Objavljene preporuke za koncerte
Objavljene preporuke za koncerte Foto: Marko Dimic/PIXSELL/Pixsell

Kao što je Nacionalni stožer najavio, od danas vrijede nove mjere za koncerte i javna okupljanja, a kako je Krunoslav Capak rekao u Dnevniku Nove TV ta je preporuka usklađena s Ministarstvom kulture i glazbenom industrijom.


Nove preporuke objavio je Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Član Kriznog stožera Krunoslav Capak u Dnevniku Nove TV kratko je najavio kako je "najavljena preporuka usklađena s Ministarstvom kulture i glazbenom industrijom. Ona vrijedi od danas. Snažno se preporuča da su to sjedeća mjesta, prodaja karata da ide elektronski, nema plesnog podija samo stajaći stolovi".

Vezani članci Željka Karin, ravnateljica Nastavnog zavoda za javno zdravstvo SDŽ-a Splitsko-dalmatinska županija danas bilježi rekord, Željka Karin poručila: "Da se svi testiraju, broj zaraženih bio bi mnogo veći, sigurno pet puta" Andrej Plenković i Josip Aladrović Plenković predstavio mjere za očuvanje radnih mjesta: "Uvodimo još kraće radno vrijeme, raste potpora za radnike. Iznos će ovisiti i o padu prometa"

Nove preporuke prenosimo u cijelosti:

1. Opće preporuke

Vidljive obavijesti. Na ulazu u prostor ili neposredno nakon ulaza na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijest o obvezi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti u skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo:

Pojačana osobna higijena. Treba izbjegavati rukama dodirivati usta, nos, oči i lice.

Dezinfekcija ruku. Na ulazu u prostor te unutra na još kojem lakše dostupnom mjestu posjetiteljima, izvođačima i osoblju treba biti osiguran dozator s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku. Dozator s dezinfekcijskim sredstvom (npr. na bazi 70% alkohola ili drugo dezinfekcijsko sredstvo registrirano kao antiseptik za primjenu na ljudskoj koži). Osoblje treba voditi brigu da dozator pravovremeno opskrbljuju novim količinama dezinfekcijskog sredstva kako bi ga uvijek bilo dovoljno.

Kašljanje/kihanje. Kod kašljanja i kihanja usta i nos prekrivaju se laktom ili papirnatom maramicom koju poslije treba odbaciti u koš za otpad s poklopcem te treba dezinficirati ruke. Pri kašljanju i kihanju treba okrenuti lice od drugih osoba.

Posuđe. Čaše, drugo posuđe i druge predmete ne treba dijeliti s drugim osobama.

Maske za lice. Preporučuje se korištenje maske za lice tijekom ulaska, boravka i izlaska iz prostora, osim izvođača u trenutku izvedbe. 

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Osoblje i izvođači trebaju prije dolaska na posao i izvedbu izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na
bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine. Svim posjetiteljima se također preporučuje da prije izlaska iz kuće izmjere tjelesnu temperaturu te otkažu dolazak u slučaju povišene temperature ili bilo kojih znakova bolesti.

Sudjelovanje na okupljanjima. Na okupljanjima ne može sudjelovati osoba koja: ima ukućana koji je u samoizolaciji; je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati; je u proteklih 14 dana imala kontakt s osobom zaraženom SARS-COV-2 virusom; ima neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

2. Održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija u zatvorenim i otvorenim prostorim

Preporučuje se, ako postoji mogućnost, organiziranje umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija na otvorenom.

Fizička udaljenost. Za cijelo vrijeme boravka u prostorima, uključujući dolazak i odlazak preporučuje se održavanje fizičke udaljenosti između sudionika (posjetitelja, izvođača i osoblja) od 1,5 metra. Razmak od 2 metra preporučuje se između, i od, izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima. Preporuča se razmak od 4 metra između posjetitelja i izvođača na sceni.

Veličina prostora. Organizacija izvedbi, programa i manifestacija moguća je isključivo u prostorima koji mogu udovoljiti tehničkim i sigurnosnim uvjetima da se može poštovati propisana fizička udaljenost prilikom ulaska, izlaska te kretanja i boravka u prostoru.

Ograničenje ukupnog broja posjetitelja. Najveći broj posjetitelja koji mogu istovremeno boraviti u svim prostorima, uz poštovanje preporučene fizičke udaljenosti od 1,5 metra, organizator će odrediti sukladno veličini prostora prema kriteriju 4 m2 bruto površine po posjetitelju.

Označavanje sjedećih i stojećih mjesta. U zatvorenom i na otvorenim prostorima preporuča se omogućiti isključivo sjedeća mjesta. Preporučuje se unaprijed označiti sva sjedeća i stojeća mjesta međusobno udaljena najmanje 1,5 metar te ograničiti ulazak na najviše onoliko posjetitelja koliko ima
označenih mjesta.

U slučaju potrebe za stojećim mjestima preporuča se postavljanje stojećih stolova tako da posjetitelji budu udaljeni međusobno najmanje 1,5 m. Stojeći stolovi moraju biti numerirani te raspored posjetitelja za stolovima nepromijenjen tijekom događanja. U slučaju potrebe za stojećim mjestima bez stojećih stolova preporuča se omogućiti najviše 100 stojećih mjesta u zatvorenom i na otvorenim prostorima.

Plesni podij. Plesni podij u funkciji prostora za ples nije dozvoljen.

Najveći dozvoljeni broj posjetitelja. U zatvorenim prostorima 500, na otvorenom 1000.

Uslučaju potrebe za organizacijom okupljanja s većim brojem posjetitelja, organizator je dužan zatražiti odobrenje teritorijalno nadležne službe civilne zaštite.

Sva događanja kao imaksimalni broj sudionika podložan je promjeni sukladno rezultatima situacijske analize i kontinuirane epidemiološke procjene stanja.
u zatvorenim prostorima na otvorenim prostorima

Obavijest o održavanju okupljanja s više od 100 sudionika. Organizatori okupljanja koji očekuju dolazak više od 100 sudionika obvezni su dostaviti obavijest o održavanju okupljanja sukladno Uputama i preporukama za okupljanja.

3. Evidencija sudionika

Za potrebe vođenja evidencije preporuča se omogućavanje unosa podataka sudionika elektroničkim putem, u kojem slučaju će biti pravovaljano bez potpisa sudionika.

Evidencija osoblja i izvođača. Preporučuje se svakodnevno vođenje evidencije osoblja i njihove prisutnosti na radnom mjestu (po smjenama) te evidencije izvođača i ostalog osoblja za svaku izvedbu radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci: ime, prezime i broj telefona. Evidenciju je nužno čuvati 14 dana.

Evidencija posjetitelja. Preporuča se vođenje evidencije posjetitelja svih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija putem internetske rezervacije i prodaje ulaznica. Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci posjetitelja: ime, prezime i broj telefona. Evidenciju je nužno čuvati 14 dana.

Izvedbe. Preporuča se održavati izvedbe sukladno izvođačima i osobljem navedenim u evidenciji. Preporuča se izbjegavanje fizičkog kontakta, a za izvedbe na kojima nije moguće održavati fizičku distancu, preporuča se da uvijek iste osobe odrade izvedbu. Nakon izvedbe korištene rekvizite i ostalu
opremu potrebno je dezinficirati. Nakon izvedbe preporuča se da izvođači presvlačenje i tuširanje obave u što je moguće kraćem vremenskom periodu poštujući mjere fizičke distance. Kad god je to moguće, tuširanje se obavlja kući.

4. Prodaja ulaznica, redoslijed ulaska i izlaska

Prodaja i poništavanje ulaznica. Preporučuje se omogućavanje i poticanje internetske prodaje ulaznica s kojima će posjetitelji direktno ulaziti u prostor. U slučaju potrebe za blagajnama i fizičkom prodajom ulaznica preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade između blagajnika i posjetitelja te osiguravanje
beskontaktnog plaćanja. Blagajnicima i osobama koje poništavaju ulaznice preporučuje se nošenje maski i rukavica.

Redoslijed ulaska i izlaska.Preporučuje se da posjetitelji ulaze jedan po jedan na način da prvi koji ulazi zauzima najudaljenije mjesto u gledalištu, gledajući od ulaza, i tako po redu. Preporučuje se razmak među posjetiteljima od najmanje 1,5 metra kod ulaska, kretanja i izlaska. Preporučuje se da se izlazak
posjetitelja organizira tako da izlaze jedan po jedan i to na način da prvi izlazi posjetitelj najbliže izlazu.

Posjetitelje treba podsjetiti da i nakon završetka programa drže razmak, da se ne zadržavaju u grupama i ne ostvaruju bliske kontakte jedni s drugima. Preporučuje se regulirati izlazak izvođača poštujući mjere fizičke udaljenosti, najbolje odvojeno, jedan po jedan, uz izbjegavanje susreta s posjetiteljima.

Maksimalna zaštita posjetitelja i zaposlenika. Prilikom interakcije s posjetiteljima osoblje treba koristiti zaštitnu masku koja prekriva nos i usta. Treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke.

5. Pojačana higijena prostora

Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju. Opća preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava treba posebno pratiti stanje filtara i posvetiti pozornost održavanju pravilne brzine obnove zraka u zatvorenom prostoru. Treba provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju i obnovu zraka. Preporučuje se ventilacija s povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se poticala obnova zraka, što smanjuje koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.

Čišćenje prostora.Često dodirivane površine kao što su ručke na vratima, ručke na prozorima, radne površine, rukohvati, slavine u toaletima, tipke vodokotlića, prekidači za struju, zvona na vratima, tipke
u dizalima te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je dezinficirati prije početka i na kraju svake izvedbe i programa, a najmanje dvaput dnevno. Pri planiranju rasporeda, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak posjetitelja, te u slučaju dva uzastopna
događanja omogućiti dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju prostora.

6. Uslužne djelatnosti

Prostori za konzumaciju pića i hrane. Konzumacija pića i hrane provodi se prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za rad ugostiteljskih objekata.