Povjerenstvo je zaprimilo 12 kandidatura, 11 s dovoljnih 10.000 potpisa, jednu, onu nezavisnog Slobodana Midžića, sa samo jednim, njegovim potpisom, pa je bilo očekivano da će ju DIP odbiti.
Pročitajte i ovo
Imaju vremena za žalbu
Predali su potpise, ali neće u utrku za Pantovčak: DIP objasnio zašto su odbijene tri kandidature za predsjednika
Predsjednički izbori 2024.
Osmero ih je i svi žele na Pantovčak: Tko će biti novi hrvatski predsjednik?
Državno izborno povjerenstvo pregledalo je potpise kandidata za predsjedničke izbore. U utrku za Pantovčak ide 11 kandidata.
Povjerenstvo je na sjednici utvrdilo listu kandidata za predsjednika, čime je počela službena promidžba.
Kandidature s dovoljnim brojem potpisa podnijeli su aktualna predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, bivši SDP-ov premijer Zoran Milanović, pjevač Miroslav Škoro, europarlamentarac Mislav Kolakušić, ekonomist Dejan Kovač, bivši pravaš, a sada čelnik stranke Desno Anto Đapić.
Isto su učinili redatelj Dario Juričan odnosno Milan Bandić, kandidatkinja Radničke fronte Katarina Peović, zastupnik Ivan Pernar (SIP), predsjednica Starta Dalija Orešković i predsjednik Hrvatske stranke svih čakavaca, kajkavaca i štokavaca Nedjeljko Babić.
Po brojnosti kandidatura, ovogodišnji će predsjednički izbori biti u ''zlatnoj sredini''. Najviše ih je, njih 13, bilo 2004. godine, a najmanje prije pet godina kada ih je bilo samo četvero. Početkom novog stoljeća bilo ih je devet, a 2009. godine 12 kandidatura.
Izborna promidžba do ponoći 20. prosinca
Kandidati će se biračima službeno moći predstavljati do ponoći 20. prosinca, kada nastupa dvodnevna izborna šutnja, podsjetila je potpredsjednica DIP-a Vesna Fabijančić-Križanić.
Kandidatima je poručila da vode brigu o financijskim aspektima promidžbe, da će morati prikazati sve donacije, sva vlastita sredstva, troškove, cijene i popuste medijskog oglašavanja. Po novome, posebno će morati iskazati trošak promidžbe na društvenim mrežama.
Svaki kandidat na promidžbu smije potrošiti do osam milijuna kuna, a što su i koliko potrošili, odnosno koliko su dobili, morat će izvijestiti već sedam dana prije izbora. Njihova će se izvješća objavljivati na jednom mjestu, mrežnoj stranici DIP-a i bit će dostupni širokoj javnosti.
Za razliku od prošlih izbora, predsjednički kandidati na ovima nemaju obvezu izvijestiti koliko vlastitih sredstava kane potrošiti na promidžbu. (Hina)