Finalni je to korak u rekonstrukciji ovog velikog raskrižja, o kojoj se tijekom godina često govorilo. Pripremni radovi počeli su u kolovozu ove godine, a očekivani završetak svih radova i puštanje rotora u promet najavljeni su za 30. siječnja 2020. godine.
Pročitajte i ovo
10 dana Remetinca
VIDEO Ovo je knjiga koju je Beroš čitao u zatvoru: "Svima bih je preporučio, dvaput sam je pročitao"
Najpoznatiji zatvorenik
Poseban tretman za Vilija Beroša: Smješten u samicu, ujutro prošetao kavezom u dvorištu zatvora
Zatvaranje samog rotora za promet već se tri puta odgađalo - prvi termin bio je početkom studenog, no pomaknut je za 30. studenoga. Potom je Grad Zagreb ponovno odgodio datum zatvaranja za 15. prosinca. Iako je u intervjuu sredinom studenog gradonačelnik Milan Bandić kazao kako nema smisla zatvarati rotor u vrijeme zagrebačkog Adventa i blagdanskih prometnih gužvi te dometnuo: "Mislim da ćemo to napraviti nakon Nove godine", prije desetak dana stigao je i konačni datum zatvaranja: 16. prosinca.
Izmjene trasa ZET-ovih autobusa
Zatvaranje rotora za sobom povlači niz izmjena u prometnoj regulaciji. Promet će se preusmjeriti na novoizgrađene prometnice, a iz ZET-a su objavili i da će se mijenjati trase ukupno 19 autobusnih linija koje inače prolaze rotorom.
Riječ je o sljedećim linijama:
110 (Savski most – Botinec), 111 Zagreb (Savski most – Donji Stupnik – Stupnički Obrež), 132 (Savski most – Goli Breg – Brezovica), 133 (Savski most – Sveta Klara – Čehi), 164 Zagreb (Savski most – Horvati), 168 (Savski most - Ježdovec - Prečko), 159 (Savski most – Strmec Odranski), 160 (Savski most – Lipnica – Havidić Selo), 161 (Savski most – Kupinečki Kraljevec – Štrpet), 162 Zagreb (Savski most – Ašpergeri – Kupinec), 163 (Savski most - Donji Trpuci - Gornji Trpuci), 169 Zagreb (Savski most – Kupinec), 315 Zagreb, 112 (Savski most – Lučko), 222 (Remetinec – Žitnjak), 234 (Glavni kolodvor – Kajzerica – Lanište) i 165 (Savski most – Klinča Sela).
Linije 109 i 607 također će prometovati prema novoj prometnoj regulaciji, ali bez dodatnih izmjena u trasama kretanja. Linija 607 Savski most - Sopot - Savski most prometuje privremeno, do završetka radova, te služi kao supstitucija za obustavljeni tramvajski promet na dionici od tramvajskog okretišta u Sopotu do terminala Savskog mosta.
Što se tiče tramvajskih linija, iz ZET-a su objavili kako će se reorganizirati javni prijevoz putnika na tramvajskim linijama 7 Savski most - Dubec i 14 Mihaljevac - Zapruđe, i to tako da linija 7 prometuje skraćeno, od Sopota do Dupca, a linija 14 od Mihaljevca do Savskog mosta.
Smjerovi za osobna i ostala vozila
Osobna i ostala vozila također će se preusmjeravati na nove prometnice. Vozila koja dolaze iz pravca čvora Lučko postupno će se svoditi iz tri traka u jedan trak, prevesti na sjeverni kolnik i po Riječkoj ulici dolaziti do privremenog spoja istočnog i zapadnog kolnika Jadranskog mosta. Prema sjeveru će vozila skrenuti lijevo i preko semaforiziranog spoja prebaciti se na istočni kolnik te dalje redovito prometovati do raskrižja sa Selskom cestom, a prema istoku (u Novi Zagreb) nastavit će ravno i po privremenoj prometnici ući na južni kolnik Avenije Dubrovnik i nastaviti do raskrižja s Ulicom Radoslava Cimermana, naveli su iz Grada.
Ceste tijekom preuređenja rotora (FOTO: Screenshot/GradZagreb)
Budući da će Remetinečka cesta sjevernije od ulaza u OŠ Savski gaj biti zatvorena, vozila će moći koristiti Ulicu Ive Robića ili ranije (što preporučuju) Ulicu Vice Vukova. Proći će postojećom donjom razinom raskrižja Jadranska avenija – Vice Vukova i preko sjeverne rampe uključiti se na Riječku ulicu s daljnjim izborom smjerova kretanja kao i vozila iz pravca čvora Lučko.
Dolazak sa sjevera - Selske i Savske ceste
Iz pravca sjevera (iz Savske ili Selske ceste) vozila će imati dva izbora: prema istoku (Novom Zagrebu) preko semaforiziranog spoja prebaciti se na istočni kolnik i po privremenoj prometnici ući na južni kolnik Avenije Dubrovnik i redovito prometovati do raskrižja s Ulicom Radoslava Cimermana, a prema zapadu (čvoru Lučko) ili prema jugu nastavit će ravno, skrenuti desno i preko privremene prometnice doći do raskrižja Jadranska avenija – Vice Vukova gdje mogu skrenuti desno na Jadransku aveniju ili nastaviti ravno po Ulici Vice Vukova.
Dolazak s istoka - Novog Zagreba
Iz pravca istoka (Novog Zagreba) vozila se poslije raskrižja s Ulicom Radoslava Cimermana prebacuju na privremenu prometnicu. Dolaskom do Jadranskog mosta vozači se odlučuju: prema sjeveru se uključuju na Jadranski most i dalje prema raskrižju sa Selskom cestom, ako žele u pravcu zapada nastavljaju ravno po privremenoj prometnici ispod Jadranskog mosta sve do raskrižja Jadranska avenija – Vice Vukova gdje mogu skrenuti desno na Jadransku aveniju ili nastaviti ravno po Ulici Vice Vukova.
Vozila teža od pet tona ne smiju na okolne ceste
Remetinečki rotor predstavlja ulazak u Zagreb za splitski i riječki pravac pa njime prolazi i veliki broj teretnih i teških teretnih vozila te autobusa. Osim autobusa ZET-a, vozilima višim od 3,50 m i ukupne mase veće od 5 t bit će zabranjen promet privremenim prometnicama oko rotora. Tim kategorijama vozila će uputnim prometnim znakovima na zagrebačkoj obilaznici biti prikazani preporučeni smjerovi vožnje. Znakovi zabrane i preporučenog obilaska bit će postavljeni i na ključnim raskrižjima u blizini zone radova, poručili su iz Grada.
A što s pješacima i biciklistima?
Dovršetak alternativnih cesta znači i zatvaranje pothodnika za pješake i bicikliste, umjesto kojeg će biti izgrađen privremeni semaforizirani prijelaz Avenije Dubrovnik za pješake i bicikliste na raskrižju s Ulicom Mate Parlova na Kajzerici.
Alternativni prijelaz za pješake (FOTO: Screenshot/GoogleMaps)
Riječ stručnjaka
Marko Šoštarić, docent s Fakulteta prometnih znanosti, rekao je uoči zatvaranja rotora za DNEVNIK.hr kako vjeruje da će se stvarati velike gužve na okolnim prometnicama.
"Koliko sam vidio rješenje privremene regulacije za vrijeme odvijanja radova, bit će mogući svi smjerovi kretanja osim onog prema Remetincu i od Remetinca. Ali bit će znatno manji kapacitet pa se tako kroz tu privremenu regulaciju neće moći pustiti ni trećina prometa koji danas imamo preko rotora, a to bi moglo stvoriti velike gužve", rekao je Šoštarić.
Tvrdi kako poseban problem postoji s rekonstrukcijom samog rotora pa tako finalno rješenje neće biti zadovoljavajuće i neće dovoljno rasteretiti promet. "Istina je da ćemo proći brže kroz sami rotor, ali će vozače onda u Novom Zagrebu kod Velesajma dočekati semafori, kao i nakon prelaska mosta preko Save, na križanju Horvaćanske i Savske ceste."
Prometni stručnjaci slažu se kako rekonstrukcija rotora koji se trenutno provodi nije najsretnije rješenje problema prometnih gužvi i čepova u tom dijelu grada te napominju kako bi daleko plodonosnije rješenje bila izgradnja Jarunskog mosta, čime bi se bitno rasteretio promet na rotoru.