U slavonsko-brodskoj tvornici, četiri su borbena vozila od znatiželjnih pogleda skrivana mjesec i pol dana. Skrivana, ali i provjerena u Finskoj na autocestama i njihovom poligonu. Samo su dvojica vozača, za sada, prošla obuku. Pedesetak kilometara dalje, u Požegi, uvježbavaju se na još jednom oklopnjaku, a skandinavsku je obuku prošlo 49 radnika Đure Đakovića. Već na proljeće, u halama će početi i s prvom montažom. Milijunska vojna igračka je u rukama, ali plaća je 'mizerna'. No, zapošljavat će još radnika. Bude li sve po planu, do kraja godine valja proizvesti još 15 oklopnih vozila. Čeka ih i opremanje naoružanjem. Ministar obrane obišao je pogone. Novac, jamči, neće biti upitan. No, kamo s oklopnjacima?
Pročitajte i ovo
Pastir, budala...
VIDEO: U što će se maskirati političari?
Žive li u istoj zemlji?
Sanja li Kosor? 'Ljudi sada u Hrvatskoj relaksiranije žive'
'Za sada ih nismo predvidjeli, niti možemo govoriti o njima u nekakvoj misiji. Moraju postati sastavni dio oružanih snaga, ljudi moraju biti obučeni, a onda možemo govoriti kuda i kada će ih koristiti', rekao je Branko Vukelić, ministar obrane. Uključe li se u posao s dijelovima i druge hrvatske tvrtke, ovo će vozilo s pravom nositi oznaku proizvedeno u Hrvatskoj. Već su sada za okopnjake zagrizle Makedonija i Albanija. Zakulisne igre, višegodišnje natezanje i međusobno podmetanje tvrtki, koje su se natjecale za posao, sve to sada je iza najvećeg vojnog posla u Hrvatskoj. U sljedećih nekoliko godina MORH će za ratne igre platiti oko 200 milijuna eura. Na MORH-ovoj prezentaciji tiskali su se danas svi. No, čudi kako se nije pojavio nitko od vodećih ljudi finske kompanije. PATRIA, koju potresa skandal s prodajom istih vozila u susjednoj Sloveniji, pred hrvatskog je ministra poslala tek niže rangiranog djelatnika.
Ministar Vukelić potpisao je u 'Đuri Đakoviću' i okvirni sporazum o ugradnji sustava oružaja i druge opreme u ta vozila te parafirao sporazum o preuzimanju strateške pričuve rezervnih dijelova za tenk M 84.Tom je prigodom istaknuo da je 'Đuro Đaković - Specijalna vozila' bitan partner Ministarstvu obrane i u programu oklopnih vozila tipa 'Patria' i u budućim projektima modernizacije tenka M 84. Preuzimanjem pričuvnih dijelova za tenk M 84, od strane MORH-a, rješava se dugogodišnji problem 'Đure Đakovića - Specijalna vozila', rekao je ministar i istaknuo potrebu povezivanja domaće industrije i Oružanih snaga.
Ministar Vukelić i general Lucić obišli su i pogone u kojima se sklapa prvih pet oklopnih vozila tipa 'Patria. Pet je vozila već isporučeno iz Finske, a šesto se vozilo očekuje početkom idućeg mjeseca. Osim toga, ministru Vukeliću predstavljen je i projekt moderniziranog tenka M 84, o čemu će ove godine odlučivati Ministarstvo obrane. Inače, borbena oklopna vozila 'Patria' istoimene finske tvrtke ubuduće će se proizvoditi u 'Đuri Đakoviću' po finskoj tehnologiji, a Oružane snage namjeravaju nabaviti 126 takvih vozila.