Rotor u Remetincu, jedna od najvažnijih prometnih točaka grada Zagreba (ako ne i najvažnija), za sav će se promet zatvoriti u nedjelju, 16. prosinca u 9 sati.
Podijelite
Finalni je to korak u rekonstrukciji ovog velikog raskrižja, o kojoj se tijekom godina često govorilo. Pripremni radovi počeli su u kolovozu ove godine, a očekivani završetak svih radova i puštanje rotora u promet najavljeni su za 30. siječnja 2020. godine.
Zatvaranje samog rotora za promet već se tri puta odgađalo - prvi termin bio je početkom studenog, no pomaknut je za 30. studenoga. Potom je Grad Zagreb ponovno odgodio datum zatvaranja za 15. prosinca. Iako je u intervjuu sredinom studenog gradonačelnik Milan Bandić kazao kako nema smisla zatvarati rotor u vrijeme zagrebačkog Adventa i blagdanskih prometnih gužvi te dometnuo: "Mislim da ćemo to napraviti nakon Nove godine", prije desetak dana stigao je i konačni datum zatvaranja: 16. prosinca.
110 (Savski most – Botinec), 111 Zagreb (Savski most – Donji Stupnik – Stupnički Obrež), 132 (Savski most – Goli Breg – Brezovica), 133 (Savski most – Sveta Klara – Čehi), 164 Zagreb (Savski most – Horvati), 168 (Savski most - Ježdovec - Prečko), 159 (Savski most – Strmec Odranski), 160 (Savski most – Lipnica – Havidić Selo), 161 (Savski most – Kupinečki Kraljevec – Štrpet), 162 Zagreb (Savski most – Ašpergeri – Kupinec), 163 (Savski most - Donji Trpuci - Gornji Trpuci), 169 Zagreb (Savski most – Kupinec), 315 Zagreb, 112 (Savski most – Lučko), 222 (Remetinec – Žitnjak), 234 (Glavni kolodvor – Kajzerica – Lanište) i 165 (Savski most – Klinča Sela).
Linije 109 i 607 također će prometovati prema novoj prometnoj regulaciji, ali bez dodatnih izmjena u trasama kretanja. Linija 607 Savski most - Sopot - Savski most prometuje privremeno, do završetka radova, te služi kao supstitucija za obustavljeni tramvajski promet na dionici od tramvajskog okretišta u Sopotu do terminala Savskog mosta.
Što se tiče tramvajskih linija, iz ZET-a su objavili kako će se reorganizirati javni prijevoz putnika na tramvajskim linijama 7 Savski most - Dubec i 14 Mihaljevac - Zapruđe, i to tako da linija 7 prometuje skraćeno, od Sopota do Dupca, a linija 14 od Mihaljevca do Savskog mosta.
Smjerovi za osobna i ostala vozila
Osobna i ostala vozila također će se preusmjeravati na nove prometnice. Vozila koja dolaze iz pravca čvora Lučko postupno će se svoditi iz tri traka u jedan trak, prevesti na sjeverni kolnik i po Riječkoj ulici dolaziti do privremenog spoja istočnog i zapadnog kolnika Jadranskog mosta. Prema sjeveru će vozila skrenuti lijevo i preko semaforiziranog spoja prebaciti se na istočni kolnik te dalje redovito prometovati do raskrižja sa Selskom cestom, a prema istoku (u Novi Zagreb) nastavit će ravno i po privremenoj prometnici ući na južni kolnik Avenije Dubrovnik i nastaviti do raskrižja s Ulicom Radoslava Cimermana, naveli su iz Grada.
Ceste tijekom preuređenja rotora (FOTO: Screenshot/GradZagreb)
Budući da će Remetinečka cesta sjevernije od ulaza u OŠ Savski gaj biti zatvorena, vozila će moći koristiti Ulicu Ive Robića ili ranije (što preporučuju) Ulicu Vice Vukova. Proći će postojećom donjom razinom raskrižja Jadranska avenija – Vice Vukova i preko sjeverne rampe uključiti se na Riječku ulicu s daljnjim izborom smjerova kretanja kao i vozila iz pravca čvora Lučko.
Dolazak sa sjevera - Selske i Savske ceste
Iz pravca sjevera (iz Savske ili Selske ceste) vozila će imati dva izbora: prema istoku (Novom Zagrebu) preko semaforiziranog spoja prebaciti se na istočni kolnik i po privremenoj prometnici ući na južni kolnik Avenije Dubrovnik i redovito prometovati do raskrižja s Ulicom Radoslava Cimermana, a prema zapadu (čvoru Lučko) ili prema jugu nastavit će ravno, skrenuti desno i preko privremene prometnice doći do raskrižja Jadranska avenija – Vice Vukova gdje mogu skrenuti desno na Jadransku aveniju ili nastaviti ravno po Ulici Vice Vukova.
Dolazak s istoka - Novog Zagreba
Iz pravca istoka (Novog Zagreba) vozila se poslije raskrižja s Ulicom Radoslava Cimermana prebacuju na privremenu prometnicu. Dolaskom do Jadranskog mosta vozači se odlučuju: prema sjeveru se uključuju na Jadranski most i dalje prema raskrižju sa Selskom cestom, ako žele u pravcu zapada nastavljaju ravno po privremenoj prometnici ispod Jadranskog mosta sve do raskrižja Jadranska avenija – Vice Vukova gdje mogu skrenuti desno na Jadransku aveniju ili nastaviti ravno po Ulici Vice Vukova.
Vozila teža od pet tona ne smiju na okolne ceste
Remetinečki rotor predstavlja ulazak u Zagreb za splitski i riječki pravac pa njime prolazi i veliki broj teretnih i teških teretnih vozila te autobusa. Osim autobusa ZET-a, vozilima višim od 3,50 m i ukupne mase veće od 5 t bit će zabranjen promet privremenim prometnicama oko rotora. Tim kategorijama vozila će uputnim prometnim znakovima na zagrebačkoj obilaznici biti prikazani preporučeni smjerovi vožnje. Znakovi zabrane i preporučenog obilaska bit će postavljeni i na ključnim raskrižjima u blizini zone radova, poručili su iz Grada.
A što s pješacima i biciklistima?
Dovršetak alternativnih cesta znači i zatvaranje pothodnika za pješake i bicikliste, umjesto kojeg će biti izgrađen privremeni semaforizirani prijelaz Avenije Dubrovnik za pješake i bicikliste na raskrižju s Ulicom Mate Parlova na Kajzerici.
Alternativni prijelaz za pješake (FOTO: Screenshot/GoogleMaps)
"Koliko sam vidio rješenje privremene regulacije za vrijeme odvijanja radova, bit će mogući svi smjerovi kretanja osim onog prema Remetincu i od Remetinca. Ali bit će znatno manji kapacitet pa se tako kroz tu privremenu regulaciju neće moći pustiti ni trećina prometa koji danas imamo preko rotora, a to bi moglo stvoriti velike gužve", rekao je Šoštarić.
Tvrdi kako poseban problem postoji s rekonstrukcijom samog rotora pa tako finalno rješenje neće biti zadovoljavajuće i neće dovoljno rasteretiti promet. "Istina je da ćemo proći brže kroz sami rotor, ali će vozače onda u Novom Zagrebu kod Velesajma dočekati semafori, kao i nakon prelaska mosta preko Save, na križanju Horvaćanske i Savske ceste."
Prometni stručnjaci slažu se kako rekonstrukcija rotora koji se trenutno provodi nije najsretnije rješenje problema prometnih gužvi i čepova u tom dijelu grada te napominju kako bi daleko plodonosnije rješenje bila izgradnja Jarunskog mosta, čime bi se bitno rasteretio promet na rotoru.