Coradia iLint (Foto: Michael Witwer/Alstom)
Coradia iLint (Foto: Michael Witwer/Alstom)

Njemačka će 2017. godine postati prva zemlja u svijetu čijim će prugama voziti "zeleni" vlak, odnosno vlak kojem pogoni isključivo vodik i koji ne zagađuje okoliš ispuštanjem stakleničkim plinova.


Takozvani "hidrovlak" trebao bi voziti na ruti Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven u Donjoj Saskoj, a linija bi trebala biti puštena u promet u prosincu 2017. godine, prenosi The Local.

Vlak je proizvela francuska tvrtka Alstom i zove se Coradia iLint. Na njegovom razvoju radilo se dvije godine, a predstavljen je u utorak na berlinskom InnoTrans trgovinskom sajmu.

Taj vlak kreće se pomoću vodika, koji je smješten u spremnik na krovu vlaka i koji puni ćelije za gorivo, koje proizvode električnu energiju. Ta tehnologija predstavlja novu alternativu u željezničkom prometu, koja ne šteti okolišu i koja bi mogla zamijeniti dizelske željeznice, koje se još uvelike koriste po Njemačkoj.

Alstomov hidrovlak je prvi putnički vlak na vodik u svijetu, iako se ta tehnologija razvija već unazad 15 godina, ali uglavnom na teretnim vlakovima. Još 2006. godine Japan je prvi testirao hidrolokomotivu, a Kinezi su 2015. godine uveli i prvi hidrotramvaj.

Punog spremnika, Alstomov hidrovlak može prijeći između 600 i 800 kilometara. Prednost mu je i što je izuzetno tih, čak i pri svojoj maksimalnoj brzini od 140 kilometara na sat. Jedina buka koju proizvodi je ona kotača na tračnicama i otpora zraka koju pri brzini stvara kompozicija.

Još tri njemačke pokrajine žele taj vlak i na svojim prugama.

Alstom nije otkrio cijenu tog vlaka, ali Die Welt prenosi da su skuplji od klasičnih dizel vlakova.