U sklopu projekta Ambasadori Čistog podzemlja, trgovački lanac Lidl Hrvatska i Inicijativa Čisto podzemlje školsku godinu zaključuju sa 149 predavanja o očuvanju pitke vode i zaštiti krša u osnovnim školama diljem Hrvatske. Ovogodišnja predavanja slušalo je čak 6200 učenika, a od početka projekta prije dvije godine, predavanja je poslušalo 17.500 djece u gotovo 400 škola. Brojke govore o uspjehu projekta, ali i važnosti podizanja svijesti o zaštiti okoliša od najmanjih nogu. Za škole je održan i nagradni natječaj, a za pobjednika su odabrani učenici O.Š. Srdoči, koji su napravili izuzetan video koji je njihovoj školi donio nagradu od 2000 eura.
Drama u Međimurju
Mladić zvao hitnu i rekao da je u polju našao nepomičnog muškarca: Zbog onog što su vidjeli, odmah je prijavljen
akcije spašavanja
Potpuni kaos! Snažna oluja i poplave: Dvoje mrtvih, stanice metroa pretvorene u slapove
Horor u SAD-u
Smrtonosan udar munje: Poginuo jedan muškarac, među ozlijeđenima osmero djece
Projekt „Ambasadori Čistog podzemlja“ nastavak je postojećeg volonterskog projekta „Čisto podzemlje“ kojeg Zagrebački speleološki savez provodi još od 2015. godine. Lidl Hrvatska i inicijativa Čisto podzemlje su gotovo 5 godina zajedničkim snagama surađivali na čišćenju jama, špilja i rijeka od otpada, a suradnja prošle godine dobila novu dimenziju, budući da su speleolozi iz Čistog podzemlja krenuli u edukaciju učenika osnovnih škola diljem Hrvatske. Cilj novog projekta je educirati učenike osnovnih škola o važnosti zaštite i očuvanja krškog podzemlja. Osim poruka o važnosti očuvanja pitke vode i zaštite krša, djecu se želi potaknuti da budu ambasadori i čuvari prirode koji će u krugu svojih prijatelja te uže i šire obitelji utjecati na sprječavanje daljnjeg onečišćenja jama i špilja diljem Hrvatske. Lidl i Čisto podzemlje su nastavak suradnje obilježili uručenjem čeka u iznosu 13.300 eura za školsku godinu 2025./2026. Ček je simbolično uručen predstavnici Čistog podzemlja, Evi Fućak.
„U Lidlu smo iznimno ponosni što već godinama surađujemo s inicijativom Čisto podzemlje na projektima koji doprinose zaštiti prirode i podizanju ekološke svijesti. Projekt Ambasadori Čistog podzemlja posebna je dimenzija naše suradnje jer ulaže u obrazovanje djece – budućih čuvara okoliša. Ukupan broj djece koje smo educirali od početka projekta dosegao je 17.500, što potvrđuje koliko su ovakvi sadržaji potrebni u školama. Čestitamo svim školama na sudjelovanju, a posebno učenicima OŠ Srdoči na osvojenoj nagradi! S velikim veseljem nastavljamo ovu suradnju, koja je uistinu primjer održivog projekta koji ostavlja dugoročne pozitivne tragove u društvu i okolišu." – poručila je voditeljica Sektora Corporate Affairsa Lidla Hrvatska Marina Dijaković
PR
(Foto:
PR)
Lidlovo društveno-odgovorno poslovanje uključuje i održivost na svim razinama, pa se tako Lidl obvezuje na cilj Net Zero do 2050. godine, na temelju novih ambicioznih klimatskih ciljeva u opskrbnom lancu. Time Lidl ponovno značajno povećava predanost održivom poslovanju i zaštiti klime u okviru svoje međunarodne strategije društveno-odgovornog poslovanja. Lidl u svim zemljama već bilježi značajna smanjenja emisija stakleničkih plinova od 52%, u odnosu na 2019. godinu.
„Uz mnoge učenike, tijekom projekta smo uspjeli educirati i oko tisuću učitelja, što smatramo ključnim za dugoročnu edukaciju i promicanje svijesti o važnosti očuvanja podzemlja. Djeca nas često iznenade svojim znanjem i angažmanom, a vjerujemo da poruke o zaštiti špilja i jama već pronalaze put do njihovih obitelji i zajednica. Svakim novim korakom sve više osjećamo koliko ovaj projekt ima smisla. Ponosni smo na dosadašnje rezultate i sretan sam što projekt ide dalje – jer vjerujemo da zajedno možemo spriječiti nova onečišćenja našeg dragocjenog podzemnog svijeta.“ - izjavio je Ruđer Novak, voditelj inicijative Čisto podzemlje.
Nagradni natječaj i vrijedna donacija za pobjednike
Za osnovne škole u kojima su u školskoj godini (2024./2025.) održana predavanja Čistog podzemlja, Lidl Hrvatska i Zagrebački speleološki savez su priredili nagradni natječaj na Facebooku. Za sudjelovanje je trebalo poslati rad svog/svojih učenika na temu krškog podzemlja, speleologije ili zaštite okoliša, u obliku crteža, teksta, fotografije ili kratkog video uratka. Najkreativnijim učeničkim radom proglašen je onaj učenika O.Š. Srdoči te su svojoj školi na taj način donijeli donaciju u vrijednosti 2000 eura. Pobjednički video možete pronaći na poveznici: SRDOCI
PR
(Foto:
PR)