Koronavirus je osim ekonomije uništio i festivalsku i koncertnu sezonu. Neki su događaje odgodili, a drugi pak još čekaju upute Stožera nadajući se dobrim vijestima. Organizatori manifestacija pozivaju na sastanak s ministarstvima turizma, kulture i gospodarstva. Dio posjetitelja koji je očekivao provod, kako sada stvari stoje, neće moći računati na povrat novca.

Galerija


INmusic festival prvi je u nizu odgođenih događaja. Novi datumi se znaju, a novac za već kupljene ulaznice neće se vratiti, nego će vrijediti i iduće godine.

Vezani članci Kolona za testiranje na koronavirus Ne smanjuju se gužve za testiranje: Pogledajte nepreglednu kolonu automobila ispred Zavoda Andrija Štampar KB Dubrava, ilustracija KB Dubrava povećava broj kreveta za oboljele od korone na prostor hitne službe: "Šatore ćemo puniti u krajnjoj nuždi"

"Nisam sasvim razočarana tom odlukom zato što volim INmusic i dolazim svake godine, od prve, tako da bih došla iduće godine, bez obzira na ovu situaciju. Ali isto tako vjerujem da mnogima koji su trenutačno u situaciji da ne mogu raditi ili nemaju stalan izvor prihoda, taj novac puno znači da mogu preživjeti barem do iduće plaće", kaže Anja, posjetiteljica INmusic festivala

U Pravilniku festivala navodi se da u slučaju odgode zbog više sile, povrat novca neće biti moguć. Iz organizacije ne odgovaraju na naše upite. U ranije objavljenom priopćenju tvrde da su svi najavljeni izvođači zainteresirani nastupiti i iduće godine.

"Smatram neosnovanim takav odgovor organizatora festivala. Kupac je kao krajnji korisnik kupio ulaznicu i na taj način kreditirao organizatora festivala. Novcem koji je organizator festivala prikupio od kupaca nešto je plaćeno, sad ostaje pitanje što. I to je rizik organizatora. Prema tome, ako se organizator poziva na solidarnost, tada mislim da je puno korektnije tražiti da solidaran bude menadžer izvođača ili sam izvođač", misli odvjetnik Saša Pavličić Bekić.

Ugroženi su svi događaji diljem zemlje. Od Forestlanda i Ferragosto Jama na kontinentu, do Fresh Islanda, Seasplasha, festivala u Tisnom i Ultre u Splitu, čiji organizatori poručuju da konačan rasplet ovisi o epidemiolozima.

U industriji koja živi od okupljanja velikog broja ljudi radi oko 10 tisuća osoba, a prihoduje se više od 4 i pol milijarde kuna na godinu.

"Upravo event industrija je ta koja kreira sadržaj i privlači turiste te koja će moći najlakše i najbrže izvući Hrvatsku iz krize. Želimo da se čim prije počnu dopuštati najmanja događanja, prije svega svadbe kojima je sad sezona, ali i tu su i nekakve specifičnosti poput predstava, stand-up komedija", govori Berislav Marszalek, odbor za evente.

Iako se još ne zna kada će se koncerti u njoj moći održavati, zagrebačka Arena od danas više nema krevete za moguće zaražene pacijente.

"Na svu sreću, sve mjere koje je Stožer civilne zaštite naložio su bile u velikoj mjeri poštovane", rekao je Damir Trut iz Nacionalnog stožera civilne zaštite.

Upravo je poštovanje mjera za organizatore, kao i za posjetitelje, trenutačno jedina stvar na koju mogu računati.

"Kupci moraju birati"

O svemu smo razgovarali s Igorom Vujovićem iz Udruge za zaštitu potrošača. On misli da kupci trebaju dobiti svoj novac natrag.

"Bilo kakva uplata koja je izvršena s naumom da se pruži nekakva usluga, u ovom slučaju festival, i da ta usluga nije izvršena, mislim da tu nemamo što puno raspravljati. Na karti je datum, postoji račun, to je čista situacija. Ako usluga nije izvršena, potrošač na zahtjev mora dobiti povrat sredstava", smatra Vujović.

Na pitanje je li opravdanje to što organizator INmusica kaže da će iduće godine nastupiti isti izvođači koji su najavljeni za ovu, Vujović kaže da nije.

"Ali može biti jedna od varijacija rješenja. Da potrošač može birati hoće li on svoj novac, povrat sredstava, prolongirati za godinu dana, hoće li željeti i moći ići za godinu dana, odgovara li mu to. To su sve varijacije ponude za rješenjem. Ali prije svega, potrošač je taj koji bira. Ne mogu si organizatori festivala priuštiti da oni raspolažu novcem potrošača", kaže Vujović.

Objasnio je i da je zakonska procedura za povrat novca uvijek ista.

"Potrošač se mora obratiti organizatoru u pisanom obliku. Rok za odgovor je 15 dana. U slučaju da ne dobije odgovor, slijedeća instanca je Državni inspektorat. Treba podnijeti pisani zahtjev za inspekcijskim nadzorom ako nije zadovoljan odgovorom u roku od 15 dana ili ako ne dobije odgovor", objasnio je Vujović.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr