teorija stigla je od Ghyslaina Wattrelosa, Francuza koji je na nestalom letu izgubio ženu i dvoje djece tinejdžera.
Ghyslain Wattrelos (Foto: AFP)
Foto:
Afp
Otkrio je kako su mu nove informacije u istrazi dali suci koji nadgledaju francusku vojnu policiju zaduženu za istraživanje zrakoplovnih nesreća.
"Esencijalni trag su podaci sa satelita Inmarsat, koji su ili pogrešni ili hakirani. U svakom slučaju, mogu pomoći točnije pratiti rutu kojom je letio nestali let MH370", kaže Wattrelos.