Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Prilagođavaju se situaciji

Europljani zbog krize obavljaju recesijski blagdanski šoping

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Vrijeme je blagdana, ali i krize. Proteklih godina bilo je ovo vrijeme milijunskih zarada trgovina diljem svijeta. Ove godine, osobito u Europi, građani paze na svaku novčanicu.

Grčke ulice prepune su ljudi, ali potrošača je malo. Iako je vrijeme darivanja, rijetki za to mogu odvojiti novac. 'Ništa ne kupujem. Kriza je tolika da si to ne mogu priuštiti. Zar ne vidite kakvo je stanje?', pita se George, umirovljenik iz Atene.

Pročitajte i ovo Maja Ljubić Kutnjak, v.d. voditeljice Ureda EP-a - 3 Rezultati Eurobarometra Što Hrvate najviše brine i postoje li nada u bolje sutra? "To je jedan miks osjećaja" Ivana Petrović, urednica vanjske politike Dnevnika Nove TV Ivana Petrović iz Bruxellesa Hrvatska prvi put ravnopravna na sastanku europodručja: "Panike za sada nema"

Procjenjuje se da će u Grčkoj biti najveći pad blagdanske potrošnje, više od 16 posto. Slična je situacija i u drugim zemljama na jugu Europe, osobito kada je riječ o umirovljenicima. 'Kriza je golema. Nemam novca za božićne darove. Supruga i ja samo šećemo. To je jedino što još uvijek možemo činiti besplatno', priča jedan umirovljenik iz Lisabona.

>> Eurozona u 2012.: Pad rejtinga, nezaposlenost i recesija, ali i dublja integracija

Sjevernije se već lakše diše. I tamo je kriza, ali se osjeća u znatno manjoj mjeri. Od 27 zemalja članica EU, potrošnja bi ovih blagdana u odnosu na prošlu godinu mogla porasti samo u njih tri: Njemačkoj, Švicarskoj i Francuskoj. 'Općenito je gužva, ali ove godine znatno manja. No, prometa ima', kaže Parižanka Stephanie, prodavačica.

Najviše si mogu priuštiti stanovnici najveće europske ekonomije - Njemačke. No, disciplinirani Nijemci ponašaju se u skladu s aktualnom situacijom. 'Obavljam posljednju kupnju. Ove godine samo mali darovi, ništa veliko. Maleni darovi koji su od srca', kaže Gloria, posjetiteljica sajma u Heidelbergu.

Europljani se prilagođavaju novim navikama. Vrijeme blagdana prestalo je biti vrijeme rastrošnosti i rekordnih profita. Trgovci se sada bore za svakog kupca, a građani se, umjesto novčanicima i kreditnim karticama, sve češće okreću jedni drugima.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene