Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević sa suradnicima je na konferenciji za medije predstavio nadolazeće infrastrukturne radove na gradskim prometnicama i novu interaktivnu kartu, koja će građanima omogućiti praćenje radova u stvarnom vremenu.
KAKVI PRIZORI
Obitelj ponijela ručak na plažu, a kad su izašli iz mora, doživjeli su noćnu moru
Visoka inflacija
Broj žrtava u Ukrajini raste, ali ministar se odao: "Rusija je na rubu..."
HLADNOKRVNA LIKVIDACIJA
Novi detalji brutalnog ubojstva: Osumnjičeni dugo razgovarao sa susjedom, a policiji je predao dvije stvari
Od većih radova ovoga ljeta ići će rekonstrukcija tramvajske pruge u Ulici Ribnjak, obnova vodovodnih cijevi u Ilici te radovi na trećoj razini petlje Držićeva - Slavonska, odnosno na vijaduktu koji s istoka vodi prema Novom Zagrebu, gdje će radovi najduže trajati jer je vijadukt u lošem stanju, kazao je Tomašević.
"Radovi će biti manji od stvarnih potreba jer promet mora funkcionirati, ali bit će ih dovoljno da se saniraju najkritičnije točke", dodao je.
Radovi na trećoj razini petlje Držićeva - Slavonska potrajat će i završetak se očekuje tek početkom idućeg ljeta zbog kompleksnosti radova. Za sav promet bit će zatvoren najviši dio petlje, koji vodi iz Slavonske prema Držićevoj aveniji. Očekuje se još i obnova stupova, čelične obloge i ležajeva te uklanjanje i obnavljanje obloga upornjaka.
Ažuriranje
Na karti su prikazani najveći infrastrukturni radovi koji započinju tijekom ljeta i imaju značajan utjecaj na promet u Zagrebu, no na njoj će se prikazivati svi radovi tijekom cijele godine koji će značajnije utjecati na svakodnevni život, posebno na promet.
Osnovna karta s radovima moći će se vidjeti na mobitelu, dok će za dublje ulaženje u podatke trebati koristiti tablet, prijenosno ili stolno računalo. I portal i aplikacija redovito će se ažurirati kako budu dolazili novi podaci i informacije o radovima i prometnim regulacijama.
Radovi u Zagrebu - 8
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Radovi u Zagrebu - 7
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Povezanost s aplikacijama
"Htjeli smo postići bolje informiranje građana. Na interaktivnoj karti popisani su svi radovi, detaljno je objašnjeno zašto se nešto radi, u kakvom je stanju skretnica, primjerice, tramvajska na križanju Savske i Vukovarske, u kakvom je stanju pruga od Ribnjaka do Mihaljevca... Novo je i da će sve prometne regulacije u realnom vremenu biti dostupne u navigacijskim aplikacijama kao što su Google maps i Waze", istaknuo je Tomašević.
Kada počnu radovi na nekoj ruti, te će aplikacije nuditi alternativne pravce, dodao je i naglasio: "Da stvar bude transparentnija, svi podaci bit će dostupni i putem portala otvorenih podataka, tako da i druge aplikacije mogu te podatke preuzimati u realnom vremenu."
Radovi u Zagrebu - 6
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Radovi u Zagrebu - 5
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Počinju radovi
"Ovaj tjedan završava škola i odmah počinju veći radovi. Govorimo o obnovi infrastrukture i to utječe na regulaciju prometa. Ovo ljeto će biti dosta radova, iako, moram reći, manje nego što su iskazane potrebe od strane gradskih poduzeća i ureda kako bi funkcionirao promet, tako da su neki radovi odgođeni za iduće ljeto", rekao je Tomašević.
Naglasio je da je priroda nekih radova takva da se ne mogu završiti u nekoliko mjeseci, a kao primjere je naveo rekonstrukciju petlje na Slavonskoj aveniji i radove na Ilici.
"Htjeli smo postići unaprijeđeno planiranje radova. Primjerice, imamo višegodišnji plan radova. Dobar primjer je obnova vodovodne cijevi u Ilici - prošlo ljeto smo imali radove na jednoj dionici, a ovo ljeto nastavljamo drugu dionicu, dok ćemo nagodinu treću dionicu", objasnio je gradonačelnik.
Radovi u Zagrebu - 4
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Radovi u Zagrebu - 3
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Interaktivna karta
"Regulacije.zagreb.hr je stranica, predstavljamo ono što niz gradova već ima. Nisu tu svi radovi, ovo su oni koji će značajnije utjecati na svakodnevni život, posebno na promet. Na interaktivnoj se karti može kliknuti na bilo koji od radova i onda će se prikazati detalji, odnosno što se radi, kada se radi, kada se zatvara i kratak opis o tome. Postoji i link koji vodi na zasebnu stranicu na kojoj su podaci s puno više detalja - 'za one koji žele znati više'. Tu su izvaci iz projekta, stanje infrastrukture u današnjem trenutku... Mogu se vidjeti i zasebni elementi regulacije prometa po segmentima, to je suvremeno rješenje", pojasnio je pročelnik Ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna.
"Stranica funkcionira već mjesecima, samo je nismo komunicirali, isprobana je", kazao je Pavuna.
Sve radove - one koji su već počeli, kao i one koji tek trebaju početi, uključujući i više detalja, možete pogledati OVDJE.
Radovi u Zagrebu - 2
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Radovi u Zagrebu - 1
Foto:
regulacije.zagreb.hr
Sigurnost u školama
Upitan hoće li se raditi u više smjena da bi brže bili gotovi, Tomašević je objasnio da Grad, kad ugovara poslove, nastoji da se radi u dvjema smjenama, ali s obzirom na investicijski ciklus koji se odvija, svi imaju problema s građevinskim radnicima, a tu su i još neki elementi u igri, primjerice: "U Ilici je nemoguće raditi noću zbog razine buke i građani ne bi mogli spavati."
Zamjenik pročelnika Marko Velzek kazao je da se svi gradski, komunalni i državni radovi koordiniraju godinama unaprijed kako bi se izbjeglo višekratno raskopavanje. "Radovi se odvijaju kao konvoj - kada jedan sektor završi, drugi ulazi odmah nakon njega", rekao je i kao primjer naveo Srebrnjak, gdje se prvo završava plin, zatim elektroinstalacije pa asfalt.
Na pitanje o ograničenju brzine za dostavljače i bicikliste u pješačkim zonama Tomašević je podsjetio na to da Grad može regulirati tko smije ući u određenu zonu, ali za nadzor kretanja zadužena je policija.
Na pitanje o sigurnosti u školama nakon tragedije u Grazu, ali i u Prečkom, kazao je da je Zagreb uveo mjeru zaštitara kao privremenu, sve dok država ne uvede i obuči ljude zaposlene u školama: "Država je obećala da će to krenuti od rujna. Nadam se da će tako i biti. Nije u redu to da su zaštitari u školama u Zagrebu, a u nekim drugim gradovima nisu."