Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić istaknuo je kako u situaciji kada je svaka sekunda bitna da se spasi ljudski život "dečki" na motociklima mogu doći prije nego vozilo i spasiti život. Istaknuo je kako je taj pilot projekt hvale vrijedan te da na taj način u Zagrebu korespondiraju s modernim i razvijenim europskim metropolama i dižu ljestvicu zdravstvene izvrsnosti u gradu.
Pročitajte i ovo
Napad na školu
Ovo su detalji s hitnog sastanka u Ministarstvu: Zaključane škole, promjena svih brava, zapošljavanja...
Gorio bor
Požar u centru: Hitne službe i vatrogasci spašavali djecu iz zadimljenog stana
Pročelnica Gradskog ureda za zdravstvo Mirna Šitum istaknula je kako se Zagreb može pohvaliti s tom uslugom koja je potrebna u velikim gradovima jer se zbog prometnog kolapsa i velikih gužvi na cestama, vozilo Hitne medicinske pomoći ne može probiti. Nada se da će to prepoznati i Ministarstvo zdravlja kako bi se motocikli uveli i u druge gradove Hrvatske. Istaknula je njihovu važnost i za turizam.
Ravnatelj Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba Dubravko Huljev istaknuo je kako im je cilj uvođenjem motocikla s educiranim tehničarem postići vrijeme ispod pet minuta do dolaska kod prvog i drugog stupnja hitnosti, povećati postotak preživljavanja kod vitalno ugrožavajućih stanja osoba te podizanje standarda hitne medicinske pomoći u Zagrebu. Istaknuo je kako je nabavu dva motocikla s tri seta opreme Grad Zagreb financirao s oko 150.000 kuna. Naglasio je kako se uvođenjem motocikala očekuje za oko 30 do 50 posto skraćenje vremena dolaska na mjesto intervencije od dolaska vozila za hitnu medicinsku pomoć.
Objašnjavajući provedbu tog pilot projekta Huljev je kazao kako predviđaju uvođenje jednog motocikla s educiranim medicinskim tehničarem koji će hitnu medicinsku pomoć u Zagrebu pružati do studenoga, tijekom dana, od 7 do 19 sati. Također, predviđa se da će jedan motocikl pružati hitnu medicinsku pomoć i od travnja do studenoga sljedeće godine.
Osnovna inicijalna lokacija tima bit će u središtu Zagreba - u Đorđićevoj ulici, a ta je lokacija odabrana zbog toga što pokriva područje najjače zagušenosti prometom tijekom dana i zbog toga što su vremena čekanja na hitnu medicinsku pomoć u tom dijelu grada najdulja. Po potrebi će biti i dislociran na druga mjesta najveće prometne zagušenosti u Zagrebu.
Huljev je rekao da će se motocikl upućivati paralelno s timovima vozila Hitne medicinske pomoći uvijek kada se predviđa njegov brži dolazak na mjesto intervencije. Najavio je kako će detaljno pratiti indikacije i vremena dolaska motocikla te će se kontinuirano raditi evaluacija postignutih rezultata.
Istaknuo je kako su rezultati prvog dana uvođenja motocikla pokazali da je motocikl od vozila hitne medicinske pomoći bio prosječno brži za 4,4 minute.
Tijekom prošle godine je Nastavni zavod za hitnu medicinu Grada Zagreba imao ukupno 92.377 intervencija hitne medicinske pomoći, prosječno 253 intervencija dnevno. Od toga je imao 80.533 intervencija na terenu i 11.844 u ambulanti Zavoda. Od toga broja, prvog i drugog stupnja ukupno je bilo 18.845 intervencija (20,4 posto), odnosno oko 52 intervencije dnevno.
Ističu kako je za bolesnike i konačni ishod intervencije najvažnije "vrijeme čekanja" na intervenciju. Prema europskim i hrvatskim smjernicama to vrijeme za prvi stupanj hitnosti, u 80 posto intervencija u urbanoj sredini, bi trebalo biti unutar 10 minuta. (Hina)